• MulleNuh

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Man behöver inte äta något speciellt.. Bara folsyran kan vara bra. Jag åt dock aldrig folsyran förns jag blev gravid.

Man ska leva precis som vanligt!

• MulleNuh

min indian är på väg också känner jag.. Grym mensvärk!!!

• MulleNuh

mamma sa mens.. Jag säger mens också..

Tit skrev 2008-10-30 10:44:00 följande:
    Allt är bättre än mammas ord när jag var liten; Tantont!! Jag vill inte vara tant! Speciellt inte sedan 14 års ålder! Vad kallade era mammor mens?Hur omtalar ni främmande kvinnor? I Danmark säger man "dam", det har vi börjat använda i vår familj. Skönt att slippa "tant". Det låter inte så positivt, speciellt inte om kvinnor 30+Svåraste frågan; hur omtalar ni det kvinnliga underlivet med barn? Det finns inga bra namn. Min rara mamma sa framstjärt!! Helt fel! Tycker själv att "snippa" är bra men har tyvärr inte lyckats använda det med min dotter. -Igen är danskan bättre; "tissekone" resp. "tisseman"! (kissfru, kissman)
  • MulleNuh

Alltså jag har som sagt blivit gravid när jag jökat på dag 14 efter mensens första dag.
    Så ja då borde du ha din i dagarna.

Godisråttan skrev 2008-10-31 07:41:23 följande:
    Godmorgon tjejjer!Hur går det för alla? Jag har ju som sagt ÄL i helgen (om nu inte alla redan hört det 59 ggr) Dock så visar sig bara strecket, testa igen imorgon! Hmmm.. om jag hade förra mensen runt 18/9 och denna mens 17/10, borde jag inte ha ÄL i helgen nu? Skumt! Någon som är duktig på detta med ÄL?För övrigt så har jag gått med i Viktväktarna Har kanske inte så jättemycket att gå ner men vill ändå tappa ca 5kg! Hade invägning i måndags och har det igen på måndag! Ska bli spännande att se om jag gått ner något! Säga vad man vill om VV men man blir allafall mer medveten om vad exakt man äter då man skriver ner och räknar kalorier/pointz.
  • MulleNuh

Räkna från första dagen på din mens.
    Fostret/embryot är ju bara 3 veckor, men det är 5 veckor sen din första mensdag.

pluttefisa skrev 2008-10-31 08:50:20 följande:
    japp Lali2008 jag har plussat! Vet nagon om hur man räknar veckor? Pa vissa uträkningskalendrar är jag i vecka 5 och andra i vecka 3, när ska man börja räkna i fran?
  • MulleNuh

oj jag räknade ALDRIG i månader! bara veckor.

pluttefisa skrev 2008-10-31 09:07:42 följande:
    Men räknar du da att du är i 3 manaden när det har gatt 12 veckor sen första dagen pa senaste mensen?
  • MulleNuh

Man bör ha sex varannan dag helst. Spermierna kan "tappa lite styrka" om man sexar varje dag!
    Annars är det störst chans när man har någon dag innan och under äl!

Godisråttan skrev 2008-11-03 07:34:25 följande:
    IngenjörsbrudenÅhhh så spännande. Jag håller tummarna STENHÅRT Jag köpte Clearblues digitala ÄL test. Det var mycket bättre än Acos tyckte jag. Den visade stegring igår morse så det blev mycket kärlek hemma hos oss. Idag visade den på ingen stegring. Vi har ju självklart myst varje dag denna vecka för att säkra För visst är det så att innan och under ÄL är det som störst chans?
  • MulleNuh

nä precis.. Jag tycker verkligen inte man ska gå till 1000% för att bli gravid. Då kommer det mysiga automatsikt försvinna. Och det är ju inte alls skoj.
    Är ni pilska så kör hårt varje dag om ni känner för det!

Ankan80 skrev 2008-11-03 08:35:59 följande:
    Men har din man bra kvalitet på sina simmare så är det inget fel i att göra det var dag
  • MulleNuh

oj här är jag glad om det sker nån gång/vecka.

• MulleNuh

Thailand har GRYMT bra sjukvård!!!! Bättre än i sverige.

pluttefisa skrev 2008-11-03 20:28:20 följande:
    blivandefrularsed, tack för grattis och jag har ocksa depp-downs fast inte för att jag vill bli gravid utan för att jag oroar mig för allt... kämpa pa ingenjörsbruden! är det inte nagon som kan ge mig lugnande besked om att aka till Asien som gravid? Jag hör bara skräckhistorier om folk som blivit sjuka och fatt dalig läkarvard i djungeln och nu har vi ju en smekmanad utan avbokningsskydd planerad för december och januari... i Vietnam, Thailand och Laos.. Nagon som kan ge tips eller lugnande nyheter?
  • MulleNuh

Det är i slutet man inte bör flyga.. Det är lite olika mellan flygbolagen. Men mellan vecka 32-35 brukar det vara.

Godisråttan skrev 2008-11-04 08:01:23 följande:
    Vi ska också till Thailand i jan-feb. Om jag skulle bli gravid, när får man inte flyga under gaviditeten. Har hört att det öär i början och slutet?
  • MulleNuh

Mina vänner kom nyligen hem från thailand! Mannen blev väldigt sjuk och blev liggandes. Så tillslut ringde dom efter någon.. Det kom en TJOCK kille som såg ut som en riktig sumobrottare.
    Han visste ALLT! Han visste tom allt om sverige och om alvedon/ipren. Han visste även exakt hur mycket pengar man får tillbaka här hemma när man varit sjuk osv.

pluttefisa skrev 2008-11-04 15:19:10 följande:
    Tack för lite lugnande besked Ninnispinnis och MulleNuh!Idag har jag varit pa vaccinationscentralen och har lite lugnande nyheter (kanske för er som ska ut och resa senare under graviditeten). De avrader inte för resor till thailand, laos, kambodja eller vietnam. Sjukvarden är tydligen (som MulleNuh sa) mycket bra i Thailand och i Vietnam ifall att nagot skulle hânda. Man KAN ta malaria tabletter även som gravid - (fast nu behövde inte jag det) och da rekommenderar de numera Lariam (trots att man tidigare trodde att det var farligt - nya tester visar att det inte är farligt ÄVEN under första trimestern). Godisrattan du kan flyga som sagt fram till v. 32 ibland 35 och anledningen till att de inte vill att du flyger sen är risken för att föda ombord, inte för att det är farligt för fostret eller bebisen. Tycker att det var lugnande nyheter!
  • MulleNuh

jag tycker tjejmagen är ett superbra ord faktiskt. Det är ju bara tjejer som har ont just i den delen av magen under mens/graviditet/ägglossning!

• MulleNuh

Har inte varit in här på ett tag! Hur går det för er?? Någon gravid än??

• MulleNuh

1? Vem är det?

Ankan80 skrev 2008-11-14 13:27:57 följande:
    Tror 1 har blivit det....
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3