Inlägg från: LillEm |Visa alla inlägg
  • LillEm

Maj 2009 :-)

Vilken grymt tur!
    Det är bara att säga grattis!

• LillEm

Linda 7608: Välkommen till Maj-tråden.

• LillEm

Jag berättade för min bästa vän i helgen om bröllopet . Hon och hennes sambo blev jätteglada och började genast att prata om platsen och om de ska bo i husvagn eller stuga. Hon är den första som har fått veta. Anledningen till detta är att vi har bett henne att sjunga en sång eller läsa en dikt under vigseln. Resten av familj och vänner får veta när inbjudningarna skickas ut om ca 3 veckor.

Jag blev så glad att de var lyckliga för vår skull..... bättre vänner kan man inte ha .

• LillEm

När vi gifter oss har vi varit tillsammans i ca 9 år och förlovade i ca 3 år.

• LillEm

Jag köpte min klänning via nätet redan i juni.

När jag såg den så visste jag att den var som gjord för mig . Det är en 50-tals-inspirerad klänning vilket passar min kropp (liten men med lite större byst).
    Priset var dessutom jättebra: 2000 kr för klänning, underkjol + bolero.
    Lycka till alla med klänningssökandet.
    / LillEm

• LillEm

Om man har catering så är ju ofta det en av de största utgifterna under ett bröllop. En god idé är att sitta ner med cateringfirman och diskutera pris och vad som skulle kunna göra det hela billigare t.ex. kan man stryka tilltugg och köpa/fixa detta själv, kan någon annan göra tårta, kan man själv fixa vickning som korv, måste det vara 3-rätters eller går det bra med 2-rätters.....
    Missbilly: Jag håller tummarna för att det fixar sig på något sätt.

• LillEm

Vi betalar ca 550-600 kr / pers. vilket inkluderar 3-rätters, champagnetilltugg, vickning, dukning, bar/serveringspersonal och städning.
    Vi ska försöka att få ner priset lite om det är möjligt, men det känns väldigt skönt att ha det mesta inkluderat eftersom att vi inte bor där vi ska gifta oss.

• LillEm

Jag hoppas att vi ska kunna hålla en budget på 5000 riksdaler för alkohol till 60 gäster. (1 glas champagne och 3 glas vin/öl till middagen, samt lite öl och vin till senare på kvällen). Men jag är inte helt säker :-O .

• LillEm

Jag har aldrig hört att man skulle behöva vaccinera sig för att åka till Turkiet. Vart i Turkiet ska ni?
    / LillEm (Bakteriolog)

Svar på tråden Maj 2009 :-)