Västeråsbrudar 2009
Barret: Det är ju närmast sanningen jag kan komma ju. Bra idé. Undrar hur många gånger jag har skrivit det till dig..
Vems galleri var det föresten som du hade sett en frisyr med liknande hår som jag?
Barret: Det är ju närmast sanningen jag kan komma ju. Bra idé. Undrar hur många gånger jag har skrivit det till dig..
Vems galleri var det föresten som du hade sett en frisyr med liknande hår som jag?
Barret: Jag brukar också vara bra på idéer. Alltid lättare att komma på till andra än till en själv. Ska nog klara av den vita lögnen, men får nog avvakta lite med den. Känns inte så spontant att säga till två månader innan att jag ska umgås med "främlingar". Brukar inte planera in vad jag ska göra när han är upptagen så långt i förväg.
Tootickis stil var inte helt min grej. Jag kommer nog ha utsläpt men lite mer "burr" (inte barr) än vad hon hade.
Barret: Igår lyckades jag få fram en liten förvarning till honom att jag skulle hälsa på en av er här i tråden den lördagkvällen som han ska ha sin grabbkväll. Sa att det var en som också var ensam den kvällen och som undrade om vi kunde hitta på nåt. Tror han svalde det rejält. Så nu är han förberedd på att jag kommer att försvinna den kvällen iaf.
Just nu är sambon iväg och firar svensexa för sin lillebror som ska gifta sig på lucia. Lillebrorsan skulle få klä ut sig till lucia och lussa lite utanför Jula (där lillbrorsan jobbat + att deras pappa är butikschef där). Väntar på att dom ska komma hit om en timme ungefär och äta korv med bröd. Sen ska lillebrorsan få fäkta! Lät riktigt kul! Möhippan kommer vara om ett par veckor. Verkade som vi skulle vara på Arosfortet. Skoj det med! Aldrig varit där, men på nåt liknande i Karlskoga.
Hoppas ni har en trevlig helg allihopa. Verkar som det eftersom det är så låg aktivitet här inne.
Ojoj, vad ni skriver. Jättekul! Vet inte om jag har så mycket mer att tillägga i bröllopsämnet idag. Har inte gjort nåt med vårt egna bröllop under helgen och det har faktiskt varit jätteskönt. Däremot har sambon och jag börjat skriva på en låt till hans brorsas bröllop. Gitarren och penna åkte fram i fredags. Lutar åt att det kommer bli Sjösala vals-melodin. Texten är inte riktigt klar än. Svårt att få det bra. Tänkte att det kan ju vara bra att ställa upp med nåt kul på deras bröllop i förhoppning att dom gör nåt liknande till oss.
Barret: Jättefin klänning! Undrar om inte jag provade nåt liknande, fast jag passade inte alls i båturringning. Tror den passar mycket bättre på dig!
Barret: Jag och min svägerska skrev egen låt när min syster gifte sig för 4 år sen. Är tom flera här i tråden som skrivit av den. Sååå bra var den faktiskt inte!
Vad är näst på tur att fixa för dig/er? Känns som ni har mycket klart redan.
På lördag ska jag med en jobbarkompis (som också ska gifta sig) och prova klänningar i Salbohed. Ska bli kul att testa klänningar igen.
Barret & Moongirl: Vi tänkte nog ha vägbeskrivning till både kyrkan och festlokalen i inbjudningskortet och även förslag till boende för långväga gäster. Dom flesta hittar till festlokalen, är väl mer för att dom som ska ha boende ska veta hur långt det är mellan festlokalen och boendet. Låter som en bra idé att dela ut i kyrkan. Det är ju då man behöver informationen egentligen. Kanske blir att vi gör ett litet infoblad att dela ut då med.
Jag har fått mail från Hamncafét nu också. Hon ville veta lite mer om våra planer. Får se om vi kan ha tält också. Beror på vad det kostar. Det enda dumma är väl att det verkar som att själva cafét och gästhamnen kommer vara i full gång när vi är där, vilket innebär att våra gäster kommer att få dela toaletter med båtfolket. Har mailat tillbaka och frågat om det gäller hela kvällen. Det vore ju inte så kul.. Hoppas att vi kan komma fram till en bra lösning, för vi vill inte byta ställe!
Jag menade att vi skrivit egen text. Egen låt är lite över vår nivå på musikalitet.
Hedqvist är ju jättefint. Helt klart ett alternativ tycker jag iaf. Men det är ju ni som ska heta det.
Vi kommer nog att skriva in toastmaster i inbjudan så inte han stressar upp sig och måste planera in allt samma dag. Tror han behöver tid på sig att planera.
Barret: Vår toastmaster har aldrig toastat förut, och jag kan nog tänka mig att han gärna vill ha koll på vad som händer. Men sen är han ju öppen om det dyker upp nåt sponant. Beror väl lite på vem det är man har valt som toastmaster. Är ju bara att fråga den personen hur han/hon vill ha det.
Har fått svar igen från Hamncafét. Hon är snabb på att svara iaf. Båtgästerna kommer ha tillgång till toaletterna hela tiden, så det får väl vara så då. Sen tyckte hon inte att vi skulle ha tält utan att det blir mer privat om vi bara har Hamnmagasinet, och det kan jag hålla med om. Det är ju det att vårt datum är mitt i semestertider som gör att det är så mycket folk där, men vi vill ju ha VÅRT datum. Annars hade man ju kanske kunnat tänkt sig att ändra för att minska antalet utbölingar. Hyran skulle bli 3000:- för Hamncafét och 6000:- om vi skulle ta tältet också (som vi dessutom måste hyra). Känns som det blir för mycket med tältet också, fast samtidigt är det inte säkert att vi får plats i Hamnmagasinet. Vad krångligt det skulle bli igen då!
Barret: Känns trist om det blir så att vi måste skära ner. Ska väl inte ropa hej (då) än innan vi har fått besked om hur många som får plats i Magasinet. Känns ju inte så troligt att 10 pers tackar nej, om inte många bestämmer för att inte ta med sig barnen. Vi kan ju inte bara ta familjens barn heller, för då kan förmodligen inte sambons släkt i Vänersborg komma, och det vore synd. Får ta och prata igenom det med sambon när jag kommer hem.