• Elide

Västeråsbrudar 2009

Jag tyckte ni alla var jätte fina i era klänningar.

mysan31: du gör helt rätt i att köpa den där klänningen. Du var jätte fin i den.

Ia o Puh: vad tyckte sambon om klänning, halsband och slöja?
    Den klänningen vara bara du! Kan inte tänka mig dig i nån annan klänning. Hoppas du tar den.

Moongirl: Din klänning var jättefin. Hoppas du funderar på den! Den är verkligen ett alternativ tycker jag.

miss u: Du ska absolut ha v-ringat. Det passade du jätte bra i och den ska vara väldigt figurnära. Visa midjan!
    Har också börjat skissa lite på en klänning. Blev ännu mer sugen på att sy upp en klänning efter igår. Ska absolut kolla upp skräddare i Thailand.

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-05 22:07:09 följande:
    En fråga till er alla: Tyckte ni att den vita klänningen jag hade på mig var "för princess-aktig"???!
    Nej det tycker jag inte att den var. Jag tyckte den var väldigt vacker och du passade bra i den. Men kom ihåg det är du som ska bära den och trivas i den. Så jag tycker du gör rätt i att prova flera olika klänningar och den klänningen igen. Då har du lite mer att jämföra med. Lycka till i morron med provningen!
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-05 14:37:49 följande:
    Tessisen: Fastnade du för någon klänning igår? Alla: Jag vill ha en kritvit klänning i alla fall. Jag ska ner imorgon och prova den där vita klänningen igen. Tänkte försöka gå ner ca 13 kilo till bröllopet, hon som har affären sade att hon kunde gå ner 2 storlekar. Jag har lite svårt att veta hur jag ska göra nu nämligen. Klänningen var jättefin. Tyckte ni att jag passade i den? Jag som absolut inte ville ha en klänning utan axelband, hi hi. Vad tycker ni andra, bör man vänta med att hyra/köpa en klänning? Tänk om man inte hittar en sådan där klänning igen, svårt! Jag har beslutsångest! Hjälp mig
    Nja fastnade inte för nån. Men fick iallafall svar på att det är en tub-klänning jag skall ha med "rynkor" på magen, snörning bak och ganska så längt släp. Ska fila lite på en skiss och ta med till Thailand få se om det är genomförbart att sy upp en sådan klänning där. Om inte så har jag ju fortfarande lite tid på mig när jag kommer hem.
  • Elide

norpans mamma skrev 2008-10-05 15:59:38 följande:

Jag var ju oxå på Ruts igår som ni vet. Jag hittade min klänning där och ska ner och betala den i morgon. Häftigt, nu känns det mer verkligt. Ska sätta mig och pula med inbjudnungarna om en stund. Lite svårt att formulera ( på ett bra sätt) att vi gärna vill ha pengar till en framtida resa. Man vill ju inte att det ska låta som tiggeri. Hur gör ni?
    Läste om ditt dilemma . Skrev då detta:
    "Då vi allt i hemmet redan har,
    vi gärna ett bidrag tar.
    På en resa då vi far,
    för att fira vår bröllopsdag!"
    Hoppas det är till någon hjälp!
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-06 21:13:05 följande:
    Tessisen: Jag har mailat till dig
    Japp jag har sett det och jag har mailat tillbax!
  • Elide

norpans mamma skrev 2008-10-06 21:18:27 följande:

Tack Tessian den var bra! hjälp idag köpte jag min klänning. Jag vill gifta mig på en gång.
    Va så lite så. Va kul, vill också hitta min klänning!! Blir nästan lite avis ju.
  • Elide

Mycket att ta igen och svara på...

Mycke Tessisen nu bara så ni vet..

• Elide

norpans mamma skrev 2008-10-06 21:21:46 följande:

Jag igen! Det blev en vit klänning med "tubtopp". Jag som hade sagt att jag inte skulle ha det. Där ser man, det är bäst att prova innan man säger något.
    [/citat]

norpans mamma skrev 2008-10-06 21:23:45 följande:
    [citat]
    Hoppsan, jag igen! Den är även draperad fram!
    Låter som den perfekta klänningen. Är ungefär sådan modell som jag tittar efter.
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-10-06 21:54:39 följande:
    tessisen: vad hade du för innehåll i inbjudningskorten...vet inte hur jag ska formulera kuvertavgiften och allergi..
    om vi ska ta en fika nästa vecka så kan jag ta med mig mina inbjudningskort så kan du se hur jag gjort.

Jag har inte skrivit detta med allergier. Det får de svara på antingen via hemsidan, mail eller om de ringer till mina föräldrar och anmäler sig.

Jag ska försöka fila lite på ett rim för kuvertavgiften..

Va härligt att vara klar med klänningsletandet. Det viktigaset är ju nästan fixat nu..*s*.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-06 23:07:25 följande:
    Tessisen:Vad kul att du gillade klänningen, Therese! Ja, den var jättefin. Jag kände mig smalare i den klänningen. Den var i färgen ivory. På korten ser du att det är axelband på ena sidan av klänningen och på andra sidan utan. Men jag tror att det blir finast att ha klänningen utan axelband. Jag ville ju inte heller ha en "tubtop-klänning" men det lutar ju åt att jag ska köpa den här klänningen . Var så fint med de här "vecken" också, bara det gjorde att man såg lite smalare ut .
    Ja, när klänningarn är draperade som den är blir man att se smalare ut. Tror att det blir snyggare utan axelband. De såg så smala ut så de ser inte ut att uppfylla nått syfte. Ja du passade bra i en ivory-färgad klänning. När du hade den vita såg du lite blek ut nu när man jämför bilderna.
    Ver den med på rean eller? Får man fråga vad den kostade?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009