• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

miss u skrev 2008-10-07 07:50:04 följande:

Vad kul att ni har hittat klänningar moongirl, mysan och norpans mamma! Det måste verkligen vara skönt att få den stora biten klar. Moongirl: Jag vill gärna se vad det blev för klänning du valde till sist. Kan du maila mig bilder till samma adress som Thottska villan-bilderna? Har ni föresten bestämt er för nåt ställe att spendera bröllopsnatten på?Mysan: Har du sett mitt mail i din inbox här på bt? Vill gärna se bilden du tog på mig i nån klänning. Om 48 timmar sitter jag på en buss på väg till Arlanda och vidare till New York. Helt sjukt! Jag var bara tvungen att skriva det för att jag ska inse det själv
    Hej, hej! Nu har jag mailat till dig, Ulrika! (Till den e-post som jag mailade Thottska villan-bilderna). Vad tror du om den här klänningen? Den är i färgen ivory.

Härligt att du snart åker iväg till USA! ha det så bra där borta!
  • MoonGirl

miss u: Vi har inte bestämt än var vi ska tillbringa bröllopsnatten. Har ni bestämt er än?

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-07 15:22:03 följande:
    Nu har ni skrivit mycket nu igen när när man har jobbat...moongirl: Du får maila mig på Angelikalache@hotmail.comså får jag se klänningen...Jag ska hämta klänningen den 25 oktnär vi får lön,jag kan ju hämta den nu,men jag väntar ett tag till så kan jag prova den igen när jag hämtar ut den...miss u: jag har sett ditt meddelande i inboxen,jag mailar bilden ikväll när jag kommer hem... Du får ha det så bra i Usa...tessisen: Du får ta med dig inbjudningskorten igen när vi ska fika,så får jag kolla vad du har med i inbjudningskorten...
    Hej Angelika!

Jag ska maila över korten på brudklänningen till dig. Jaha, så du har betalat handpenning på klänningen endast? Vilket innebär att du förlorar pengarna om du ångrar dig?
  • MoonGirl

mysan 31: det klart du inte ska ångra dig, för den var JÄTTEFIN på dig!!!!!

• MoonGirl

mysan31: Nu har jag skickat korten på klänningen till dig

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-07 09:16:35 följande:

Det var en jätteläcker klänning! Gillade den jättemycket, allra helst "vecken" och bandet som gick snett över. Den kommer bli kanon! Prova inte fler nu så du får alternativ. Vi har inte bestämt var vi ska sova, eftersom vi fortfarande inte har fått klart med festlokal (!). Hade varit kul att få besked innan jag åker, men ska inte ha alltför stora förhoppningar på det. Ska vara som en igel så fort jag är i Sverige igen. Börjar bli lite panik, fast ändå inte. I värsta fall får vi vara i sambons föräldrars trädgård. Sista utvägen.
    Tack, tack! Vad kul att du gillade klänningen! Ja, den är väldigt fin. Tyget är i satäng/satin, vilket gör att klänningen är lätt att bära mm. Jag tycker också att det är snyggt med draperat liv och det var mycket fint med det här bandet som gick snett över. Om du tittar på kortet där du ser hela släpet så ser du knappar längs hela vägen, ut till släpet och på den så sitter det silverbroderi (samma som bandet).

Nu ska jag iväg och simma! Ha en trevlig kväll!
  • MoonGirl
    bröllop0808 skrev 2008-10-07 18:03:46 följande:
    Igår var jag och min tärna och provade tärnklänningar. Dom plockade fram 3 klänningar och den tredje och sista klänningen var verkligen wow! Något dyrare än vad jag hade tänkt men den satt verkligen kanon och var jätte snygg.Mysan31: Visst var det dig vi träffade? Teflonminne!
    Var det din kompis som provade en grön tärnklänning? Om det var ni som var där, så var det jag som provade brudklänning alldeles intill . Jag var där igår vid kl 14-17 med en kompis (som var smakråd).
  • MoonGirl

Bröllop0808: Vad kostade tärnklänningen? Blir det att hyra eller köpa en tärnklänning? Ska du hyra eller köpa en brudklänning?

• MoonGirl
    bröllop0808 skrev 2008-10-07 18:10:59 följande:
    Vi var där vid 13. Hittade en alldeles underbar vinröd klänning! Men jag var där vid 17 oxå och la handpenning.
    OK!
  • MoonGirl

Ia o Puh: Hörde i måndags att du hade magsjuka av de från Ruths. Tråkigt att du har varit dålig! Hoppas det känns bättre nu!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009