Inlägg från: Ninnispinnis |Visa alla inlägg
  • Ninnispinnis

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Haha, ett glas vin och en ÄL, tack

Jag vet inte om det är ÄL eller vad det är jag har, men det håller på och spänner och molar i magen fortfarande. Mannen har varit borta sedan i måndags, så vi får återuppta övandet ikväll när han kommer hem... Det är ca två veckor sedan indianerna kom sist, så det kan ju hända att nåt är på gång.

Hoppas det ordnar sig med lust och ork. Glöm inte att det INTE är ditt fel! Det kommer att ordna sig, håll ut! Dessutom tror jag att tex spabesök som ni gjorde igår är bra och avkopplande för att han ska få mer ork. Ni får se till att pricka in ÄL, så kan han få vila resten av tiden

Hvidbrud skrev 2008-11-06 13:05:55 följande:
    Ja, det har ju med jobb att göra. jag vet ju att det inte har med mig att göra utan ork och lust som går hand i hand. Men mitt ego vägrar att förstå... Suck... Får njuta extra mycket av helgsexet bara! Synd at äl inte kan beställas helgvis bara. Nej usch så bitter jag låter! Förlåt!Ninis: Hur går det för er?
  • Ninnispinnis

Förresten, Hvidis, du skrev tidigare att du kände direkt att det var något fel. Får jag lov att fråga hur du kände det?

• Ninnispinnis

Ok... Ja, speciellt när man tidigare har tillfört kroppen hormoner i form av preventivmedel så är det ju svårt att veta hur det "ska" kännas... Symptomen för både det ena och det andra kan ju vara ganska lika också.

Då hoppas jag på ÄL och en pigg man ikväll

Hvidbrud skrev 2008-11-06 15:46:55 följande:
    Hm, altså hela den hormonkarusellen som satt igång - bla värmen i kroppen, mildheten i sinnet och en massa andra märkliga personlighetsförändringar avtog bara helt plötsligt. Kunde inte märka den utan blev bara lite deppig. Det är så svårt att beskriva något så abstrakt... Tror att när man så gärna vill bli gravid, så är man ju lite mer observant på hur det käns i (hi hi, nu ska jag använda det!) tjejmagen!Låter som om du har lite ÄL...
  • Ninnispinnis

Ok då, du är ursäktad Men imorgon ringer du väl om du har tid? God natt!

passionsblomman skrev 2008-11-06 18:22:33 följande:
    Tack för pepp!Tyvärr hade vi en helt sjuk dag på jobbet idag och jag hann inte ens äta min lunch, så det var aldrig tal om att gå ifrån mer än för att snabbt som attan kissa , ni vet, när man knappt sätter sig ens utan halvstår och försöker kissa fortare. Gud! Jag är helt slut och tänker bara kolla trådarna(annars kan man ju inte överleva novembermörkret) och sedan duscha varmt och SOVA.
  • Ninnispinnis

Usch, det låter ju inte alls bra? Har du gjort någon undersökning? Skickar också en styrkekram!

FruLjungberg skrev 2008-11-06 17:08:45 följande:
    tyvärr var det ett mf. mitt sjätte :(
  • Ninnispinnis

Tycker inte det känns riktigt bra att jag fortfarande har ont i magen... Om det nu är ÄL så har man väl inte det i fyra dagar? Nu har värken centrerats till nedre tjejmagen (livmodern?), tidigare i veckan var det mer på sidorna (äggstockarna?). I går när jag var och tränade gjorde det riktigt ont när jag sprang/hoppade.

Om det är ÄL-värk så känns det ju inte alltför kul med tanke på de menssmärtorna jag hade sist... Typ två veckor i månaden som jag inte har ont... Men det är ju iofs bra om kroppen visar att den fungerar, eller?

• Ninnispinnis

Hmmm, ja för många situps är det nog... Kan säkert vara en kombo av stress och oro, men det känns inte helt bra att det är just vid livmodern (tror jag) som det värker.

Måste verkligen sluta tänka på graviditet 24 timmar om dygnet... Jag blir tokig! Märker att jag har blivit nedstämd, sur och allmänt tråkig sen jag blev helt besatt av detta... Men hur slutar man tänka på det när det är vad man önskar av hela sitt hjärta?

Hvidbrud skrev 2008-11-07 11:55:22 följande:
    Det låter som om du har lite för ont för at det ska vara ägglossning... Den varar ju bara i 24 timmar ca? Men kan det vara nåt annat? Stress eller nervösitet? Eller för många magböjningar ? Ibland har man ju bara mer ont en andra gånger.
  • Ninnispinnis

Ja! Precis som om jag MÅSTE ha något att lägga all min tid och energi på... Önskar att jag bara kunde koppla av och njuta av mitt faktiskt alldeles fantastiska liv, leva i nuet och ta det som det kommer! Ska försöka...

Hvidbrud skrev 2008-11-07 15:08:52 följande:
    Ja, jag vet! Det kör liksom bara på efter bröllopsplaneringen!
  • Ninnispinnis

Låter härligt, Hvidis!

Ska också försöka koppla av och njuta av helgen med maken...

• Ninnispinnis

Jag måste bara berätta vad min härliga man sa när jag kom hem och klagade över mitt magont och min noja. "Tills motsatsen är bevisad säger vi att det är en fis på tvären"

Precis den inställningen jag behöver ha! Nu står han i köket iklädd förkläde och lagar mat, medan jag sitter i soffan sippar på en gin&tonic som han gjorde till mig..

Inser hur lycklig jag faktiskt är, och att jag kan passa på att njuta av bara vara oss två ett tag till!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3