• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Alla: Jag skulle vilja höra vad ni andra tycker. Om ni surfar in på www.monogramsidan.se och väljer bokstäverna MS. Längst ner på sidan så finns det några monogram på S & M. Vilket/vilka tycker ni är snyggast?

• MoonGirl
    MissDzeny skrev 2008-11-19 21:54:39 följande:
    Hej Hej! E oxå en västerås burd som percis börjat planera för ett börllop. Läste lite av era inlägg och måste erkänna att jag blev helt snurrig. Hur vet man var man ska börja? 2009 känns så långt framåt för att man ska bestämma tårta,mat klänning,ah d finns så mkt å välja på d e sååå svårt, hur kom ni fram till vad ni ville ha?
    Välkommen till tråden!

Ja, det är mycket som ska göras inför ett bröllop. Det är lite svårt att veta var man ska börja någonstans. Men det som är bland det viktigaste att ta tag i är ju att boka kyrka och festlokal och fundera över hur många man vill bjuda till bröllopet. Sedan kan man t.ex börja boka frisör, fotograf och catering. Var ska ni gifta er någonstans? Vilket månad ska ni gifta er?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-19 22:15:04 följande:
    Moon girl: Svår fråga, var många fina. Många fina. Hittar du ingen som du riktigt fallit för?
    Jag funderar över monogrammet "ms32". Vad tror du om det?

Jo, det finns många fina monogram, men jag har så svårt att bestämma för vilket jag ska köpa. Suck! Det finns ju svårare beslut att ta än detta, ha ha!

Har du läst mailet jag skickade till dig?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-19 22:36:12 följande:
    Har lagt ut lite bilder på klänninga i galleriet, om ni har tid och lust så kanske ni kan titta in en sväng. Och komma med lite "kritik".
    Jag har tittat i ditt bildgalleri. Här kommer mina omdömmen!

Klänningen som du kallar för "klänning 4"
    - Fint med drapering!!!
    - Ett plus är att klänningen inte har för mycket broderier!
    - Du skulle passa väldigt bra i en klänning med lite röda detaljer i.
    - Det ser ut som att det är satäng (tyget). Det är ett väldigt fint fall på klänningen!! Detta är helt klart ett alternativ!!

Klänning 8-2:

- Fint med snörning bak, det skulle du passa bra i!

Klänning 10-1:
    Är det samma klänningsmodell som 8-2? Denna klänning (nr 10-1) var också väldigt vacker, den skulle du också passa bra i, tror jag! Summa kardemumma: Så klänningsmodellerna nr 10-1 och klänning 4 var de klänningar som jag gillade mest!!!
  • MoonGirl

Tessisen: Så klänning nr 10-1 är helt klart ett alternativ, den får du prova! Tror du att de på Ruths har den klänningen hemma?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-19 23:06:29 följande:
    mmm ms 32 va fin. Var väldigt snyggt med hjärtana emellan. Hittade klänningarna på Brudix.se De kostade max 5000 du kan då till och med få den sydd efter dina mått...
    Wow! Vilket BRA pris!!! Vad kostar portot om man skickar efter en sådan klänning?
  • MoonGirl

Tessisen: Gick in på www.Brudix.se och såg att det är fri frakt för beställningar över 500 kr!!

Barret: Var in på Marits hemsida och såg att hon är utbildad beteendevetare. Skoj!

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-20 07:15:49 följande:
    MoonGirl:Vår inbjudan ser ut att vara ganska lik er! Men vi ska nog lägga till det där med när de senast ska betala in kuvertavgiften...Om ni kommer på någon bra vägbeskrivning så får du gärna dela med dig! Jag funderade nästan på om jag måste ta bilen någon dag och åka ut och kolla så jag kan skriva ner precis vad det står på skyltarna och så... Annars får sambon fixa vägbeskrivningen men då blir den väl inte klar förrän dagen före bröllopet *skrattar*Carro heter jag förresten, vad heter du? Vi ska ha prosciotto till förrätt.. Vet inte exakt vad vi ska ha till (detaljerna är inte klara än), men man kan servera det på en liten toast med lite grönsaker och kanske någon god ost (t.ex. getost eller fetaost).. Vi har inte bestämt hur vi ska göra med transporten ännu. Tror inte det blir häst och vagn eftersom vi ska åka en liten bit + att jag är väldigt nojjig för att det kommer regna. Just nu lutar det åt att bara åka vanlig bil... får se vad budgeten tillåter när vi har hittat min ring :oD.
    God morgon!

