Inlägg från: LillEm |Visa alla inlägg
  • LillEm

Maj 2009 :-)

Oj, ja det är ju sannerligen ett dilemma.
    Jag vet inte riktgit vad jag ska råda dig till..... Har du lätt för att gå ner i vikt så att du tror att du kommer att lyckas att gå ner 10 kg?
    Du kan ju alltid köpa en storlek större än du har tänkt dig och sen lägga in klänningen om det skulle behövas.

Lycka till / LillEm

• LillEm

Min klänning med underkjol och bolero kostade ca 2000 kr.

• LillEm

Tizia: Välkommen till sidan för Maj-brudar! Jag tror att man måste ha minst 2 psalmer om man gifter sig kyrkligt.

/ LillEm

• LillEm

Vi har Öländska smaker aom tema så vår meny blir (har catering):

Förrätt
    Aptits hemrökta lax med äppelchutney samt en räk-kräftskagen med löjrom & örtsallad

Varmrätt
    Lammfilé med lammwallenbergare, marinerade sockerärtor o bönor, gräddig rosmarinsky samt potatiscreme smaksatt med bacon o gräslök

Dessert
    Öländska jordgubbar med citrusgelé, sockerkaka
    & vaniljcremé

• LillEm

Nu har jag köpt "bröllopsbubblor" till vigseln och vita rosenblad för bordsdekoration.
    Ska bli så spännande när paketet med allting kommer.

När det gääler bröllopsplanering och män så kan jag tillägg att även min m2b är lite mindre i gasen när det gäller planeringen . Men kanske är detta en manlig egenskap..... Jag vet att min m2b ser fram emot vårt bröllop men kanske är det inte lika viktigt för honom om vi t.ex. har cremefärgade eller vita inbjudningskort (ler) som för mig.
    Men jag vet att han har andra intresseområden. Han har t.ex. fixat fotografen och bestämt fyllningen i tårtan.

Kram på er alla maj-brudar!

• LillEm

Jag tror att vi kommer att välja 2 sommarpsalmer eftersom att folk brukar känna till dem.
    Det brukar vara tänkt att alla ska sjunga med så det är en god idé att skriva ner psalmerna i vigselprogrammet!

• LillEm

Nalle Puh 40 skrev 2008-11-06 09:21:38 följande:

LillEm: Vilka psalmer blir det?
    Åh, jag vet inte riktigt vilka man får använda men "Den blomstertid nu kommer", "I denna ljuva sommartid" och "En vänlig grönskas rika dräkt" är ju alla väldigt vackra.
  • LillEm

Jag tror att man mer eller mindre måste ha 2-3 psalmer under en kyrklig vigsel. Iallafall enligt prästerna här på BT!

• LillEm

Turkiet låter ju jättehärligt. Huvudsaken är inte var man åker utan att man gör det tillsammans.
    Vi ska åka på en weekend till Paris (4 nätter) 2 dagar efter bröllopet. Sen kommer vi att resa lite längre bort runt jul 2009, möjligtvis Bali.

Svar på tråden Maj 2009 :-)