Maj 2009 :-)
Oxå nyfiken på när det är i göteborg.
Oxå nyfiken på när det är i göteborg.
fröken sjunfors: hittade den här länken, www.brollopsmassan.se/bm/goteborg09program.htm
I februari är det för gbg. Hm, känns lite sent för min del. Då har man väl tagit dem flesta stora besluten?
Vi tänkte först ta en av dem sista helgerna i augusti, men så blev jag lite otålig så då ändrade vi till maj. Med tanke på mina blivandes helgaktiviteter i maj så passade den första helgen bäst. Dessutom så gifte sig en av mina bästa vänner samma helg det här året. Så nu så kan min få hintar av den andra när det är dags för att fira årsdagar
Min vill ha frockcoat. Så det skall han hyra.
Nalle Puh 40: Vi skriver inte heller något äktenskapsförråd. Bara jag som tar med mig studieskuld, annars är vi ganska jämna ekonomiskt.
LillEm: Vit o grönt är väldigt vårfint. Hur kommer era inbjudningskort och ev andra pappersgrejer att se ut?
Vi har dem färgerna plus svart då det är sambons "färg". Får se om mina tärningar väljer svarta klänningar i slutändan, har sagt att dem får ha vad dem vill men om dem vill matcha så rekommenderar jag svarta, vilket dem förhoppningsvis har i garderoben el har möjlighet att använda i framtiden.
LillEm: Då har ni ett tema! Öland. Vi har färg för vi inte har något annat tema. Tror det kommer att bli superfint med en massa blockljus (vita misstänker jag) o speglar.
Fast just nu så tror jag att mina tärnor inte kommer att ha matchande kläder el svarta.
Bröllopsplanerandet går sakta framåt. Bokat bröllopsnatt på B&B, och prel. bokat rum för våra gäster. Fått en trerätters-meny skissad från en vän. Skall se om vi kan hitta en dag så att vi får provsmaka och sedan fundera på om vi kan få honom att göra maten el mammas kontakter. Funderar på om vi skall byta fotograf till en billigare som hade blivit ledig nu. Passade på att skaffat mina underkläder för bröllopsdagen och dagen efter då vi skall ta in på något lyxigare ställe, nu när jag var i usa (gillar victoria secrets). Men har fortfarande inte hittat min klänning. Mycket lösa trådar och jag tycker inte om lösa trådar. Suck
Haha, jag hade mardröm att det var kvällen innan. Och statusen var nästan precis som det är nu (fast klänningen var fixad) men vi hade ingen vf (det som vi verkligen behöver för att bli gifta) och ingen ring tex. Och den blivande sa att det ordnar sig, vi tar itu med det imorgon o bara gick o la sig. Arg, mardröm, får nog ta tag i planeringen lite..
Det är sant. Bäst att ta itu med planerandet fast även ställa sig in på att allt inte skall regiseras in i sista detalj. Nog bäst att jag tar itu med vf snart. Förutom att vi två är på plats så är h*n viktigast så att vi blir gifta.
Vi har förutom den vita basen svart som huvudfärg med inslag av limegrönt. Blivandes förslag/önskemål (jag hade hoppats på att få ha rött som inslag men jag frågade och bad honom engagera sig...)
Funderar på att antingen låta lite olika baka sin favvo-tårta (bra när det finns lite olika allergier) alt köpa från ica maxi. Troligtvis lägger vi mer krut på tre-rätters och så kommer tårtan senare och är inte lika prioriterad av oss så att vi känner för att lägga en förmögenhet på det.