• janos

Äntligen fredag del 15

Nu är det dag för en till! Välkomna!

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd nr 1-14= 26981 inlägg.......nu tar vi 27.000!!

• Svar på tråden Äntligen fredag del 15
  • janos

Snart är det dags för soffan och ägna lite tid åt maken, innan det är dags att sova

• Fru Hilde

HEJ !

Jag har TRÅKIGT *surar* Jag sitter i ett för en gång skull städat hus och har alltså inte något måste som ropar på mig... och jag har sååå tråkigt. Maken är ute i skogen o röjer med andra gröna nissar. Han hade glömt tala om det för mig i tid... ja ja ska se vad det blir för aktiviteter gjorda idag då. Kanske ska åka o bada?? Näää... jag har idétorka.

Ha det gott allihop! O Anne du är saknad i Fejjan, där ekar numera.

• äntligen på väg

Nån som har lite uppmuntrande ord till en mycket instabil ÄPV?

Har varit nere i botten och vänt och nu ligger jag på kanten kan man väl säga och är helt livrädd för att falla ner igen. Har förvisso läst tillräckligt mycket populärpsykologi för att inse att rädslan för att bli deprimerad gärna leder en just dit.
    Maken är på fotbollsfest ikväll och jag blev nästan panikslagen när jag insåg hur många timmar jag skulle bli tvungen att utstå med mig själv som enda sällskap.
    Men nu har jag tagit mig i kragen och sagt "hej fru ångest" (nej, inte högt ) och sen får hon väl sitta där och jag tänker inte ge henne någon vidare uppmärksamhet så tröttnar hon väl till slut och ger sig av.

Skulle ju ha kunnat ringa en kompis och umgåtts lite, men det blir så krångligt när jag bor så långt bort och dessutom ska ut och hämta maken mitt i natten. Blir för mycket körande fram och tillbaka och lär inte göra min huvudvärk bättre.

Återigen är jag enormt tacksam över att ni finns här som ett sällskap, även om ni inte är här just nu. Kram på er!

Så nu var det färdiggnällt för ikväll

• äntligen på väg

Har f.ö hyrt Sex And The City som jag ska kolla på sen. Får ju passa på när maken är borta för han var inte så glad i att se den. Och så ska jag äta lite grillade kycklingvingar med sallad och till efterrätt blir det hallon och blåbär värmda i ugn tillsammans med vit choklad så det ska nog ordna sig till en trevlig kväll ändå

• Fru Hilde

Jaha du har också träffat fru Ångest

Då kan vi väl bilda klubb här har hon varit på besök många gånger den senaste månaden.

• äntligen på väg

Å, nej! Tänk om hon har klonat sig . Nattpigg är hon oxå. Väcker mig gärna runt 4-snåret. Undrar om det finns några gamla husknep som att hänga upp vitlök ovanför sängen eller nåt?

Fru Hilde skrev 2008-11-08 20:16:03 följande:

Jaha du har också träffat fru Ångest Då kan vi väl bilda klubb här har hon varit på besök många gånger den senaste månaden.
  • anne på grönkulla

ÄPV hur har du det? Var det nåt särskilt som gjorde det så jobbigt? *hänger inte med* Att vara ensam o trivas i mitt eget sällskap har jag nog lärt mig genom åren, men en väninnan konstaterade nyligen att hon lärde sig det bara för nåt år sen - efter att ha skilt sig och insett att hon efter det inte haft en fredag- eller lördagkväll hemma på 6 månader.

Själv är jag verkligen tant - jag orkar inte leva så hårt, nu har jag jobbat (om än lite halvhjärtat) OCH rockat loss med kompisar på besök i en hel vecka, lite sömn, mycket vin o adrenalin o typ fullt ös hela tiden har det varit!

• äntligen på väg

APG: Jag tror bara det är allmänt kaos inombords nu inför nästa ivf-behandling. Humöret pendlar verkligen upp och ner och idag känner jag mig ok igen.
    Vi köper ett trepack försök och sen är det DEFINITIVT över med den biten. Och blir det inga barn så måste saker och ting förändras. Vi har tom börjat prata om hur det skulle vara att sälja vårt älskade hus och flytta utomlands och verkligen få ett nytt liv. Pratade med en riktigt god vän igår och hon tyckte att jag var lite väl dramatisk och frågade om jag inte bara kunde läsa en kvällskurs istället . Men faktum är att jag behöver ha nåt riktigt spännande att se fram emot OM det nu inte skulle lyckas och att flytta utomlands skulle verkligen vara att ta ut svängarna för min del och det är rätt kul att fundera på vart man skulle ta vägen och vad man skulle göra

Svar på tråden Äntligen fredag del 15