Ja, det kan nog vara en bra idé att lägga till information om när gästerna senast ska betala in kuvertavgiften. När de skriver sina namn också på inbetalningen så har man koll på vilka som har betalat. Hm, tänk om det är någon/några som glömmer att betala kuvertavgiften? Ska man påminna? Har du något förslag?

Ja, kommer vi på någon bra vägbeskrivning ut till Badelunda kyrka så delar jag med mig av den. Om du tar bilen ut till Badelunda och skriver ner vad som står på skyltarna så får du gärna dela med dig utav den informationen. Jag har ingen bil, eftersom sambon har den i jobbet. Jag får promenera när jag ska någonstans, fast det gör inget, promenixar gärna. Fast jag orkar inte gå ut till Badelunda kyrka *skrattar*. Ja, det är nog bäst att du fixar en vägbeskrivning ut till kyrkan, så att den blir fixad i tid

Sara heter jag! *skakar hand*

Vi har bokat häst och vagn-transport och det finns en sufflett över vagnen om det skulle regna, men suffletten täcker inte kusken + medhjälpare (det är ju inte alls kul om de ska behöva bli blöta om det nu skulle regna). Om det störtregnar så är det ingen höjdare att åka häst och vagn. Vi funderar på att ha egen bil om det är så att vi inte vill ha häst och vagntransport (om det skulle störtregna). Det skulle i och för sig vara kul att ha en limo om det störtregnar, men då måste man ju boka upp en limo och ha som en reservplan. Då måste de väl ha en slant också för att man bokar upp dem? (För att man kanske ska åka i en limo om det regnar, eller hur gör man, vet du?)

Ja, vi får fundera över förrätten. Att servera prosciutto på en liten toast och grönsaker till lät ju som ett bra förslag! Ska fundera över detta! Jag läste på nätet att de brukar servera prosciutto med sparris. Det lät ju också gott. Tackar för tipset förresten!
  • MoonGirl

Barret:

Jag mailade och frågade Marit om den 15/8 och hon var bokad kl 15 den dagen. Hon hade tid innan 15 då. Vi ska vigas kl 16. Om vi väljer att anlita Marit så kommer vi också att ha lite tid över innan vigseln. Jag undrar också vad man ska göra då under den tiden? Får väl passa på att äta och ta det lugnt kanske. Man är väl nervös....

Hinner man fotas på en timme??!

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-20 16:31:01 följande:
    miss u:Hehe, min sambo är också den som tar ner mig på jorden när jag svävar iväg, det är skönt att ha någon som kan hålla mig på mattan *skrattar*Jag vill inte heller träffa folk innan kyrkan. Vill ju att alla ska bli sådär "åhhh" när vi kliver ner för altargången.. MoonGirl:Jag tycker att det är lite skönt att ha lite tid mellan fotograferingen och kyrkan.. OM någonting skulle hända så är det ju skönt att inte behöva stressa.. Jag tror att ni kommer hinna fotas på en timma. När jag pratade med henne så lät det som att två timmar, som vi ska ha, är ganska lång tid och hon tyckte därför att vi skulle ta med vår tärna och våra marskalkar som också kunde fotas..
    Jag håller med dig, Carro, att det kan vara skönt att få lite tid efter fotograferingen innan det är dags för vigseln. Jag har mailat och frågat om Marit kan ställa upp och fota oss den 15 augusti! Håll tummarna att hon har tid att foto oss då . Var in på hennes hemsida och det är ju verkligen JÄTTEFINA bröllopskort!!!

Jag funderar över hur lång tid det tar att fixa ordning en bruduppsättning + brudmakeup hos frisören? Någon som vet hur många timmar detta kan ta??
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009