• Tx2

Maj 2009 :-)

Missade, menade du mig? Jag beställer från milly. Hoppas att det blir bra, försökt sätta ihop delar från klänningar jag gillar. SÅ jag har ingen aning om slutresultatet.

missbilly skrev 2008-11-26 20:58:07 följande:
    Spännande med klänningen! Vart beställer du ifrån??Hoppas på att hitta en fotograf som riktigt bra och inte är så dyr. För man vill ju verkligen inte riskera att bli missnöjd!!
  • Tx2

Cajjos: Då finns det en liten möjlighet att sambon kommer ihåg datumet

missbilly: Lite orolig, får se om dem har förstått mina pilar o text. Får se om jag kan lägga ut bilder när det kommer. Lite orolig att vänner skall få syn på den om jag lägger ut bilderna.

Tror att vi har släppt tanken med självkostnadsbar. För vår del känns det trevligare att kunna bjuda på hela dagen/kvällen.

• Tx2

LillEm: vilken tur att det löste sig med präst till er ruin(?).

Idag har jag beställt min ring, längtar till april då jag får hämta den. Å blivande köpte skor oxå. Och förhoppningsvisfår jag iväg mina mått i helgen för min klänning.

• Tx2

anja: tror inte att du behöver jäkta än med v-ringen. Går nog på några få veckor att få sin ring (dem behövde två veckor för att göra min). Men dem väntar med att göra den tills det närmar sig (ifall något händer) och för att jag inte skall "prova sönder" den om jag har den hemma

Jag räknar med att behöva göra justeringar på klänningen. Nog svårt att få perfekt passform när den inte provas under tiden o måtten bara är inskickade. Min tar två månader så det kändes lämpligt att skicka efter den nu. Tänk om den inte blir bra? Om du har missuppfatta mina skisser... Lite vardagsspänning!

Idag har det inhandlats en massa gröna servetter på ikea. Och igår blev det skor till blivande samt material till extra tackkort (upptäckte senare att hon hade missat att slå in kuverten så det blev några kronor billigare). Så kul när det tar små skutt framåt.

• Tx2

hemlig: jättefin klänning. Har du kollat in KIK´s klänningar? Dem har mycket tvådelat som man kan kombinera.

anja: dessvärre har jag ingen aning. Vet att det hade kostat mig 700:- i en bröllopsbutik att göra justeringarna på klänningen där. Och kostnaden för tullen är 37% av priset på klänningen + frakten.

• Tx2

hemlig: om du befinner dig i västsverig så finns det en liten butik nära avenyn i göteborg som heter VIP atelje. Trevlig personal och KIK-klänningar.

• Tx2

här är jag.
    Gjorde ett litet bröllops-ryck i helgen så kanske dags att börja jaga julklapparna o leta julstämning.

Åh, träningen. Det jag skulle ha tagit itu med from årskiftet men har fortfarande inte tagit mig dit...

• Tx2

Imponerad!
    Mmm, julgodis lät gott. I helgen har jag druckit en massa julmust, ätit lussekatter, pepparkakor o skumtomtar (my favourites) inte bra för midjemåttet.

• Tx2

Häligt med cateringen. Gött med det "gamla" priset.
    Förresten vad tyckte din mamma om klänningen?
    Kanske fundera på cermonin o sånger? Träna på myrans gång? Skor, underkläder?

• Tx2

träningen kanske
    personal om ni skall ha det.
    Vi skall öva på le och inte fåna oss på varje bild...
    bra med stämpeln, den är ju bra att ha om ni skall pyssla.
    Förresten, vad för minispel var det? Lite lockad att försöka mig på det. Kubb, bowling, kasta ringar och?

• Tx2

tack! jo, det var det nog. återkom när du kommer på.

• Tx2

anja: Min klänning kommer att ta 60 dagar. En hel evighet, men det är kanske bara bra. Stor risk att jag skulle pilla o prova den dagligen

• Tx2

nalle puh, tror inte att du behöver stressa upp dig. Vi skickar inte ut våra förrens i januari/februari-skiftet. Skall fixa pysslandet på julledigheten. Och jag gifter mig nästan en månad före.

• Tx2

Här händer det lite smått hela tiden.
    Vi har bestämt oss för att skicka ut inbjudningarna lite tidigare än planerat. Vi har ju inte sagt datum el så till särskilt många och det är många som är nyfikna och försöker luska ut. Tex hade systar och faster fått höra på omvägar att vi skall gifta oss, kanske inte helt lyckat, när dem har försökt få info från släktingarna om vårt datum... Så nu ligger fokus på att finslipa texten i inbjudan.

V-ringen är beställd men skall inte hämtas förrens i april. Annars hade jag säkert provat den dagligen. Skall ha min v-ring ytterst, har inte provat tvärtom.

Har mailat med en frisör så nu har jag bestämt mig för vart jag skall snygga till mig, skall bara förbi och boka.

Klänningen är beställd från kina, men då det är ihopklipp så dröjer det innan den dyker upp. Nyfiken på att få se testklänningen.

Vi hittade vår VF genom medborgarkontoret, har kikat runt i tre olika kommuner. Alla hade olika tillvägagångssätt.

• Tx2

man fixar vf om man vill gifta sig borgligt.

anja1661: Tur att du hittade frilansaren. Hoppas att det inte händer mig. Vill ju oxå att dem skall öppna lite tidigare så jag inte skall känna mig tidsstressad.

• Tx2

Nu är nästan alla inbjudnngskort klara, bara några få som saknar adress. Då det är så många som är nyfikna på datumet (är bla inne på bt el försöker se till att vi försäger oss el frågar stackars släktingar som inte ens visste attvi skulle gifta oss så tänkte vi skicka iväg dem i början på året.

Maliinka: Vad fint det låter att du skall återanvända din farmors klänning!
    Min klänning jobbas det på i kina. Kan det inte bli februari snart?

Förstagångsbrud: Trist med sminkningen och att honinte lyssnade på dina önskemål. Är man inte van vid att vara sminkad kan jag tänka mig att man inte är bekväm i grönt.

Hemlig2009: Grattis till förlovningen!

Svar på tråden Maj 2009 :-)