• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Ia o Puh skrev 2008-09-02 19:53:31 följande:

Moon girl: Ja, vi har funderat på Badelunda, men det är lite av ett dilemma...Sambons kompis gifte sig där för drygt 4 år sedan, 5 år sedan i vår...dom skilde sig efter 2 månader, hon var otrogen...ja, det var ett himla liv...Vi känner att Badelunda vore suveränt rent logistikt sett, men men...skulle kännas dumt kanske för honom att komma in i samma kyrka där allt liksom tog slut...Vad tycker ni, ska vi strunta i deras vigsel och gå på Badelunda?Gud, va fort det går, har varit borta ett dygn och tråden har liksom sprungit iväg, sambon klagar på att detta är värre än när jag var gravid och satt framför familjeliv hela tiden...jag sa till honom att detta är ju bara början, hehe, "baby, you have seen nothing yet"
    Om ni vill gifta er i Badelunda kyrka så ska ni göra det. Hur har det gått med era planer? Blir vigseln i Badelunda kyrka?

Ja, jag har inte varit inloggad på bt på 2 dagar och tråden har "sprungit iväg". Måste läsa en massa och ta igen allt . Men det är kul när många vill skriva!!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-03 10:23:17 följande:

Nu har jag pratat med en av ägarna av Hamncafét. Dom var tydligen inte på bröllopsresa. Han var jättetrevlig. Dessvärre skulle dom eventuellt sälja verksamheten, och kunde inte ge nåt besked om hur det skulle bli till sommaren. Men jag har mailat till dom, så att dom nya ägarna får ta kontakt med mig när allt är klart. Jobbigt att inte få klara besked! Fast sambon tycker vi ska lugna lite och få helt klart hur många vi blir innan vi preliminärbokar nåt, så det är väl det bästa trots allt. Fast vi vet ju alla här inne att det kan vara svårt att få tag i bra festlokal om man inte är ute i god tid. Sambon hänger helt enkelt för lite på bröllopstorget för att veta bättre
    Vad bra att du har pratat med en av ägarna av hamncafét nu! Tråkigt om de ska sälja verksamheten och det är jobbigt med ovisshet (när man inte vet hur det blir med saker och ting). Jo, det är nog klokast att försöka boka någon festlokal så tidigt som möjligt om det går och om man vill hyra någon lokal, annars kan det kanske bli svårt att få tag i något bra. Hoppas det löser sig och att du snart får veta hur det blir med hamncafét!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-03 07:30:26 följande:

Ia och Puh: Förstår att det känns jobbigt med den instabila kompisen. Det ni skulle kunna göra är ju att fråga lite snyggt om vad han skulle tycka om att ni är där. Förhoppningsvis får ni ett ärligt svar och då vet ni hur ni ska göra. Det är verkligen inte lätt att ta hänsyn till alla, men vid såna stora grejer som andras psykiska hälsa bör man nog tänka sig för. Det är min mening iaf.Jag tror det är lite bröllopstider nu också, inte bara för att vi här i tråden ska det, men en fd jobbarkompis gifter sig om några veckor och en jobbarkompis ska gifta sig till sommaren. Så det är många som går i giftastankar. Moongirl: Jag fick aldrig tag i nån som kunde svara på frågor om Hamncafét. Däremot pratade sambon med sin bror som visste en del. Han sa att det kostade 2500:- att hyra och att det var ägarna som hade gift sig i lördags, dagen innan vi var där och tittade. Kan ju tänkas att dom inte svarar för att dom är på bröllopsresa, men jag ska försöka nå som igen. Om det bara kostar 2500:- så kunde sambon gå med på att vara där. Tjohoo!
    Ja, 2500 kr för att hyra hamncafét är ju ett väldigt bra pris!! Hur stort är det?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-03 13:32:29 följande:

Miss U: Ja, vi ska nog prata med honom om vi bestämmer oss för Badelunda...men igår verkade det som om Sambon kunde tänka sig Björksta ändå...*hoppas*! Tack för uppdatering om när och var alla ska gifta sig...Hur långt har alla kommit i sina planeringar?Jag har bokat:*Festlokal *FrisörTänkte väl att om nån annan kunde berätta vad dom gjort kanske det skulle sätta lite fart på mig, just nu har jag ingen lust alls! Allt jobb och en motvillig och planeringsallergisk sambo gör att jag bara känner mig trött, trött, trött!
    Vi har bokat festlokal + kyrka, mer har vi inte gjort hittills...

Hur långt före ska man boka frisör förresten? Vilken frisör har du bokat hos??
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-03 19:19:57 följande:
    Jag har bokat allt som ska bokas, Lokal, kyrka, frisör, fotograf.Det jag skulle behöva sätta fart med är festhäftet och skriva lite om varje gäst. Bordsplaseringen, var var och en ska sitta. Vet inte ens hur honörs bordet ska se ut. Min mamma har gått bort och m2b pappa. Båda våra föräldrar har nya förhållande men vi känner inte att vi vill sätta dem bredvid oss. Har funderat lite smått att sätta de på en "tunga" framför oss och ha våra kompisar bredvid oss istället.Köpa inbjudningskort och tänka ut hur borden ska se ut. Det är en hel del till att fixas med.
    Ja, vi måste också boka fotograf och jag måste boka någon frisör. Vilken fotograf ska ni ha? Vilken frisör har du bokat hos?

