Inlägg från: Ninnispinnis |Visa alla inlägg
  • Ninnispinnis

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Haha, nu är det ju inte så bra att han ENDAST har ett förkläde på sig Det hade kunnat bli farligt när man steker kött... Men ändå, snygg är han i alla fall!

Jag har varit lite nere i veckan och han har varit borta. Idag har han varit och handlat och bland annat köpt en fågelbok till mig med en personlig hälsning i, så att jag kan se vilka fågelarter vi har vid vårt fågelbord... Dessutom har han planerat att vi ska på utflykt hela dagen imorgon, och handlat till matsäck med varm choklad, goda mackor med mera. Snacka om att han vet hur han ska pigga upp mig! Min fina man...

passionsblomman skrev 2008-11-07 19:18:05 följande:
    har du en man i köket i bara ett förkläde!!! Då är det inte ett dugg synd om dig!*sneglar ensamt mot mitt galleri*
  • Ninnispinnis

Har nog BIM om ca en vecka tror jag... Har fortfarande en konstig känsla i magen. Det värker inte direkt längre, mer molar och spänner. Har dessutom mått lite illa och blivit yr vid ett par tillfällen (tex nu...). Vägrar dock tro att det är något, testar nästa helg om inte indianerna har kommit!

Som min man sa: Tills motsatsen är bevisad så är det en fis på tvären

• Ninnispinnis

Mens 21 okt, sen vet jag inte om jag har 32 dagars cykel som sist, eller om den bara var sen då. Så ÄL borde varit någon gång mellan 4-8 nov, och BIM borde vara 18-22 nånting....

Det kan ju dock vara väldigt individuellt när ÄL inträffar...

Godisråttan skrev 2008-11-11 17:05:56 följande:
    Åhh då har vi sammma datum allihopa Skulle vara kul att veta exakt vilket datum ni hade mens och beräknad ÄL så man vet att man räknat rätt.....
  • Ninnispinnis

Visst är det en härlig inställning!?

Hvidbrud skrev 2008-11-11 19:54:13 följande:
    Hi Hi Hi!
  • Ninnispinnis

Kan ju också vara så att alla "försökande" par inte lyclas pricka in ÄL varje månad, kanske därför genomsnittstiden inte riktigt klaffar med procenten? 25 % chans har man om man prickar in ÄL, om jag förstod det rätt?

Ore skrev 2008-11-13 15:26:34 följande:
    Tja, om man har 1/4 chans varje gång ska man ju statistiskt sett vinna var fjärde gång... Inte så illa, men det rimmar litet illa med verkligheten, där statistiken är att det tar i snitt 5-7 månader för att bli gravid... Men 17 vad irriterad jag kan bli när man tänker på alla fall där man hört om folk som blir gravida av misstag... Tycker man hör/läser om det, eller ser på filmer. Det ger ju en falsk illusion om att det är LÄTT att bli gravid. Vilket det ju helt uppenbarligen inte är...
  • Ninnispinnis

Ore, håller med dig om att det känns konstigt med alla "misstag", när man själv nästan börjat tro att en graviditet är högst osannolik, näst intill omöjlig. Ju mer man läser (FY familjeliv!) desto hopplösare känns det ju...

• Ninnispinnis

Pluttefisa var det väl?

Ingenjören, får jag fråga vad PCOS är? Hur upptäcker man att man har det?

• Ninnispinnis

Tack för ditt svar, Ingenjören! Jag hoppas verkligen att det går vägen för er! Ha en riktigt trevlig ölkväll med tjejerna

• Ninnispinnis

Jag har BIM någongång mellan imorgon och lördag tror jag. Har en del symptom, men det hade jag ju förra veckan också så det behöver ju inte betyda nånting...

Till skillnad från dig Ingenjören så vill min kropp verkligen ha något som växer i magen, jag riktigt känner hur den skriker efter det!

Fick precis veta att jag utsetts till "Employee of the month" i hela vårt globala företag! Fick ett diplom och kommer att få lite pengar och chansen att bli kvartalets och årets medarbetare Jag vet inte vam som har nominerat mig, men det känns sååå kul!

• Ninnispinnis

Molande/spänningar/knip i "tjejmagen" sedan ÄL, illamående sedan en vecka tillbaks, ömma bröst...

Godisråttan skrev 2008-11-17 11:54:35 följande:
    Vad har du för symptom?
  • Ninnispinnis

Tack, Ianovia!

Har också en haft en konstig känlsa i halsen i ca en vecka. Det är varken halsont eller halsbränna, mer som att jag har en klump i uppe i halsen/svalget. Om det är ett symptom så är det ett ganska konstigt sådant...

• Ninnispinnis

Har för övrigt precis varit och gjort cellprov... Inte det trevligaste jag vet men nu är det gjort!

