• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Jag vet att vi pratade om fotografering igår över fikat, men jag har minne som en guldfisk... hur hade ni tänkt göra, ska ni fotas före eller efter vigseln? Hur brukar man göra?

• MoonGirl

Ia och Puh: Vad kul att ni fick boka Björksta kyrka!! Grattis!!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-10 19:04:00 följande:

Så där ja. Nu har jag uppdaterat "där uppe". Var mycket som hände idag. Kul för alla som bokat kyrka och lokal. Ia o Puh: Du måste ha lämnat nåt gott intryck under alla skolavslutningar iaf eftersom prällen ställer upp och jobbar. Jag känner att jag skulle vilja göra nåt så att planeringen går framåt. Känns som det står rätt stilla just nu. Jag skulle vilja börja med inbjudningarna och festprogrammen, men först kanske vi borde veta hur många vi ska bjuda... eller måste man det? Jag tycker det ska bli roligast att göra trycksakerna. Klänningen har jag lite ångest över, men blir nog bättre om man får prova några stycken. Ska tydligen finnas nån bra sömmeska/uthyrare i Salbohed fattade jag det som. Har en exjobbarkompis som ska gifta sig nästa helg som varit där och fått sin klänning insydd. Kanske nåt för dig mysan att kolla upp... Får återkomma senare om mer detaljer.
    Kolla gärna upp vad det där stället ute i Salbohed är och återkom.

Har ni bestämt er för att preliminärboka några eller någon lokal ännu?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-10 20:36:38 följande:
    Vi hade inte bestämt oss. Men pratade med min m2b och han tyckte efteråt. Vi kommer ju att ha våran vigsel ganska så tidigt 14.30. Före blir så tidigt för mig, om jag ska hinna fixa hår och smink.Vi funderar på Photografen som ligger på Stora gatan. Vem har ni tänkt anlita?
    Vi har inte bestämt oss ännu vem vi ska anlita. Sambon funderade över om vi skulle be någon av hans bästa kompisar att fota oss, men jag vet inte. Visst, det är dyrt att fota sig hos fotografen... vet du vad photografen tar för att fota?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-11 08:49:56 följande:

Moongirl: Nu har jag letat reda på sömmerskan i Salbohed. www.cathrine.just.nu/ Pratade med en jobbarkompis som är närmare kompis med exjobbarkompisen. Hon ska också gifta sig i sommar så vi pratade om att åka dit nångång och kika. Sömmerskan är tydligen hur trevlig som helst, och det är ju guld värt!
    Tack för tipset!

Jag sitter här och funderar över hur man ska göra med maten, om vi ska ha 3-rätters middag eller buffé. Min m2b vill att vi ska ha 3-rätters middag. Han tycker det känns lite finare med 3 rätters-middag. Jag börjar tveka lite, jag tycker att det är en bra idé med 3-rätters middag, men jag tycker även att det kan vara smidigt med buffé också. Då får gästerna ta den mat de vill ha (man kan t.ex välja fläskfilé och sedan någon fiskrätt som t.ex lax). Åh, vad svårt att välja!

En fördel med buffé är ju att gästerna får sträcka lite på benen och mingla lite. Det blir ju inte på samma sätt om man har 3-rätters middag. När vi träffades och fika så ville jag ha 3-rätters middag, men nu är jag osäker igen. Är det någon mer här som har tänkt på fler fördelar eller nackdelar med buffé? Jag är en person som helst gillar att ta buffé när det är nyserverat, vet hur det kan se ut efter ett tag så det är ju en nackdel.

Några gäster som vi ska bjuda är vegetarianer så man måste ju tänka på vad de kan äta också. Om man väljer 3-rätters middag ändå, då väljer man väl ut en huvudrätt som man tycker är bra? (antar att det blir en kötträtt då) undrar hur man då ska göra med de som är vegetarianer eller de som kanske är allergiska (vet minst en person som är allergisk mot fisk) Vad tycker ni andra, ska man skriva på inbjudningskorten något om maten?? Eller hur gör man? Noll koll
  • MoonGirl

Som det ser ut nu så kommer vi att fota oss innan vigseln... =)

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-11 16:18:45 följande:
    Du skriver i inbjudan vem som de skall höra av sig till om de kommer eller inte. Där kan du ochså tillägga att om det är nått de inte kan äta eller vill äta att berätta detta. Så man kan fixa nått annat. Brukar inte vara några problem när man har tre rätters att fixa nån enstaka persons önskan. Min bror är vegetarian och hans fru men de äter fisk. Så vi kommer att ordna så de får ett fiskrätt i stället för kött som vi har tänkt. Sedan så har vi nån som är gluten, laktosallergiker och nått mer så där blir det verkligen något speciallt, men pratar man med de som fixar maten i god tid så brukar det inte vara några problem.
    OK, tack för tipset!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-11 21:37:30 följande:
    vad finns det för hemsidor på hotell i västeråsJaghar varit inne på stadshotellet
    Testa att googla på hotell i Västerås så borde du få fram hemsidor över vilka hotell det finns i V-ås.
  • MoonGirl

Välkommen till tråden, BrideToBe09 och norpans mamma!!

Idag har jag varit ut till Thottska villan och kollat in bröllopssviten. Mysig. Alla dubbelrum där inne var mysiga. Handmålade tapeter från 1700-talet i de flesta rum, inklusive bröllopssviten

• MoonGirl
    BrideToBe09 skrev 2008-09-12 15:19:36 följande:
    Hej tjejer!Fick länken hit av "miss u", och tänkte höra om man får husera här med er. Är Västeråsare och jag och min sambo blir man och hustru 8/8 2009. Vi har bokat Schenströmska herrgården med vigsel nere i deras valv (en gammal mysig vinkällare).
    Vart ligger Schenströmska herrgården?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009