• Elide

Västeråsbrudar 2009

Det var ett enkel, ser det ut som illfall, men väldigt snygg uppsättning. Inte en massa krångel. Det vill inte jag ha. Jag vill ju samtidigt ha en uppsättning som däljer min tatuering som jag har på ryggen. Så den jag har gör ju förhoppningsvis det..

• Elide

miss u skrev 2008-11-10 08:17:57 följande:

Vilket datum ska ni ha som osa-datum? Vi har funderat på 20 maj, min födelsedag. Så har folk en till anledning att höra av sig.
    Vi har satt den 18 juni men kanske ska ändra till sista maj. Då har vi lite mer tid att fixa med allt. När skulle ni skicka iväg era inbjudningar?
  • Elide

miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:

Är det nån som ska göra secret box? Kan man göra det hos vilken fotograf som helst? Jag var väl lite skeptisk till att göra en sån, men nu när jag köpt alla underkläder vore det ju kul att göra en grej av det hela. Vet att det skulle bli uppskattat.
    Är lite sugen att göra en sådan. Mysan hade hittat nån bra fotograf i Uppsala när hon var på mässan där. Tror hon skrev att det kostade runt 1000 kr. Jag funderar om man skulle fråga en kompis om den kan ta korten istället. Sparar ju lite pengar då. Känns inte lika pinsamt med en kompis med som det skulle göra om en helt okänd fotograf skulle ta korten, eller vad tycker du?
  • Elide

Ver ner till ruths idag, kunde inte hålla mig tills imorron. De har redan preliminärbokat en klänning till mig så de finns kvar. Så på torsdag kommer mor och sak tittat på klänningen. Finns bara i deras katalog för tillfället och förhoppningsvis så tycker hon om den. För det gör båda jag och sambon. Han tyckte den var jättefin. Känner mig lite lugnare nu...

Jag kommer förhoppningsvis på fikat imorron. Beror helt på åt vilket håll min förkylning är på väg. Om jag kommer så är jag nog där runt 15.30. Sitter där inne och väntar på er.

• Elide

Tack för fikat idag! Var väldigt trevligt. Vi får klura ut lite vad vi kan behöva för rekvisita till fotona.

Va kul att träffa dig Barret. Vilka fina inbjudningskort du gjort och de där små askarna som din sambo skulle sätta ihop var så söta.

Var ni mycket blöta när ni kom hem? Regnade ju en hel del uta och blåste..

• Elide

Barret: Klart du får kolla på festprogrammet när du kommit dit. Tråkigt att din mamma in kan lägga lite energi på dina spännande planer. Men det kanske är bra det på sina sätt. Så det inte blir som med min svärmor.

Ja hade du varit gjord av saocker så skulle du antingen vara väldigt kletig eller så skulle det inte vara så mycket kvar av dig.

Har du funderat nått på vad du ska ha för rekvisita på dina foton?

• Elide

Troligen så blir det så ja. Vi ska förhoppningsvis träffa honom nästa vecka för att diskutera fram vad vi vill ha fotat och vad det skulle kosta.

MoonGirl skrev 2008-11-13 09:36:13 följande:
    Halloj!Det var synd att jag missade fikat igår, men det blir väl flera gånger...Tessisen: Ska ni ha Oliver som fotograf?
  • Elide

Barret: Har nu lyssnat på "din" utgångsmusik. Den var ju jätte härlig. Låter som en sån där låt de spelar i teckande filmer när det är ett lyckligt slut. OCh det är det ju när man äntligen kan kalla sig gift och man glider ut ur kyrkan.

Skulle det vara ok om man kanske "lånar" den?

Den 24 Januari: Ja, ju fler desto roligare blir det nog. Och många bra ideér..

• Elide

Barret: Den kändes bara som så. Man blev glad när man hörde den.

Nej ni tjejer. Nu kommer mor så vi kan åka ner till Ruths och kolla in klänningen. Sedan bär det av mott Kopparberg för att få lite lugna och ro från allt och alla. Ska bara ta det lungt och vara ute mycket i den friska "landet" luften.

Men förhoppningsvis så kommer jag in nångång under helgen och kollar till er lite.

Ha det så bra alla. OCh planera inte för mycket nu så jag kommer efter::))

• Elide

Usch vad ni har skrivit! Så länge har jag väl ända inte varit borta. Hmmmm...

Lite upptatering från mitt håll kommer här.

Letar fortfarande klänning.
    Köpt klart alla ljusbehållare nu.
    Gjort utsidan på alla festprogram
    Fått min mormors pärlhalsband
    Kommit på lite grejor till secret boxen. Jätte fina rosen blad från ikea. Hittade lite svarta sidenlakan längst in i garderoben. Såpbubblor kan vara snyggta att ha med kanske...

Gjort lite i helgen iallafall...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009