Fikasugna erfarna makar
Linum: Grattis på ettårsdagen!
HURRA! HURRA! HURRA!!!
Linum: Grattis på ettårsdagen!
HURRA! HURRA! HURRA!!!
Hej
Underbart väder idag. Har dock inte kommit ut så mycket mer än två korta promenader till och från dagis. Men ändå...
Ab: Du kan väl smitta mig lite av din "brevskrivaranda", jag ska ta och ringa om mitt mobilabbonemang oxå, behöver lite pushning... hehe
Ringde ju dem förra måndagen eftersom min telefon gått över till enbart "endast nödsamtal" då sa de att de har stängt ner 2G-masterna för att enbart gå över till 3G och 4G. Påpekade då för dem att 3G aldrig har funkat för mig där jag bor, så nu kommer ju inte min telefon att fungera alls då. Hon sa att en tekniker skulle ringa mig. När ingen ringt i fredags så ringde N till dom och frågade och då säger han som svarade att jag skulle "söka nät" i telefonen annars fick jag åka ner till en TRE-återförsäljare ohc så skulle de testa om SIM-kortet var svagt. Hmm har aldrig hört talas om att ett sim kort kan vara svagt, och det är ju bara 3 mån gammalt... Sen iaf, så ringde N dem i lördags och då sa hon att de hade inte ens antecknat att jag ringt i måndags, var väl därför ingen ringt tillbaka.... Sen sa hon i sin tur att de skulle ringa tillbaka på söndagen för att säga vad som var fel. Ingen ringde i söndags.. inte i måndags heller men idag fick jag ett sms (hur puckade är de som skickar sms när jag ändå sagt att det inte funkar att ta emot sms här hemma) där det stod att de stängt ner 2G masterna har och därför dålig inomhustäckning och de håller på att bygga upp nya 3G master men det finns ingen tidsbestämning på när det ska vara klart.
*morr*
Visst låter det som ett giltligt skäl att få säga upp abbomenanget pga att de inte kan "leverera" det som står i avtalet.. ett fungerande abbonemang??
Volvos dom står på GPs hemsida. Hur går det för er som är där eller som har den andra hälften där??
Carma och Nibla: Jag sammanstrålar gärna för en babydate nån dag, men bestäm ni när ni kan så kommer jag om jag kan. Har ju rätt mycket med hämtning o lämning av W och massa annat så jag vill inte förhindra er. Kan jag när ni bestämt så kan jag.
Idag har stora E studiedag så ingen vila ingen ro här. Fick order om att vila men hur gör man det? Nån som har ett bra tips...
Nides: Nej vad tråkigt
Hoppas det dyker upp något annat snart.
Min pappa är ekonom på Volvo... hehe
Jobbigt för dem där både man och fru jobbar på Volvo, är ju inte helt ovanligt med såna konstellationer i monteringen.
Idag har vi pratat med 3 igen och fick en adress vi skulle skicka brev till och beklaga oss till haha Så nu ska jag förhoppningsvis säga goodbye till deras abbonemang forever.
Bara jag får behålla mitt mobilnr så är jag nöjd..
Carma: Lille W går på dagis tis ons och tors 9-14 varje vecka. På tisdagar kommer jag att gå på babysim med honom så den dan är redan uppbokad. Men annars så träffas jag gärna!
Hmm trist man märker att lilleplutt får besvär i magen av tabletterna jag äter, idag har han fått ny blöja tre gånger så många gånger som vanligt och han fiser så byxorna fladdrar (jaa det är sant, man ser byxorna fladdra till när han pruttar)
Skumt
För en stund sen ringde telefonen här, det var en engelsktalande man som frågade efter mig (och han hade mitt rätta förnamn) sen började han babbla om att containern jag hade beställt hade kommit och skulle nu levereras.. Ehh ni har nog ringt fel sa jag men då rabblade han upp mitt telnr. Sa då att jag inte hade beställt någon container, och då frågade han om jag inte jobbade på bolaget XX. (Scan-nånting..) Nej det gör jag inte sa jag då och då la han på.
Vad konstigt, rätt namn och rätt telnr men ändå helt fel!??! Hoppas verkligen inte att det kommer stå en container i trädgården när jag vaknar imorgon.. Fast.. är den fylld med guldtackor så får den gärna stå där förstås...
hmm kollade upp telenumret o det är ett sko-tradingföretag... hmm kanske inte helt fel med en container skor i trädgården
Hej
Ja verkligen trist med Volvo. Det är ju så många som drabbas, tänk bara när alla ska söka jobb sen.. usch vilken konkurrens...!
Ikväll kommer nåt bröllopsprogram på tv4. Bröllopsform eller vad det heter.
Kanske nåt som är kul att se?
*hon som glor på tv som aldrig förr *
Nu ska jag till barnavårdscentralen med liten man och kolla om han gått upp i vikt och höra med bvc-ssk vad jag ska göra med hans mage som inte gillar mina antibiotika-tabletter. Stackarn bajsade säkert 15 ggr igår...
Tez: My gooooooooosh vad det låter skönt!!!
Själv fantiserar jag om att få sova en hel natt Hihi
Mmm vilket gött väder vi har här idag. Har lyssnat på blåsten inatt. Nu är det höst!
Linum: Kul med fest, ta hand om skallebanken imorgon...
Åh igår blev jag så irriterad på tonårsdottern. Hade (ja just HADE) en tub med ansiktsrengöring, en sån där svindyr tub som man använder en droppe av åt gången. Dyr men dryg m a o. Häromdan slog det mig att det var värst vad fort tuben började ta slut. Sen igårkväll slog det mig att hmm undra vad tonårsE tar bort sin mascara med. Frågade henne och fick liksom inget riktigt svar, utan mer "ja den där ehh nä förresten, öhh, den som står där, äh nä jag vet inte, ähhh" och sen blev hon skitsur.
Frågade igen och jovisst då använde hon den till att ta bort sin mascara med.. kul..! Not...*grr*
Sa lite pedagogiskt att jag hade uppskattat om hon frågade mig först vilken kräm hon skulle använda, (hon började med mascara ganska nyss, tyå när hon började sjuan nu) givetvis blev hon skitsur och gapade och skrek o hade sig (tonåring javisst).
Jättekul när en ap-dyr tub försvinner på sånt men det som irriterar mig mest är att hon inte kan vara ÄRLIG. Bara säga att "jag tog den krämen med rosa lock för att ta bort min mascara med" och sen "ojdå det visste inte jag, vilken ska jag använda?".
GAHHHH varför kan inte tonåringar bete sig som folk!!!
Kommunikation vore trevligt.. och inte undansmitande... *morr*