Inlägg från: LillEm |Visa alla inlägg
  • LillEm

Maj 2009 :-)

Hemliga Arne, Vi ska gifta oss på Borgholms slott (se mitt galleri) på Öland. Vi älskar verkligen Öland så det betyder mycket för oss att få gifta oss där . Var i Kalmar ska ni gifta er? Läste att ni ska åka på bröllopsresa redan samma dag som ni gifter er, läckert! Vart ska ni åka?
    / LillEm

• LillEm

Jag håller med fullständogt SweetSun, det är din dag Ragnelutta och det är du som står för kalaset och därmed oxå du som bestämmer. Vi vill oxå ha barnfritt trots att vi har plats både i kapellet och på festen för barn. Vi har inga egna barn och man är alltid orolig för hur andra ska reagera när man säger att det är barnfritt..... men jag hoppas att våra vänner och familj förstår.
    Vi kommer dock ha med min m2b:s brorsbarn som är 11, 13, 16 år på bröllopet/festen, samt såklart ammande bebisar.

• LillEm

Jag ska ha som en liten boll med blommor som hänger runt handleden i ett spetsband. Jag har inte helt bestämt vilka blommor jag vill ha men det lutar åt något vitt och grönt, möjligtvis vita rosor..... Hade först tänkt att fråga min m2b:s syster som har jobbat i blomaffären om hjälp men jag tror tyvärr att det blir lite svårt för henne att ta med buketten då vi ska gifta oss på annan ort.

• LillEm

hemliga arne skrev 2008-10-13 13:19:33 följande:

LillEm; Vad mysigt med Borgholms Slottsruin!! Blir det utomhus eller inne?Vi ska gifta oss i Slottskyrkan i Kalmar, döpte vår son där i mars så det kändes mysigt att ta samma kyrka. Vi har inte bokat bröllopsresan än... Börjar bli dags kanske Det blir Mallorca, mest för att vi varken vill åka för långt, till något för varmt och framför allt för att det går samma dag som vi gifter oss. Tyckte det kändes mysigt. Hoppas bara att det inte är för kallt där då!!
    Hemliga arne: Vi ska ha vigseln i Gustav III slottskyrka vilket egentligen blir utomhus eftersom den delen av slottsruinen saknar tak (ligger högst upp i slottet). Om det regnar kommer vigseln att vara inomhus i Jungfrutornet. Middagen/festen kommer att vara i en av slottssalarna, Drabantsalen, som har tak/väggar och värme.
    Låter jättefint att gifta sig i Kalmars slottskyrka. Kalmar är en så otroligt fin och mysig stad. Jag hoppas att ni får en fantastisk dag. När det gäller Mallorca i maj så tror jag inte att det är för kallt. Jag tror snarare att det kommer att vara jättefint när allt blommor .
  • LillEm

Vi hade egentligen tänkt att gifta oss i augusti 2009, men slottet var redan uppbokat hela augusti så då fick det bli maj. Det är oxå därför som vi gifter oss en fredag (Kristi Himmelfärdsveckan) p.g.a. att alla lördagar var upptagna.

Själv då?

• LillEm

Fröken sjunfors: Min m2b ska ha en jaquette som vi ska hyra. Vi har inte riktigt funderat på färg än men jag misstänker att det blir något i grått.

Nalle Puh 40: Nej vi ska inte ha något äktenskapsförord. Ingen av oss har några större tillgångar eller skulder.

Jag har funderat kring det här med färgtema.....
    Jag tror inte att vi har något speciellt färgtema!
    Vi ska inte ha några tärnor eller marsalker. Inte p.g.a. att vi inte har råd med det eller att vi inte har några vänner , utan därför att vi helt enkelt inte vill. Alltså blir det inga tärnklänningar i en annan färg.
    När det gäller dekorationer så kommer vi att satsa på att ha fantastiskt många ljus, bl.a. på speglar för att få 3D-effekt, och vita rosenblad.
    Dessutom så kommer nog min bukett att innehålla vita blommor. Innebär detta att vår temafärg är vitt? Jag kanske skulle kunna tänka mig att inkludera lite grönt för att få in någon mer färg.
    Snälla hjälp mig att reda ut detta eller komma med förslag.

/ LillEm

• LillEm

Det är blockljus som gäller. Eftersom att vi har festen i en jättefin gammal slottssal så känns det som att vi inte behöver dekorera så mycket.
    ElinPierre: Vad skönt att höra att du tycker att man inte behöver ha ett färgtema. Japp, vi har ett tema som gäller: Öland! Vi kommer att plocka stenar på Öland o skriva gästernas namn för bordsplacering och menyn är "Öländska smaker" etc.

• LillEm

Tx2: Svart låter jättesnyggt! Och de flesta brukar ju ha en liten svart blåsa i sin garderob .

När det gäller våra inbjudningar (som vi gör själva) så går de i beiget/guld/turkost. Men vi har bestämt att vi inte vill ha dessa färger på bröllopet öven om de är jättesnygga. Lite för höstiga och dova för ett maj-brällop!

• LillEm

Guntan: Oroa dig inte! Jag tror att många av oss här inne på BT dras med i bröllopshetsen även om det fortfarande är gott om tid . Dessutom beror det ju lite på vad för sorts bröllop/fest ni ska ha. Ska man ha 100 gäster och vill göra allt småpyssel själv så kanske det kan vara en god idé att starta i tid men om man ska som jag och m2b ha 60 gäster, inga tärnor/marsalker och lite sparsmakad dekoration så kan man nog ta det lite lugnt.

Lycka till

Svar på tråden Maj 2009 :-)