• Tx2

Maj 2009 :-)

Blir jättefint med embossing, men lite pilligt. Då jag inte vill göra allt pyssel själv så valde sambon en väldigt enkel variant på inbjudningskort o tackkort.

• Tx2

Finns för många ställen man vill åka till. Än så länge vet vi att vi INTE vill åka inom europa och det får inte vara storstad (har tydligen släpat iväg sambon för på många storstadssemestrar..). Varmt skall det vara med strand o slapp-möjligheter samt äventyr. Några förslag?

Dukningen har vi inte spånat så mycket på. Men jag misstänker att det blir vita dukar o vitt porslin och sedan svarta detaljer i form av placeringskort, festprogram o rosblad. Får se om jag kan få in det gröna på något sätt.

• Tx2

Elsi: Jag tror att ni kommer att få ett toppen bröllop. Det viktigaste är att man blir gift. I mina ögon är det ett plus att ha med nära o kära som betyder mycket för oss och som vi umgås med. Och jag vet att vi i vanliga fall har det kul när vi ses/har fest så då borde dem även ha det kul den här dagen. Skall bli spännande att se hur alla dem olika grupperna agerar ihop.

Krångla inte till det för mycket!
    Kram

• Tx2

vi skickar nog ut dem månadsskiftet jan/feb osa i mitten på mars.

• Tx2

Vi kommer att prel.boka ett gäng sängar/rum. Och så kan våra ev övernatta gäster hänvisa till dem bokningarna, och där gäller först till kvarn.

• Tx2

Blir enkla hemmapysslade inbjudningskort. Svarta kort, lite grön på och vit inlaga med text.

Jag gör som mina vänner som gifte sig i år, vars datumet vi nästan tar (en dags skillnad). För dem räckte det med osa i mitten på mars och dem hade 90-gäster. Ofta vet man på ett ungefär hur många som kommer. Plus minus fem gör inte så stor skillnad. Och det kan hända en del på dem sista veckorna.

• Tx2

Arla79: Vi kommer att ha liknande text och sedan står det mer på info-sidan.

Missade, vårt pysslande kommer att göras på julledigheten.

• Tx2

Ragnelutta: El vita tärnklänningar? Med lite gröna band o sjalar om du vill knyta ihop det med dig.

• Tx2

Jag misstänker att vi kommer att sova hemma tillsammans. Har inget emot att få spendera min sista natt som ogift med honom

• Tx2

Prova att ha ett vanligt papper ihop med rispappret.

Ragnelutta skrev 2008-10-11 18:42:57 följande:
    Fröken Sjunfors: Ja skam den som ger sig! Får du en pysslings hjälp så bör det fungera!Jag och sambon försökte oss nyss på att skriva ut våra kalasfina inbjudningskort. Texten skulle skivas ut på ett supersnyggt rispapper... Skrivaren knöcklade ihop hälften och massakrerade den andra hälften av de svindyra papperen *vansinnig*.Åh vill också på tårtprovning!
Svar på tråden Maj 2009 :-)