Jag passade på att fråga barnmorskan lite om graviditet. Hon sa att de allra flesta blir gravida inom ett halvår, men att det är normalt att det tar upp till ett år. Det passar ju med vår tidigare statistik här i tråden Hon sa även att efter ett års aktivt försökande kan man söka hjälp här i Sverige, i många andra länder är det 2 år.

I övrigt tipsade hon om att äta folsyra, undvika alkohol mellan ÄL och BIM, samt inte tänka för mycket på det... Check, check, och... hmmm, check...?

• Ninnispinnis

Åh, vad härligt det låter Pluttefisa! Längtar efter den dagen jag får uppleva det...

Hvidis, det låter ju lovande...

Har också finnar i hela ansiktet känns det som, men jag har hört att man ofta får det när man slutar med preventivmedel?

Tänkte testa på lördag om inget händer. Lyckligtvis är det full rulle och jättekul på jobbet, så jag kan fokusera på det istället Detta blir förresten vårt tredje försök, men jag kan ju inte veta med säkerhet att jag haft ÄL alla tre månaderna efter p-ringen.

• Ninnispinnis

5-7 månader är genomsnittet när man försöker aktivt har jag fått höra, men det beror kanske på hur man räknar?

Bride in England skrev 2008-11-19 12:03:10 följande:

Ar det sant att genomsnittet for folk att bli gravida ar tva ar?!
  • Ninnispinnis

Usch då, det låter trist... Har ni kollat upp om det finns någon orsak till att det inte tar sig?

Äjdjäj skrev 2008-11-19 13:01:11 följande:
    Hej alla!Jag trillade in här då jag är nygift och har försökt få barn i ca 2,5 år utan någon vidare framgång. Trist....Blivandefrularsed- en kompis till mig hade väldigt långa cykler och finnar. Det visade sig att hon hade PCO, åt en omgång Pergo och blev gravid på första försöket. Långa cykler och finnar är symtom på PCO. Det behöver givetvis inte vara det!
  • Ninnispinnis

Fru Larsed, Ingenjörsbruden skrev ett långt inlägg om PCO för ett tag sedan, se nedan:

ingenjörsbruden skrev 2008-11-14 16:33:32 följande:
    Klart du får fråga det!PCOS är lite svårt att förklara snabbt o enkelt......men jag ska försöka! PCOS stå för PolyCystiskaOvarierSyndrome o har olika symptomer....alla har inte samma o vissa har värre symptomer än andra. Om du går in på www.pco-s.com så kan du läsa mer.Man hittar det genom blodprov där hormonnivåerna kontrolleras samt vaginalt-UL + att man har några av symptomerna.....ökad hårväxt, acne, övervikt(vilket kom först....övervikt/PCOS....ej säkert), ofrivillig barnlöshet....ja det finns många olika symptomer...o man kan ha alla eller bara nån......Min Gynläkare har gett mig diagnosen PCOS men han säger också att jag är ett gränsfall.....har en del extra kilon (läs många) men i övrigt har jag inga synliga symptomer....dock har jag förhöjt hormonvärde av en av de manliga hormonerna...så nu när vi försöker skaffa barn så visar det sig hur pass svår PCO jag har......i viss fall så kan man inte bli gravid....har en kusin som har fått IVF o hon är pinnsmal o har PCO...så det är svårt att veta...På grund av detta så hoppas jag ju extra mkt varje BIM men jag vet att det inte är lätt.....så jag räknar nästan med att det får bli IVF för vår del osså....som tur är så behöver inte vi vänta ett år på att få hjälp....men jag skulle hjärtans gärna vilja att det skulle gå helt naturligt....Men menNä nu ska jag ta o dra iväg o träffa tjejkompisarna på stan o ta en öl eller fler! Trevlig helg på er alla!!!KRAAAAAM!
  • Ninnispinnis

Fantastisk bra sagt! Sån inställning behöver jag verkligen peppas med, tack för det! Jag hoppas verkligen att det går vägen för er. Skickar också en styrkekram och ett tack för att du fick mig att tänka efter lite...

Äjdjäj skrev 2008-11-19 14:32:52 följande:
    Man får inte glömma av allt bra man har i livet och värdesätta det, dvs om man har 9 saker och 10 får livet inte kretsa kring den 10e saken.
  • Ninnispinnis

Ja, starta en ny! För oss som gett oss själva FL-förbud är denna tråden vår ända ventil för barangörande och graviditet

Jag har inte minsta tillstymmelse till den mensverk eller det dåliga humör jag hade inför förra månadens indianbesök. Däremot molande i magen och ömma bröst, samt yrsel och trötthet. Oavsett orsak så är jag glad att slippa det premenstruella monster jag var förra månaden

• Ninnispinnis

Bra initiativ!

lanovia 08 skrev 2008-11-20 11:16:39 följande:

Jag tog tag i det med en gång så att vi slipper stå förvirrade imorgon och undra vart alla tatt vägen. Här hittar ni den nya www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3163955.htm...Det är väl lika bra att vi byter över med en gång.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3