Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

MulleNuh skrev 2008-10-23 09:33:53 följande:
    Runt vecka 7-9 tar fostret näring från mamman. Men innan dess så är det inget som är "farligt". Sen efter vecka 10 får fostret ALL näring från sin mamma.
    Men det stämmer ju inte.....v 10 börjar moderkakan starta upp men den tar inte över gulkroppens funktion förrän i v 12.....dvs
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-23 11:10:10 följande:
    Ja då är det HELT klart. Men innan får den lite av mamman. Men inte allt. Det är då vissa får mf. När fostret går över till moderkaka o dylikt.
    Jaja....då är jag med.......
    Men det är i v 10 som embryot börjar få näring från modern.....iallafall enligt graviditetskalendern på familjeliv....
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-10-23 10:56:30 följande:
    Vi skall ha fest här hemma på lördag. Kan ju inte dricka iom jag inte vet. Kan inte skylla på att jag skall köra heller :-P
    Klart du kan dricka....om du vill....som lanovia skriver så är det lugnt nu i början....men i värsta fall kan man skylla på att man tar pencillin....då ska man ju inte heller dricka....
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-10-23 14:09:04 följande:
    Jag vet! Har bestämt mig för att inte bli besatt av det... Läste på familjeliv (tror jag det var) att 75-85% av alla friska par blir gravida inom ett år av försök, i genomsnitt tar det 5-7 månader, har jag för mig.Angående träning så kan det tydligen tom vara lättare att bli gravid om man är i bra form och äter sunt. Dessutom klarar man kanske graviditeten + barnbärandet bättre, samt att det oftast är lättare att komma iform efteråt om man är vältränad från början. Detta läste jag såklart INNAN jag bestämde mig för att inte surfa runt på allt som heter graviditet
    Det är väl därför vi hänger i både träningstrådar o i bebistrådar?!

Jag håller med er.....när plusset kommer så blir det alkoholfritt innan dess så har jag tänkt ta det lite lugnare med spriten....inga fylleslag direkt!

Känner av mensvärk, öm i bröstvårtorna o trött....men det är nog indianerna som förbereder sig för krigsstigen o att det är så mörkt ute på morgonen o kvällen....igår fick jag ingen sol alls....började 7.30 o åket hem 1900...

Vi kör "träning" varannan dag efter att indianernan vandrat vidare....men tar inte så stenhårt på det.....blir det så blir det!
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-10-24 07:47:54 följande:
    Japp det är nog en bra idé att träna och tänka lite på vad amn äter då jag VEEEET jag kommer äta ihjäl mig när jag ä mammaledig...
    Ja det är nog en stor fälla.....men vi har i dagsläget inte så mkt onyttigt i skåpen o det funkar bra att ta lite nötter när suget blir som störst......
    Jag ser framför mig långa långa o många många promenader under mammaledigheten.....blir nog ett par skor som kommer att gå åt då!
  • ingenjörsbruden

Har sån jäkla skum mensvärk...igår precis efter avslutad löprunda så fick jag sjukt stark mensvärk.....jäkla jobbigt...brukar alltid bli mildare när jag rör på mig.....

dock har inga "rödskinn" visat sig.....ska eg inte komma förrän nästa helg....men den är säkert bara ute i god tid! Nåja!

Trevlig helg!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-10-28 09:36:07 följande:
    Nä, nu verkar det vara tanten trots allt.Då skall jag också börja träna mer ....haha
    Träning är ju roligt iofs!!

Håller tummen ett tag till ändå!!!
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-28 11:50:18 följande:
    alla här verkar ha samma mensdagar typ!
    Hahahaha...utom jag!! Men det har jag insett....att jag inte är som alla andra!!!

Har BIM till helgen...får se hur det går!!
    Har hållit mig borta ifrån familjeliv o försöker att inte tänka så mkt på det.....
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-10-28 13:24:23 följande:
    Åhhh så spännande! Håller tummarna!!!! Själv borde jag ha ÄL tors fre däromkring...Hoppas det blir i helgen då hinner man ju "öva" mer
    Ja det är ganska spännande.....men känner ett skumt lugn just nu....nåja...det blir om det blir!
    Är dock lite fundersam över m2bs svensexa.....de har tänkt ta det en söndag!!! Skumt o tydligen så involverar de mig med....roligt iofs.....men de ville inte att jag skulle åka norut o hälsa på kompisar....hmm...en söndag är inte riktigt optimalt.....m2b blir ju alltid JÄTTEbakis....medans jag är mera äckligt pigg o fräsch....orättvist eller?!

Godisråttan: Ni får börja "öva" redan idag!!! Så står ev några glada simmare o väntar på ägget!!!

Tycker att det är skitbra att kunna skylla på bebisverkstan att vi måste "öva" *hehehehehe* M2b ställer ju upp på det!! Stackarn...blir helt utsliten!!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3