• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Ia o Puh: Ja, det var verkligen DIN klänning, kul att höra att du bestämde dig för den. Du var verkligen JÄTTEFIN i den klänningen!

• MoonGirl

Ia o Puh: Får man fråga vad din klänning kostade?

Japp, jag var ner i måndags hela eftermiddagen och provade klänningar. Jag har fastnat för en annan klänning nu. Har bokat den och jag ska antagligen ner på lördag igen. Den är benvit/ivory till färgen, draperad i livet, tubtop-modell (utan axelband) just vid livet så finns det en rand av silverbroderi (ganska diskret ändå) och sedan är tyget i satäng (den blänker litegranna, från klänningen alltså). Den har ett ganska långt släp. Lite längre än den andra klänningen som jag provade. Sedan på ryggen finns det knappar längs hela vägen ut till släpet med lite silverbroderier (intill knapparna). Just att det är satäng (tyget) så är den väldigt lätt och smidig att bära och det är ju bra. Om jag får din mailadress så kan jag skicka över lite bilder till dig, om du vill se. Det är svårt att förklara hur klänningen ser ut. Men hoppas du förstår hur den ser ut på ett ungefär i alla fall .

• MoonGirl
    bröllop0808 skrev 2008-10-07 18:13:51 följande:
    Moongirl: Tärnklänningen kostade 2200kr att hyra kollade faktiskt inte vad den kostade att köpa... Men det kanske jag ska göra iaf... Min klänning har jag köpt, den har hängt och väntat i 1 1/2 år nu..
    Jag ska ner någon dag och kolla på tärnklänningar. Ska ha en tärna. Fast jag hinner kolla på tärnklänningar, det är ju i augusti nästa år som jag ska gifta mig . Men det är skönt att vara ute i god tid . Hur ser din klännning ut? Köpte du den på Ruths?
  • MoonGirl

Skulle också behöva förslag på rim eftersom jag också vill ha barnfritt på bröllsfesten

• MoonGirl

Ni som har fått se mig i den benvita/ivory-klänningen. Jag tror att jag inte hade någon underkjol på dessa bilder...

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-07 22:24:03 följande:

Tessisen: Du är otrolig! tack!Moongirl: Maila gärna bilderna, du har mail på din inbox..klänningen gick på 6900kr...
    Var det någon rea på klänningen? Vad är klänningen gjord av? Satäng också?

Du har fått mail
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-07 21:55:15 följande:
    Nej tror inte du hade det, ska du ha det? Tror det skulle passa. Var ju ett väldigt fint fall på tyget.
    Har mailat lite fler bilder till dig på klänningen där jag har underkjol . Jag tänkte ha underkjol, tyckte att det blev fint med en underkjol. Håller med om att det blev ett fint fall på klänningen ändå.

Vad duktig du är på att rimm!! Själv är jag dålig på sånt...
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-07 22:55:27 följande:

Ingen rea...ingen aning vad klänningen är gjord av...den är vit...samma kunskap som med ringen alltså - noll! Måste bli bättre på det där!VAD FIN DU VAR! den var ju ÄNNU bättre än den du provade när vi var med ju! Om du oroar dig över släpet kan dom med största säkrhet korta det en aning...har själv funderat på det, då jag är ganska blygsam i klädsel att sticka ut...men har nu under kvällen tänkt om, jag tänker bara gifta mig EN gång, så då får lite släp sticka ut...man ska ju synas!
    Tack!

Ja, jag tycker också att den här benvita klänningen var ännu bättre än den kritvita klänningen som jag provade i lördags. Det här "puffiga" är inte min grej. Denna klänning är mer enkel och sofistikerad. Jag tror också att de kan korta av släpet om jag vill det. Funderade på det, men jag tror att jag ska ha kvar det som det är. Det är snyggt med släp! Håller med dig om att man ska ju bara gifta sig en gång och då får lite släp sticka ut. Jag har bestämt mig för att välja denna klänning, hoppas att jag har gjort rätt val nu...
  • MoonGirl

Hittade en sida om brudklännigens material: Tyget på min klänning är satäng och så här står det om tyget:

Satäng
    Ett vävsätt där man väver så att ena sidan blir högblank med hög lyster och ett vackert fall. Tyget kan vara både mjukt och styvt och görs av siden, bomull eller rayon. Satängtyget är starkt, luftigt och väldigt skönt att bära och används ofta till afton- eller bröllopsklänningar.

Här är länken till internetsidan, för er andra som vill läsa om olika brudklänningsmaterial:

www.brollopssidan.se/klader-och-skonhet/brudklanningens-material.html

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-08 08:40:05 följande:

Men jösses vad ni skriver! Jag hade typ 6-7 sidor att ta igen och då var jag inne och titta under hela dagen, fram tills jag gick hem från jobbet. Men ni verkar ju vara kvällsråttor allihopa. Desto mer för mig att läsa på morgonen innan jag kan sätta igång och jobba. ia o puh: Vad trist att höra att du mått dåligt! Kan ju ha varit köttet som var lite väl rött kanske. Läskigt sånt där. Själv lyckades jag få chili i ögat igår. INTE att rekommendera! Jösses vad det brände. Var bara att sitta med is på i över en halvtimme innan det kändes okej.Grattis till klänningen, eller vad man säger. Vilka snälla föräldrar du har som ser till att du får det bästa. Jag har börjat skissa på en egen klänning som jag ska sy upp i Thailand. Har hämtat inspiration från den v-ringade klänningen. Ska prova några fler v-ringade klänningar också innan vi åker också.Jag tänkte ringa till Hamncafét idag faktiskt. Känner inte att jag vill åka till New York utan att ha kollat en extra gång hur det ligger till. Nu har det gått "den första tiden" dom den gamla ägaren sa när jag ringde. Han sa väl 3-4 veckor då, och nu har det gått 3. Får hoppas att jag får tag i dom.Nä, nu måste jag jobba eftersom jag åker i morgon! Ha det så bra allihopa om vi inte hinner höras nåt mer.
    Ojdå, lät inte alls bra att du fick chili i ögat igår! Huvvaligen!!

Vad spännande att du har börjat skissa på en egen klänning! Jag tyckte du passade jättebra i den där v-ringade brudklänningen som du provade på Ruths. Du blev jättefin i den!! Så v-ringat ska du ha

Hoppas det går bra idag när du ringer till hamncafét! Lycka till!

Ha det så bra i NY!!

Hoppas vi kan ta en fika nästa onsdag!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009