Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Pluttefisa: Grattis till plusset o välkommen hit

Blivande fru L: Välkommen hit! din expertis kommer säkert att utnyttjas här!

Fru Ljungberg: Grattis! Har hört att det kan förekomma blödningar under graviditeten....Så ta det lite lugnt o ta ett nytt test senare i veckan för att vara riktigt säker!

Blivandefrualsered: ja det är jobbigt när plusset uteblir...försök att fokusera på tillverkningen o träning o bra kost så att du inte tänkter för mkt på plusset....

Tit: Hur går det för dig?!

• ingenjörsbruden

Tit: Ja ge rödskinnen en rejäl mulning!!! Så de håller sig borta nästa gång!!!

Jag börjar osså tror att de kommer hit i helgen.....*börjar bygga barrikader o samla vapen....går om kring o muttrar o tuggar snus*
    Hoppas innerligt att de inte kommer!!!! Rengjorde menskoppen igår in case of......hoppas den får ligga oanvänd ett bra tag....

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-10-30 09:51:11 följande:
    Hihi...ni är för roliga!
    Mycket roligare med rödskinn än med tant röd.....hon är så jobbig....tänker alltid på tant grön.....*brrrr*..Tant röd är ju ett jäkla rivjärn...man får ju så jäkla ont när hon är här...tar hellre indianernas krigsdans o pilskjutning!
    Känns mer rätt att ligga i krig med indianer än med tant röd!!
  • ingenjörsbruden
    FruLjungberg skrev 2008-10-30 12:10:45 följande:
    tog fler test svagt positva så tipPar på MF igen :( pallar inte med det... får ingen utrdning för det heller. inga speciella mediciner heller. funderar på att adoptera men det finns ju vissa krav. vilka vet jag inte. äggdonation är ju inte att tala på. har ju ett frisk barn sj så blir svårt... kostar en MASSA pengar, bara å beställa tid hos KK så kolla allt är ute..igen..
    Ååååh din stackare! Skickar en styrkekram!!!!
  • ingenjörsbruden

Tit: har alltid sagt mens...men indianer i dalen är ett uttryck som fastnat hos oss......eg en lite rolig historia..
    Vi hade fest o en av m2bs kompisar satt o berättade om ngn tjej han träffat som var lite psyko.....hävdade att hon var gravid....fastän han visste att hon haft "indianer i dalen" sist han hälsade på.......
    Min m2b satt där o frågade:
    Hur känner har hon träffat dem?!
    Snacka om asgarv som bröt ut!!

Sedan dess så använder vi uttrycket om indianer!!!

Tycker att danskan namn på det kvinnliga underlivet är väldigt jämställt o logiskt...snipa är ju osså ok....men känns knasigt att säga...

• ingenjörsbruden

Tit: Stöön...va tråkigt att behöva ditt igen o lämna cellprov....skönt att det inte var ngt hemskt besked iallafall!
    Men det borde väl inte vara några problem att skrapa celler 2 v efter ÄL?!

Tutik o Prasart o blivandefrularsed: Hoppas partajandet var roligt med eller utan sprit!

Ankan: Åhhhh Gourmeémiddagen i Mölle är SÅ god!! Mmmmmmm! Var där i våras!! Så mysigt!! Hoppas ni hade det bra o att det smakade!!

Hvidis: Har hört att efter ett MF så brukar det ta direkt.....typ att MF har rensat ut o sen gången efter så blir det kanon.....håller tummen för er!!

Ninnispinnis: Du är så go o peppar oss alla!!

Jaha.....vill inte inge något men har mina misstankar.....men håll gärna en tumme för oss.....indianerna har inte kommit ännu.....de är 3 dagar sena....o jag mår lite skumt....

• ingenjörsbruden

Shit va ni är aktiva o skriver massor!!

Va gulliga ni är som hållit tumme för oss!! Blir så glad!!!

Hade tänkt testa i morgon....har känt mig lite illamående i helgen o under dagen i dag....men nu verkar indianerna ha kommit......tji fick jag som köpte ett test i förmiddags!! Nåja får väl spara den till nästa gång! Är lite besviken...det hade varit coolt om det hade gått på första försöket då vi alltid har räknat med att det inte ska bli lätt....men samtidigt hade vi nästan räknat med indianer....

Bara att upp igen!!

• ingenjörsbruden

Tack alla goa!! Ja upp i sadeln är det ända rätta!!
    Tror att man måste försöka att inte tänka på att det är för att vi vill bli gravida utan för att vi VILL ha sex....kände direkt att det var inte lika roligt när man tänkte...men nu måste vi ha sex för jag har säkert ÄL nu!!

Hade lite ångest igår....av lite blandade orsaker...ingen grav.....bröllopet...av vi ev ska bygga hus nästa år=behöver ha kontantinsats på 150'-300'.....att jag shoppat för mkt denna månaden....så alla har nog sina down-dagar när det mesta känns jobbigt osv.....i vanliga fall är jag nästan alltid glad o positiv o har ytterst sällan ångest!

