• Barret

Västeråsbrudar 2009

MoonGirl:
    Se vem som skriver mest nu *skrattar* ska försöka svara på allt :o).
    Jag var faktiskt inne på PRV igår och insåg att det var dit man skulle vända mig. Däremot förstod jag inte riktigt om min blivande måste byta namn först och jag sen eller om vi kan båda göra det samtidigt... Måste nog gå in och läsa igen.

14 kilo är verkligen mycket *håller tummarna*. Funderade lite på viktklubben förut faktiskt men jag håller mig till Viktväktarna en stund till.. Får se hur länge jag orkar.

Jo vi träffade Marit för någon vecka sedan. Hon bor här i Västerås och var jätte sprallig och rolig. Kändes som att jag faktiskt kommer kunna slappna av med henne vilket jag tidigare var lite orolig för. Vi kommer betala 5500:- för två timmars fotografering. Då redigerar hon de ca 300 bilderna och så får vi dem på en DVD-skiva. Känns perfekt eftersom jag sen vill göra ett eget album och så. Hon erbjuder album också, men jag vill göra själv :o).
    Du kan gå in på www.vi-foto.se och titta!

Jag bor här i Västerås, på Haga, och jobbar som mekanikingenjör. Själv då?

• Barret

MoonGirl:
    Det verkar som att det kostar 1500:- om man är ensam eller om båda väljer att byta efternamn efter att man gift sig.. Annars är det som du säger att det kostar 300:-. Men ja, jag ska nog ringa till dem och höra hur vi ska göra...

Jag tror Marit tar nästan 2000:- för att göra ett album, det står nog i och för sig på hemsidan. Jag tycker absolut att du ska ringa eller maila henne, hon börjar bli uppbokad nu.

Vi är inte riktigt grannar men nästan, vi bor på Skjutbanegatan :o). Min sambo jobbar på Finnslätten så han har det nära och bra till jobbet. Själv jobbar jag nere på den stora tågjätten (Bombardier).
    Vad gjorde du för ex-jobb då? Vad har du läst? *nyfiken* Och vad gör du numera?

• Barret

MoonGirl:
    Jag tycker inte det spelar någon roll om ni väljer fläskfilé eller oxfilé men personligen föredrar jag ju oxfilén.. Vi ska ha oxfilé till varmrätt :o).
    Finns det ingen förrätt med prosciotto då? Tänkte om ni ville ha något lite lyxigare men som ine är räkor..

Det ska bli SÅÅÅ underbart att åka utomlands! Jag längtar så mycket!!!

Spännande med en ögonoperation, men lite läskigt också.. Vad kostar det att göra en sån operation egentligen?

Hur har ni tänkt skriva MoonGirl, för att skriva när och hur folk ska betala kuvertavgiften? Alltså hur formulerar ni er för att folk ska förstå hur, till vilket konto och hur de ska märka betalningen!?

• Barret

mysan31:
    Du kan ju göra som oss, vi har tänkt dela ut vägbeskrivning till festlokalen när vi är i kyrkan..

• Barret

mysan31:
    Ja det var så vi tänkte också, fast vi kommer nog bifoga en vägbeskrivning till kyrkan i inbjudan också, men det är mest för att det är lite småknepigt (tycker jag) att hitta till Badelunda om man inte är ifrån stan.

• Barret

MoonGirl:
    Vi pratade lite om efternamn tidigare ikväll och jag tror att vi bestämde oss för Hedqvist.. Lite läsigt att bara bestämma det sådär, men ändå härligt på något sätt!!!

Det är nog inte någon större skillnad mellan ett exjobb och en C-uppsats :o). Låter som ett spännande projekt.

• Barret

MoonGirl:
    Oxfilé är gott :o). Prosciotto är nästan som parmaskinka, jag tycker det smakar lika dant men parmaskinkan är väl lite exlusivare egentligen, tror jag.

• Barret

MoonGirl:
    Vår inbjudan ser ut att vara ganska lik er! Men vi ska nog lägga till det där med när de senast ska betala in kuvertavgiften...

Om ni kommer på någon bra vägbeskrivning så får du gärna dela med dig! Jag funderade nästan på om jag måste ta bilen någon dag och åka ut och kolla så jag kan skriva ner precis vad det står på skyltarna och så... Annars får sambon fixa vägbeskrivningen men då blir den väl inte klar förrän dagen före bröllopet *skrattar*

Carro heter jag förresten, vad heter du?

Vi ska ha prosciotto till förrätt.. Vet inte exakt vad vi ska ha till (detaljerna är inte klara än), men man kan servera det på en liten toast med lite grönsaker och kanske någon god ost (t.ex. getost eller fetaost)..

Vi har inte bestämt hur vi ska göra med transporten ännu. Tror inte det blir häst och vagn eftersom vi ska åka en liten bit + att jag är väldigt nojjig för att det kommer regna. Just nu lutar det åt att bara åka vanlig bil... får se vad budgeten tillåter när vi har hittat min ring :oD.

• Barret

Välkommen till tråden MissDzeny!
    Det är inte alltid så lätt att välja i detta vimmel av information och intryck, det enda du kan göra är att fråga digsjälv vad just du vill ha (och din partner) och sedan gå på den magkänslan! Man kan lätt bli stressad här på BT, men ta det i din egen takt! Jag säger som MoonGirl, kyrkan och lokalen är det första steget.. sen är det nog fotograf.. för dom brukar bli uppbokade ganska tidigt..

MissDzeny skrev 2008-11-19 21:54:39 följande:
    Hej Hej! E oxå en västerås burd som percis börjat planera för ett börllop. Läste lite av era inlägg och måste erkänna att jag blev helt snurrig. Hur vet man var man ska börja? 2009 känns så långt framåt för att man ska bestämma tårta,mat klänning,ah d finns så mkt å välja på d e sååå svårt, hur kom ni fram till vad ni ville ha?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009