Inlägg från: Ragnelutta |Visa alla inlägg
  • Ragnelutta

Maj 2009 :-)

Elsi: Mitt och sambons bröllop ska också gå i grönt och vitt! Samt lite silver Vad ska du ha för klänning? Jag är sugen på att ha en grön klänning men det blir lite knas angående vad brudtärnorna ska ha för färger på sina klänningar då.

Har skrivit en idé i din gästbok!

• Ragnelutta

Elsi: AAah då förstår jag ditt dilemma. I vårt par är det han som är halvreligiös medans jag inte är det. Hmmmmmm ja det är kanske svårt att få en kombination av Gud/inte Gud om man inte känner prästen Ni får nog ringa runt lite och be att få prata med flera stycken för att förhoppningsvis finna någon som förstår och går med på hur ni vill ha det.

Tokfina klänningar! Det blir nog kalassnyggt om än dyrt.

Har du kollat upp de beryktade Kina-trådarna här? Jag har skickat en kostnadsförfrågan till en av dessa sidor. Verkar inte kosta mer än mellan 1800-2800 per klänning.

Tx2: Det var ju en toppenidé! Jag var inne på vitt men tänkte att det var lite för brud-aktigt. Men med gröna band tar man ju bort det!! Tacktacktack!!

• Ragnelutta

Kärleken förde oss samman: Jag skickade till Lillsessan brud och fest då jag enbart hört positiva saker om den sidan (lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html).

Jepp jag fann en klänning för länge sedan som var lite medeltidsinspirerad men frågan är om jag nu inte vill köra på den andra jag fann häromdagen istället. Den är kul och passar bättre ihop med vad sambon vill ha på sig.

Lillsessan (Paula) ska komma med besked angående kostnad och dyl i början av nästa vecka så får jag ta ställning då till hur jag ska göra.

• Ragnelutta

LillEm: Toksnyggt! Det blir annorlunda och kul! Jag har en förkärlek för allt som är uanför ramarna.

Hur ska du lägga din makeup?

Jag håller på att kika runt men allt ser så trist ut... Tror att jag ska gå all-in och köra en maffig sotning av ögonen.

• Ragnelutta

Lösögonfransar blir det här också, tycker det är toksnyggt.

För mig blir det nog ljusare läppar då jag ska ha så mycket "ögon".

Ni kommer att bli galet snygga!

Flor blir coolt! Hur ska du fästa det?

• Ragnelutta

Tea80: Vad kul!! Jag hojtar till om jag finner någon snygg bild Fast om hon är makeup-artist lär hon inte behöva någon bild, you lucky thing you som har en sådan syrra!

• Ragnelutta

Hahaha *nickar instämmande* Jag har dock fotografen inom bekantskapskretsen

Har du förresten sett sådana där skojsiga trash the dress-bilder? Är väldans sugen på dom, men tycker samtidigt att det är lite synd att förstöra klänningen.

• Ragnelutta

Tea80: Hmmm jag är inte riktigt superduperkär i något ännu, kanske lite småförälskad på sin höjd haha.

Jag är ohyggligt osäker på trash the dress varianten men blir klänningen vansinnigt billig så kanske. Vill inte ha de där vanliga fancy-pancy-fotona.

Kika här och bli inspirerad!

www.altf.com/

• Ragnelutta

kärleken: Tror att det motsvarar en size 2??

Svar på tråden Maj 2009 :-)