Godisråttan skrev 2008-11-04 10:09:57 följande:
    Precis! Det var det jag menade..Att det skulle vara farligt!
    Nope....det har vi avhandlat i tidigare tråd eller i början på denna tråden.......det var någon skröna om att det skulle vara farligt för fostret med tryckförändringar i början av graviditeten osv......men det är som sagt...bara en skröna.

Fostret ligger så skyddat inne i livmodern o påverkas inte under flygningen.....MEN om man åker till ett väldigt varmt land så ska man tänka på att inte bli för varm om magen (typ belly-up in the sun all day)....ngt med temperaturregleringen som kan påverka fostret.....men bada är helt ok o bara bra! Slemproppen som bildas i livmodertappen skyddar mot både pappans spermier o mot havsvatten osv!
  • ingenjörsbruden

....jag är faktiskt jäkligt irriterad......på att jag köpte ett grav.test o för att mensen kom precis den dagen.....lite irriterande.....hade känts mindre irriteraden om jag hunnit testa o fått neg.svar istället för att indianerna välde in...nästan bara för att jag köpt testet!!

Lite irriterad även på mig själv för att jag trodde att jag var gravid.......

Så.....nu har jag öst av mig lite!!

Jaha...hur många har ÄL beräknad till helgen?!

• ingenjörsbruden

Urk...malariamedicin låter inget roligt alls!!!! Kokosnötter=avhuggna huvuden....kan inte varit kul!

Ett litet tips till er som ska vaccinera er....gå till sjukhuset om det finns vaccineringsmottagning där.....de har inget vinstintresse o därför prackar de inte på dig en massa vaccineringar som är onödiga.....trodde vi skulle behöva vaccin för 1500 vars men det blev 1100 totalt inkl myggnät för oss båda!

• ingenjörsbruden
    chamor skrev 2008-11-05 09:32:49 följande:
    Har lite andra roliga berättelser om lariam.. En bekants vän fick begär efter att tugga på krukväxter och såg blå gubbar... Haha..Sen hade min syster de tabletterna, och de är ju VÄLDIGT starka och man tar en i veckan... En dag hade hon inbrott i badrummet och där satt en babian och knapprade tabletterna som godis - HELA burken.. Gissa om den apan måste haft en rolig kväll sen
    Hahahahah...men fy fa hemskt!!! Kan inte låta bli att garva fastän det nästan är liiiiiite djurplågeri!! Nåja babianen lärde sig kanske att inte knapra på piller!!

Passionsblomman: Nu har jag bläddrat färdigt här o faktiskt hittat den....den är längst ner!! *hihihi*
  • ingenjörsbruden
    chamor skrev 2008-11-05 10:04:41 följande:
    De är ju ganska farliga och aggressiva så hon gjorde nog bäst i att inte störa
    Ja o sjukt starka.....så det var nog ingen rolig dag för de andra djuren i djungeln....tur att din syster klarade sig!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2008-11-05 11:35:47 följande:
    Har någon tips på nått trevligt spa eller hotell något vakert ställe i Skåne/österlen eller nån annanstans? Vi vill ju bara vara tillsammans...
    Ystads Saltsjöbad....jättejättemysigt om man går upp tidigt för då kan man bassängen för sig själv o en underbar utsikt över havet!
  • ingenjörsbruden

Hallo girls!!!

Ooo va spännande (denna månaden med... )
    Håller tumme för alla!!!

Har insett att man inte kan använda ÄL-stickor om man har PCOS(lästa bak på förpackningen när jag kom hem)....vilket gör mig ganska irriterad...nåja...så jäkla kul är det inte att kissa på stickor!

Så vi får försöka hålla rutinen med sex varannan eller varje dag (mer varannan för vi är helt slut båda två). Om det inte blir något pluss denna gången så ringer jag till läkaren o ber att få utskrivet pergotime. En fördel med att fått diagnosen PCOS redan.....

Det där med att berätta......ja det är svårt.....tror nog att jag vill berätta tidigt för min syster (hon kan hålla tyst) o så kanske för m2bs föräldrar......men övriga (mina föräldrar o bröder o m2bs bror) berättar vi nog inte förrän efter 3-4 månader.

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-11-14 14:00:43 följande:
    Pluttefisa var det väl?Ingenjören, får jag fråga vad PCOS är? Hur upptäcker man att man har det?
    Klart du får fråga det!

PCOS är lite svårt att förklara snabbt o enkelt......men jag ska försöka!

PCOS stå för PolyCystiskaOvarierSyndrome o har olika symptomer....alla har inte samma o vissa har värre symptomer än andra. Om du går in på www.pco-s.com så kan du läsa mer.

Man hittar det genom blodprov där hormonnivåerna kontrolleras samt vaginalt-UL + att man har några av symptomerna.....ökad hårväxt, acne, övervikt(vilket kom först....övervikt/PCOS....ej säkert), ofrivillig barnlöshet....ja det finns många olika symptomer...o man kan ha alla eller bara nån......