Aha, vad kul att ni ska skriva lite om varje gäst .

Ja, det är ganska mycket som man ska fixa med inför ett bröllop, känns som man inte har kommit någonstans än . Ska du göra egna inbjudningskort?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-03 20:12:15 följande:

Jippie!!!! Sambon har "gett med sig"! Vi kommer förhoppningsvis att kunna vigas i Björksta kyrka! Ååååhh, en tyngd är borta från mina axlar om detta går igenom imorrn! Ska ringa kyrkan och fotografen!
    Jag måste googla på Björksta kyrka vet inte hur den ser ut.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-04 07:34:27 följande:

Nu är det bara vi som inte bokat nånting. Borde jag få panik eller är ni väldigt tidigt ute? Vi har såå svårt att komma överens. Med kyrka så verkar det luta åt Kolbäcks kyrka, men vi ska ändå till Säby kyrka och titta den 28/9 då det är mässa där. Lokal är det värsta. Sambon vill så hemskt gärna vara hemma hos sina föräldrar som erbjudit sig att ha festen där. Jag vill vara på Hamncafét i Borgåsund. Sambon tycker jag separerar honom från hans familj genom att inte vilja vara hos hans föräldrar. Jag förstår inte riktigt vad han menar med det, men jag vet att han är väldigt familjekär. Anledningen till att jag vill vara i Borgåsund är att det är så otroligt fint där, och att det skulle vara kul att vara nånannanstans än hos hans föräldrar. Samtidigt har jag börjat tänka att det kanske inte är så viktigt var man är nånstans. Huvudsaken är ju att man får vara med nära och kära. (Det som sambon haft som argument hela tiden). Jag kom på en kompromiss i morse när jag var ute på min morgonpromenad innan jobbet. Den är att vi har festen hos hans föräldrar, tar ev fotografens bilder vid Borgåsund (eller vid vatten iaf) och sen att vi har brunch eller liknande vid cafét dagen efter då man kan säga hejdå till långväga gäster och äta upp matrester, ev öppna presenterna. Vad tycker ni om det? Skulle inte det kunna funka? Hur ska ni andra göra med presenter? Öppna på festen eller efteråt?
    Vi hade tänkt ha kuvertavgift, så man får väl skriva på inbjudningskorten att de får sätta in en viss summa på kontot innan festen. Jag vet inte om det känns lite småtråkigt att kuvertavgift. Hur ska ni andra göra? Presenter eller kuvertavgift som oss?

Jag tycker att ni ska ha festen på hamncafét, det lät verkligen jättemysigt att vara där ute! Jag har ju inte sett hur det ser ut där, men jag tycker i alla fall att det lät som ett toppenalternativ när du berättade om hamncafét!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-04 11:07:29 följande:

Nu har jag kommit på en annan idé om hur man kan kompromissa... Vi har festen på Hamncafét och dagen efter kör vi brunch med presentöppning hos hans föräldrar för dom som vill. Är många av hans släktingar som kommer att sova hos hans föräldrar, så det blir ju smidigt för dom att bruncha där. Undrar om sambon går med på det bara...
    Ja, men det lät ju som ett jättebra förslag, tycker jag! Alltså ha festen på hamncafét (om det går) och ha brunch hemma hos dina svärföräldrar dagen efter med presentöppning.
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-09-04 13:43:14 följande:
    Hej tjejer...sitter här och läser lite ikapp. Nu är det bara 2 dagar kvar till vårt bröllop. 080906 Västerås Domkyrka och festen på Brunnby gård.Har idag gjort färdigt alla bordsdekorationer. Ska packa ihop väskan för barnen, till vår hotellövernattning samt allt annat som ska vara klart. Imorgon fredag är det "bara" festlokalen som ska göras iordning och mina naglar men det känns otroligt lugnt. Vår fotograf blir Anette på Porträttstudion och det känns kanon. Vi tar kort ute (om det inte regnar) samt inne i domkyrkan och med vår raggarbil. Bröllopsresan går den 10:e till New York.På lördag ska vi bara njuta och ha en underbar dag !Återkommer med bilder och sånt efter bröllopet och kanske efter bröllopsresan.Kram och lycka till med era planeringar.
    Vad spännande att bröllopet snart blir av!! LYCKA TILL MED ALLT! Vad ska ni ha för bordsdekorationer? Hyrde ni dukar av dem på Brunnby gård eller hyrde ni från någon cateringfirma? Vilken cateringfirma ska ni ha? Vart ska ni tillbringa bröllopsnatten? Vilken frisör har du bokat? När ni bokade Anette på porträttstudion, fick ni välja själva var ni skulle fotograferas? Hur mycket kostar det att fotograferas?

Vad kul att bröllopsresan går till NY!! Du får skriva och berätta hur allt går, hur bröllpet var och hur bröllopsresan var . Lycka till på lördag och NJUUUT!
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-09-04 19:55:38 följande:
    Ursulas fest har rea i januari..Jag köpte min för 1500 kr istället för ord pris på 5000 kr. Kan vara ett tips
    Vilket fynd!! Tack för tipset!! Hur ser din klänning ut som du ska ha på lördag?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009