Maj 2009 :-)
Vi har bokat en 4 dagars resa till Paris den 25 maj (vi gifter oss den 22 maj).
Sen ska vi åka på en liten längre resa till hösten/vintern, kanske Bali.
Vi har bokat en 4 dagars resa till Paris den 25 maj (vi gifter oss den 22 maj).
Sen ska vi åka på en liten längre resa till hösten/vintern, kanske Bali.
Hej alla maj-brudar,
Vi har fortfarande inte berättat för någon att vi ska gifta oss i maj . Det kommer att bli en överraskning som kommer med inbjudningarna i december. Delvis har vi gjort så därför att vi vill bjuda våra familjer på hela kalaset (om vi nu får det ). Likaså skickar vi ut inbjudningarna ganska tidigt i december p.g.a. att vi båda fyller 30 direkt efter nyår och inte vill ha några större kalas då..... (det räcker med vårt bröllop).
Liksom flera andra i denna tråd är vi inte heller speciellt intresserade av några bröllopspresenter så vi har tänkt att skriva i inbjudningarna att om man vill så är man välkommen att lämna ett valfritt bidrag till vår bröllopsresa. Tror ni att det är ok?
/ LillEm
kärleken förde oss samman skrev 2008-10-08 21:58:30 följande:
Det är lite samma sak för mig. Jag vet att min familj och vänner tror att jag kommer att välja en "maräng-klänning"..... men jag ska ha en kort 50-tals bröllopsklänning . Ska bli så kul att se deras miner!
Jag ska oxå ha en kort klänning i 50-tals stil (se mitt galleri)!
Jag har alltid trott att jag skulle vilja ha en lång princess-klänning på mitt bröllop men när jag väl började tänka efter så insåg jag att det inte alls var min stil. Jag gillar att vara söt men samtidigt lite tuff. Eftersom att jag är ganska så liten så tror jag att det delvis beror på att jag konstant får höra "hur liten och nätt jag är" vilket gör att jag vill vara lite tuffare. Det ska bli riktigt kul att se familjens/vännernas miner när jag kommer in i en kort klänning , jag tror inte att de förväntar sig det.
Min klänning med bolero och underkjol gick på ca 2000 kr, inklusive frakt från London. Jag är väldigt nöjd med det priset. Klänningen sitter som ett smäck och jag får inte gå upp ett enda kilo innan bröllopet i maj . Men jag ska lämna in klänningen till en sömmerska för att säkra dragkedjan upptill med en liten hake samt fästa någon snygg knapp/kedja i boleron så att jag kan stänga denna för den är lite stor som det är just nu.
Sammanlagt kommer min utstyrsel med klänning + tillbehör, skor, handskar, flor och underkläder att gå på under 5000 kr, vilket jag är mycket nöjd med.
Kram på er alla Maj-brudar. ha en skön helg.
/ LillEm
Tack Ragnelutta! Jag funderar på att fortsätta med 50-tals-temat och se till att ha riktigt röda läppar och långa svarta ögonfransar. Eftersom att jag ska har flor så kommer ju det att dölja delvis av ansiktet.
Låter super-coolt med en maffig sotning av ögonen. Men jag håller med, de flesta sidor där man kan titta på bröllops-make up visar ungefär likadana sminkningar: skimrande mjuka toner, med lite läppglans. Det svårt att hitta inspiration när man vill ha något annat.....
SweetSun: Superbra idé med "cat-eye"-liner. Det ska jag komma ihåg! Det låter supersnyggt.
SweetSun: Supersnygg och supercool bil! Ni kommer att rocka fett i den .
/ LillEm
FrunLjungberg, Jag tycker att klänning nr 4 var otroligt vacker. Vilket fantastiskt tyg!
Vi ska gifta oss på Öland och vi kommer att sova natten innan bröllopet tillsammans på en herrgård. Kvällen innan ska vi äta en lugn och skön middag tillsammans på herrgården för att komma i stämning och stressa ner.