• Elide

Västeråsbrudar 2009

MoonGirl skrev 2008-09-28 21:03:21 följande:
    Tessisen: Vad kostade det att hyra bröllopssviten på Målhammars gård? Hur långt dit är det från Västerås? Har provat ringa tjejen som har gården, men hon är svår att få tag på.... har bara kommit till en telefonsvarare.Kommer ni att bjuda 40 st gäster till erat bröllop?
    Det är ca 2,5 mil från Västerås. Sviten kostar 1500/person.

Japp max 40 har vi sagt. Kan nog bli så att vi bli färre.

Ska bara köpa det papper jag vill ha till utsidan av inbjudningskorten, vigsel/festprogram och till placerings och meny korten. SKriva ut dom sedan är det bara att formulera innehållet...

Du får skriva och berätta om denna trubadur när du ringt honom..
  • Elide

Sorry det var jag som kollade fel. Stämmer att det kostar 42 kr/biten

• Elide
    Rebellen75 skrev 2008-09-28 21:30:53 följande:
    Skulle nog ha tackat ja till att vara med i det där Bröllopsprogramet ,känner verkligen att jag behöver en spark för att komma igång med allt.
    Nått du behöver hjälp med?
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-09-28 21:42:05 följande:
    tessisen: Länken för wordle.net/hur fick du in datumet i texten med ditt namn och mattias...Jag får bara in rickard och Angelika men datumet syns inte...
    Jag använde både siffror och bokstäver. 18Juli2009 så skrev jag och det funkade.
  • Elide
    Rebellen75 skrev 2008-09-28 21:43:00 följande:
    Finns så mycket färdiga mallar i datorn så man behöver bara skriva sin egna information, så fixar sig resten "själv". Men det vore ju bra och få ut det på papper också.
    Aha, ja det blir ju mycket lättare att skicka iväg dom då om det finns på papper.:)
    Alltid dessa penga problem. Tänk om man kunde vinna massa pengar så man slapp allt detta krångel som det lätt blir när pengar är inblandat.
  • Elide

Nasse ior skrev 2008-09-28 19:11:39 följande:

hej alla brudar-tänkte sluta mig samman här-skönt att se att det är fler som går med samma funderingar som man själv.sambon blir lite trött på mig-jag skulle vilja att allt var kalrt idag-men så är det inte.men vi har kommit långtkyrkan är boka idag, lokal mat och gästlista klart-kläning provas här om någon vecka-står mellan tre st men en är favorit alla redan nu., bukett klart så det känns som man har det mesta underkontroll.Även dagen före bröllopet har vi planer för långresande, samt dagen efter.ni som har mindre barn-våra kommer vara 4,5 & 2,5 men undrar om vi ska låta dom vara med som brudnäbbar-kanske är dom för små-hur ska ni göra eller har ni varit på bröllop där det varit barn med och hur funkade det?anser ni att man måste ha en stor fest när gästerna får resa långt? har man rätt till present fast det kostar som sagt för gästerna att närvara?
    Nej jag tycker inte att man måste ha en stor fest bara för att det kommer gäster långväga ifrån. Jag anser att de ska se det som en ära att ni bjuder dom och att de ska vara glada att ni vill dela er dag med dom.
    Det behöver ju inte vara en dyr present ni får men det kan ju vara en med en tanke bakom. Jag känner som så att det är tanken som räknas.
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-09-29 10:06:42 följande:
    Får se om jag kommer in nå mer idag,mina tankar går till min andra änglason leon som fyller 3 år idag...han blev bara 6 dagar gammal...Grattis leon på 3 Års-dagen...mamma,pappa och Liam älskar dig jätte mycket...Alla: Kände att jag ville skriva av mig lite..
    Skickar många kramar till er!!!
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-09-29 22:28:43 följande:
    Alla: Tack tack för omtankarna om leon..tessisen:Jag får inte det att funka på www.wordle/netJag får fortfarande bara våra namn...
    Gjorde ett test med era namn lägger ut den i mitt galleri så kan du kolla.
  • Elide

Funderar på att gå förbi Ursulas imorron. Ska köpa lite mer papper imorron och göra de första inbjudningarna. Så de e färdiga innan vi åker...

• Elide

miss u skrev 2008-09-30 07:50:41 följande:

Vi hade funderingar om Strömsholms kapell, men nu känns det bra med Säby kyrka faktiskt. Jag funderar på om jag skulle gå förbi Ruths på lördag. Får se om jag får nån med mig, annars går jag själv. Ingen här som tänkt gå dit på lör?Blir det nån fika i morgon föresten?
    [/citat]

Vet inte om det blir nån fika, men jag e hänger gärna emd på en fika. Allrid trevligt. Då kan jag ta med mina provgrejer som jag gjort.
    MoonGirl skrev 2008-09-30 13:37:39 följande:
    [citat]
    Alla: Några fler som vill följa med till Ruths på lördag? Vet ej tid ännu, men jag föreslår att vi ses kl 10 ? Jag ska nämligen iväg till Hallstahammar någon gång under eftermiddagen. Skriv era namn, ni som har tid/lust att följa med till Ruths på lördag kl 10: (vi kan träffas utanför porten)MoonGirl
    Tror jag kan på lördag. Men jag hänger på vad jag vet nu. Annars så skiver jag här om jag inte kan.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009