Maj 2009 :-)
5700:- få vi betala (grundpris, reseersättning plus tillägg så dem kör till 02.00)
5700:- få vi betala (grundpris, reseersättning plus tillägg så dem kör till 02.00)
vår budget ligger på 85-90´utan resan. Blir det mindre så är det toppen.
Du kommer kanske inte att gå i samma klass hela livet o då gör det kanske inget att ni har likadana?
Kikar på ring nu, har kommit på vad jag vill ha, men vill kika runt för att se om den kan göras billigare. Men jag misstänker att jag lägger in en högre växel på letandet i januari februari.
Hoppas på trist väder i helgen så jag kan fortsätta pysslandet med injbudningskorten. Fast jag har insett att jag nog skall skicka ut dem senare än jag tänkt mig, då blir det inte så måga helger som jag behöver vara nervös för vad mina vänner hittar på. Vet att mina bästabästa redan har börjat planera min möhippa. Och tills inbjudningarna är skickad så kan dem inte bjuda in andra att vara med
Vi har gissat. På vissa poster har vi gissat/budgeterat lite för högt o andra blir billigare. Skall bli kul att se vad excel-bladen säger i slutändan.
Vi sparar inte direkt för bröllopet heller utan sparar på som vanligt.
Vår mat blir relativt billig, råvarukostnad och dem fasta kostnaderna (kock, lokal o serveringspersonal) förändras inte även om vi bjuder några till. Sambon ökar deltagare på sin lista hela tiden o jag tvekar om jag skall bjuda några kollegor som jag trivs väldigt bra med. Nu börjar det bli tufft med gästlistan.
Många bäckar små blir ett jättehav
Ni har samma budget och antal gäster som oss. Kan inte hitta något som vi vill skära ned på. Vår trerätters hamnar på ca 220:-/person (råvarukostnanden) och sedan kostnad för lokal o personal.
Vi har bara sagt till några få datumet (mina tjejer tex), många vet om att vi skall gifta oss men inte när så dem försöker få oss att försäga oss. Från början var planen augusti så jag tror att det är det många tror.
Ju mer jag tänker på det dessto senare vill jag skicka inbjudan (planen var i slutet på januari), då finns det inte så många helger som jag behöver vara orolig för min möhippa. Vet att mina tjejer har börjat planera då dem körde ut mig från mitt egna sovrum för att gadda ihop sig lite!
Grattis till klänningen! Jag hade sprungit o kikat på den hela tiden.
Vi skickar våra slutet på januari början på februari. Med osa i mitten på mars. Gifter oss i början på maj.
Inte börjat kika på festprogrammen, vill prata ihop oss med våra toastmastrar först och vill inte tjata hål i huvudet på dem angående bröllopet så det tar vi tag i några månader innan.
Svart verkar populärt! Vårt val oxå fast lite limegrönt blir det med. Och vitt förståss
Vi har då varit tillsammans i fyra år när vi gifter oss, tror jag.
Känns som om mycket är bestämt. Vigselplats är bokad, lokal, vf, fotograf, solist, duo för kvällen, menyn skall provsmakas, personal ordnar sig oxå o tips på vin skall vi få, transport, underkläder införskaffade. Alla personer som har olika roller är tillfrågade o insatta.
Just nu skissar jag på min klänning, kikar på ring, pysslar med inbjudningar/tackkort/festprogram o funderar på låtar för vigseln.
Orättvist Har provat en massa klänningar. Många som har varit bra men ingen som har varit kläningen med stort K.
Redan? det gick fort!
081118 2 skrev 2008-11-19 10:38:56 följande: