• Elide

Västeråsbrudar 2009

MoonGirl skrev 2008-09-19 08:39:28 följande:
    Varsågod! Har du pratat med din m2b, om häst och vagn-transport? Vad tyckte han om idéen?
    Nja han vill ju väldigt gärna åka limo. Så vi får la se. Kommer att ta upp det lite då och då. Men så tänker jag lite ekonomiska så e det nog billigare att ta limo. Sedan är det ju en bit från Lundby Kyrka in till stadshotellet. Får allt fundera lite på det.

Onsdagar tycker jag låter som en väldigt bra dag. Eftersom jag e sjukskriven så kan jag komma nästa vilken tid dom helst.
  • Elide

Ia o Puh skrev 2008-09-20 13:37:51 följande:

Miss U: tack snälla du! Vad spännande att få åka till The big apple och kolla in bröllopsgrejer där! Utbudet ökar nog rejält!Moongirl: Duktiga ni är som redan tar egen tid...ida har inte ens sovit borta från oss än! Jag var in till Madde i fre och då jobbade hon såklart inte...Får föröska nästa vecka igen, ha det klart innan ons-träffen!Tessisen: Kollade du med UNIK? jag måste in och kolla att dom fixar naglarna oxå....funderar även på att ta pedikyr typ några ggr innan bröllopet...
    Gå in och kolla på deras hemsida de har nått som kallas brudpaket. Då ingår sminkning+provsminkning, nagelförlängning och ansiktsbehandling. Kostar 1970.
    Sedan så har du ju bruduppsättningen för 2000.
    adressen är www.salongunik.nu
  • Elide

Inte fel med en lite lektion i sminkning. Också väldigt trevligt kan jag tänka mig!

• Elide

Tror nog man kan bestämma det själva. Om man ska gå ner på knä och ta emot välsignelsen. För det är väl det man göra då...*osäker*

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-20 23:55:00 följande:
    Sitter och funderar på 3-rätters middag. Hur brukar det vara, brukar man servera bröllopstårtan som efterrätt?? Jag har nästan för mig att på det bröllop jag har varit på så serverades bröllopstårtan som en dessert (endast). Men brukar man inte ha 3-rätters: förrätt, huvudrätt och efterrätt och senare på kvällen bjuda på bröllopstårta? Man gör nog som man vill, men ni som ska ha 3-rätters middag, ska ni ha efterätt OCH bröllopstårta? Har nästan för mig att någon här inne i forumet har pratat om detta med efterrätt tidigare?
    Tror det var Rebellen som inte ville ha någon efterrätt utan bara tårta.

Vi kommer att ha efterrätt. Troligtvis panacotta med hallonsås och senare på kvällen ta kaffe med tårta. Vår vigsel ligger ju ganska så tidigt på dagen så det blir inte så jätte sent med den söta tårtan. Vilket jag tycker är bra.

Har ni funderat nått på vad ni ska bjuda på för mat ännu?
    Vi får nog vänta tills de nya menyerna för 2009 kommer ut i januari. Men det gör ju inte så mycket hinner ju välja ändå, är ju ganska så gott om tid kvar.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-21 10:02:28 följande:
    Ja, så var det ja! Skulle ni vigas kl 14.30, eller minns jag fel? Vi har inte bestämt ännu vad vi vill bjuda på. Sitter och kolla på de menyförslag som vi har fått från en cateringfirma. Svårt att bestämma oss för vad vi vill/ska ha
    14.30, stämmer bra det. Börjar kännas dom den tiden är lite för tidigt. Skulle funka mycket bättre med 15.00. Tror den där halvtimmer skulle göra en hel del nytta. Får nog ringa kyrkan och fråga om man kan flytta fram vigseln.

Vilka catering firmor har ni pratat med?
  • Elide

Ia o Puh skrev 2008-09-21 11:33:17 följande:

Tessisen: Vad var det för hemsida du pratade om i onsdags med bilhyrning för en dag...bfm.se eller nåt...hittar iaf inte dit! Kommer du ihåg?
    Kom ihåg fel. Det är bfm.nu
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-21 20:19:39 följande:
    På tal om något annat, så har jag och min m2b flygit luftballong idag och vi landade på en gräsmatta på Rönnby! Visst var det någon som bodde där??!
    Va härligt! Skulle jag också vilja göra...om jag vågade. E lite feg när det gäller nått sådant.

Har varit och ätit på sjökrogen. Väldigt god mat! Ligger ju fint vid vattnet!
  • Elide

Hänger också med på en make up lektion. Ska vi ha den i höst eller i tidigt i vår?

• Elide

Vilka följer med på fika på onsdag?
    E i behov av lite inspiration!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009