Min Gynläkare har gett mig diagnosen PCOS men han säger också att jag är ett gränsfall.....har en del extra kilon (läs många) men i övrigt har jag inga synliga symptomer....dock har jag förhöjt hormonvärde av en av de manliga hormonerna...så nu när vi försöker skaffa barn så visar det sig hur pass svår PCO jag har......i viss fall så kan man inte bli gravid....har en kusin som har fått IVF o hon är pinnsmal o har PCO...så det är svårt att veta...

På grund av detta så hoppas jag ju extra mkt varje BIM men jag vet att det inte är lätt.....så jag räknar nästan med att det får bli IVF för vår del osså....som tur är så behöver inte vi vänta ett år på att få hjälp....men jag skulle hjärtans gärna vilja att det skulle gå helt naturligt....Men men

Nä nu ska jag ta o dra iväg o träffa tjejkompisarna på stan o ta en öl eller fler!

Trevlig helg på er alla!!!
    KRAAAAAM!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-11-14 16:45:41 följande:
    Tack för ditt svar, Ingenjören! Jag hoppas verkligen att det går vägen för er! Ha en riktigt trevlig ölkväll med tjejerna
    Tack stumpan!

Hoppas att du får en riktigt härlig fredagkväll du med!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-11-17 10:27:44 följande:

Men det ger ju inget att testa sig redan nu. Kommer jag få negativt kommer jag ju ändå inte kunna lita på resultatet.
    Det kan ge utslag tidigt......men allting hänger på när hormonerna börjar produceras...vissa börjar tidigt...medans andra kan testa neg o ändå vara gravida........

Här händer inte så mkt....har väl ÄL nu någon gång...men kan ju inte andvända ÄL-stickorna så det är väl bara att fortsätta med varannan dag-sexet!

Tror inte min kropp vill ha något litet i magen nu...jobbar för mkt o är allför ofta iväg på en massa saker.....så jag tror inte ngt händer här förrän efter bröllopet!

Hur går det för er???? Några pluss? Andra symptomer?!
  • ingenjörsbruden
    blivandefrularsed skrev 2008-11-17 15:42:13 följande:
    Ingenjörsbruden: Varför funkar inte ÄL-stickor på dig? Jag har börjar med ÄL-monitor och det ska bli spännande att se hur det fungarar. Kissar på stickor varje dag nu och den visar min fertilitetsstatus. Första månaden/månaderna kan det dock hända att den inte visar maximal fertilitet eftersom den måste lära känna min kropp. Men jag tänker att det kan vara bra att ha använt den OM det tyvärr skulle bli så att det inte tar för oss och vi måste söka hjälp till sommaren (kanske lite negativt tänkt, men jag vill inte ta för givet att det kommer funka för oss även om jag hoppas på det och försöker att inte oroa mig än).").
    Ja varför ska inte ÄL-stickorna funka för mig?!! Jag är lite osäker men iomed att det stod på baksidan av förpackningen att den inte funkar för PCOS (som jag har)...så misstänker jag att ÄL-testen inte funkar pga hormonnivåerna i min kropp...
    Har glömt att testa idag.....men provar ändå....nu har jag ju köpte en fp så då får jag ju använda upp de stickorna iallafall!
  • ingenjörsbruden
    Ojoj va ni skriver!!

Japp, jag har PCOS.....men som jag skrev innan så kan symptomerna variera kraftigt från person till person.....

www.pco-s.com

Sen är det även så att efter att ha käkat hormoner i många år...så måste det ta lite tid för kroppen att ställa om o funka normalt......så oftast har man inga sjukdommar eller större problem......läkarnas första åtgärd efter 1 års försök till graviditet är pergotime....

Jag vände mig till en privat gynläkare som gjorde VUL (vaginalt ultraljud) o kollade äggstockar o äggledare o livmodern....allt såg bra ut. Men mina hormonvärden var ngt förhöjda....inte massor men tillräckligt för att bråka med kroppen.

Så om vi vänder oss dit igen o inte lyckas denna gången heller så får vi nog pergotime utskrivna direkt....

Något som jag själv tror är det absolut viktigaste för att bli gravid är "lugn o ro"...det funkar nog inte om man stressar/jobbar för mkt/har 1000 grejor att göra alltid.....kroppen är ett väldigt finkänsligt instrument som sänder ut ganska tydliga signaler när ngt är fel.....tex jag jobbar för mkt just nu = har fått småfinnar i ansiktet...detta tar jag ganska allvarligt som att jag måste börja ta det lite lugnare....hur lätt det nu är innan bröllopet!!

Samtidigt har lite lusten för bebis trubbats av....min m2b jobbar mkt o är sjukt stressad....detta gör att jag blir lite fundersam till hur det skulle funka med ett barn i bilden osså....såklart skulle han prioritera oss i första hand.....men lite fundersam är jag ändå.....
    Dessutom har han slagit upp en gammal revbensskada så han kan inte springa sin vanliga milrunda varannan dag...detta motionsstopp har lett till att hans mage inte funkar som den ska....vilket gör honom på dåligt humör.....
    ..pluss att han har så ont att det inte är lätt med sex heller....så det blir nog inget pluss denna månaden....

Ursäkta detta mastodont inlägg...måste bara få gnälla av mig lite grann!!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3