miss u skrev 2008-11-19 13:28:26 följande:
Alla: Hur mycket kommer ni betala för maten och vad ska ni ha för mat? Vi har tänkt ha buffé och nu har vi fått ett par förslag, men jag tycker att det är lite dyrt. Tänkte därför kolla vad ni får betala. Verkar som det skiljer mycket om man vill ha oxfilé eller inte. Jag skulle ju gärna vilja ha oxfilé, men om det kostar för mycket får fläskfilé/kycklingfilé duga. Det är ju inte fy skam heller.Moongirl: Det verkar inte som vi behöver dra ner på antalet gäst. Det ska gå att knöka in alla på nåt vis, så det känns ju bra. Maten får vi nog ha utanför i tält då, men det kan ju vara skönt att röra lite på sig.Kursgården heter Lagersvik. Ligger typ tvärsöver sjön från vår kyrka, så vi skulle kunna ta sjövägen dit också. Fast nu känns det som att vi bundit upp oss med Hamncafét med både lokal och mat så det är kanske dumt att kolla upp annat.
Vi tänkte boka Arbhages catering och vi funderar på att ha oxfilé med färska grönsaker, mustig rödvinssås, smörbrynta kantareller och potatisgratäng till. Priset för detta är 185 kr (oxilé-priset är med reservation för ökande priser i importledet).
Annars funderar vi på att ha fläskfilé i stället för oxfilé. Alltså fläskfilé med rödvinssås, färska grönsaker, potatisgratäng, mustig rödvinsås samt smörbrynta kantareller. Då skulle det bli 155 kr/person. Alla: Tycker ni att detta kan passa ihop??
Jag gillar fläskfilé, jag brukar tycka att oxfilé kan vara lite segt sådär, men väldigt gott!! Min m2b vill gärna ha oxfilé. Men man får väl säga till hur genomstekt man vill ha det osv (om man väljer oxfilén).
Jag/vi kan inte bestämma oss för vilken förrätt vi vill ha. Tänk vad svårt det kan vara!
Jag och min sambo äter inte räkor och jag tycker att räkor finns i de flesta förrätter tyvärr...
Vad skönt att ni inte behöver skära ner på antalet gäster! Får ni hyra ett tält av dem på hamncafét? Det är ju en bra idé att ha maten i ett tält, så då får ju gästerna en möjlighet att röra på sig också. Det blir lite mingel på samma gång
.