![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Ojoj va ni skriver!!
Japp, jag har PCOS.....men som jag skrev innan så kan symptomerna variera kraftigt från person till person.....
www.pco-s.com
Sen är det även så att efter att ha käkat hormoner i många år...så måste det ta lite tid för kroppen att ställa om o funka normalt......så oftast har man inga sjukdommar eller större problem......läkarnas första åtgärd efter 1 års försök till graviditet är pergotime....
Jag vände mig till en privat gynläkare som gjorde VUL (vaginalt ultraljud) o kollade äggstockar o äggledare o livmodern....allt såg bra ut. Men mina hormonvärden var ngt förhöjda....inte massor men tillräckligt för att bråka med kroppen.
Så om vi vänder oss dit igen o inte lyckas denna gången heller så får vi nog pergotime utskrivna direkt....
Något som jag själv tror är det absolut viktigaste för att bli gravid är "lugn o ro"...det funkar nog inte om man stressar/jobbar för mkt/har 1000 grejor att göra alltid.....kroppen är ett väldigt finkänsligt instrument som sänder ut ganska tydliga signaler när ngt är fel.....tex jag jobbar för mkt just nu = har fått småfinnar i ansiktet...detta tar jag ganska allvarligt som att jag måste börja ta det lite lugnare....hur lätt det nu är innan bröllopet!!
Samtidigt har lite lusten för bebis trubbats av....min m2b jobbar mkt o är sjukt stressad....detta gör att jag blir lite fundersam till hur det skulle funka med ett barn i bilden osså....såklart skulle han prioritera oss i första hand.....men lite fundersam är jag ändå.....
Dessutom har han slagit upp en gammal revbensskada så han kan inte springa sin vanliga milrunda varannan dag...detta motionsstopp har lett till att hans mage inte funkar som den ska....vilket gör honom på dåligt humör.....
..pluss att han har så ont att det inte är lätt med sex heller....så det blir nog inget pluss denna månaden....
Ursäkta detta mastodont inlägg...måste bara få gnälla av mig lite grann!!