• Barret

Västeråsbrudar 2009

miss u:
    Jag har aldrig skrivit en helt egen låt, men jag har skrivit om några texter.. När sambon fyllde 25 (vi var bara vänner på den tiden) så gjorde jag och några kompisar en sångbok med ett gäng visor som handlade om honom.. Var ganska roligt.

Nästa sak att fixa, ja det är väl inbjudningskorten som vi håller på med just nu. Testade igår att skriva ut på det rätta pappret och det blev faktiskt riktigt fint. Börjar känna mig nöjd. Sen funderar vi fortfarande ganska mycket på efternamn, igår träffade vi sambons mormor och hon hette tydligen Hedqvist innan hon gifte sig.. Ja, så det kanske kan vara något.

MoonGirl:
    Vi funderade på att skriva något om vår toastmaster men vi bestämde oss för att folk får anmäla tal och allt sånt på plats. Men som du säger, vägbeskrivning kan vara bra! Vad roligt att få lite olika monogramförslag att välja bland... Hoppas ni hittar något ni gillar!

• Barret

miss u:
    Hum.. det är nog bra med vägbeskrivning! Måste lägga in det!

Sambon tyckte inte att toasten behövde veta om alla tal och på något sätt tänker jag att det blir lite mer spontant om talen kommer då... Vissa vet vi ju redan om och de blir ju lättare att lägga in kanske.. Vår toast är ganska flexibel och har toastat en hel del förut, men ja.. hum.. måste nog fundera lite till.

Jo jag börjar gilla Hedqvist mer och mer, vi får väl se vad vi bestämmer till slut :o).

Så det är samma toaletter till gästhamnen som till lokalen där ni ska vara? Kan ju vara lite tråkigt att dela toaletter med så många andra... inte för att det behöver betyda någon katastrof, men ändå. Hoppas ni får något bra svar!

• Barret

miss u:
    Om man aldrig har toastat förut så är det verkligen skönt att ha allt uppstyrt. Blir lite lättare att planera då också! Jag tror att vår toast kommer lägga upp ett schema innan också, bara att han inte vet exakt vem som kommer tala...

Jag tror inte det är något problem att dela toaletter. Detta kan ju inte vara första gången de har bröllop där eller hur? Och då har det ju funkat.. Låter lite bökigt (och lite dyrt) att ha ett tält också, tror du verkligen in behöver det?

• Barret

miss u:
    Tråkigt att behöva skära ner på gästlistan, men det är som du säger, man kan nog inte bjuda in 70 personer om det bara får plats 60. Att några enstaka tackar nej kan man ju räkna med, men att 10 personer gör det känns inte så troligt, eller? Vilka motgångar ni möts av... :o/

• Barret

miss u:
    Vad konstigt det ser ut... Jag skrev ju mitt sista meddelande (1424) efter att jag läst ditt sista meddelande men mitt hamnade före ditt... Lustigt. Kanske var någon bugg? Aja... Du får väl scrolla upp och läsa svaret :o)

• Barret

Tessisen:
    Ja här går det undan... känns nästan som att jag inte har något liv *skrattar lite för mig själv*. Verkar som att du gjort en hel del under helgen, jag ligger i lä! Själv hoppas jag på att hinna göra klart framsidan på våra inbjudningskort ikväll...

• Barret

miss u:
    Men gud vilka roliga paraplyer!!! De där måste sambon få se när han kommer tillbaka ifrån sin tjänsteresa!

• Barret

miss u:
    Jag undrar vad sambon kommer säga om de där paraplyerna *skrattar lite igen* Han kommer hem ikväll så bara jag kommer ihåg det så ska han få se dem :o).
    Inbjudningskortens framsida blev inte helt klar igår, men nu är i alla fall alla delar klara och jag har någon timmas arbete för att få dit den sista detaljen.. Sen ska jag börja med insidorna.
    Har ni inte fått något prisförlag av Hamncafét?

Tessisen:
    Jag säger som miss u, var roligt att du har börjat gå ner i vikt. Jag kämpar också, för fullt. Jag började faktiskt på Viktväktarna för ett tag sedan (hade massor med fördomar men några kompisar drog med mig) och det funkar faktiskt. Har gått ner 6 kilo än så länge.. Har väl lika många till tills jag är nöjd, men jag kämpar på! Håller tummarna för dig!

• Barret

miss u:
    Från början hade jag ju tänkt mig vanliga paraplyer och jag tror att sambon hade tänkt detsamma.. De är ju så speciella så jag vet inte riktigt själv vad jag ska tycka förutom att dom är roliga... Jakten på svarta och vita paraplyer kanske får fortsätta!?

Jag vet inte riktigt hur mycket jag har minskat i omkrets men jag kan i alla fall dra ner byxorna utan att knäppa upp numera (de var nyköpta när jag började gå ner i vikt). De flesta kilon har jag väl tappat genom att börja äta lite mindre portioner och äta ordentliga mellanmål (mycket frukt och grönt), sen har jag börjat träna mer (2-3 ggr/vecka) + att jag går eller cyklar till jobbet. Syndar fortfarande med lite godis på helgen men det verkar funka ändå :o).

• Barret

MoonGirl:
    Jag har inget liv utanför BT :o)

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009