50-tals bröllop fortsätter..
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!
Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil
LadyLuck: Häftigt med veteranbuss!
LillEm: Åh vad roligt det låter att fixa med inbjudningarna. Hur ska era se ut?
Jag hittade lite tips på mat här om ni har tänkt att ha buffé www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockabillys_picknick_6200/
Jag funderar på att samla på mig en massa pucko-flaskor och servera baileys till kaffet ur. Vad tror ni, blir det "too much"??
hej hej
Vi ska gifta oss i Borgvik utanför Karlstad. Vilken underbar hemsida! Finns ju hur mycket som helst!!!
Vi har tänkt att ha färgtema ljusblått/rött. Barnen kommer doch ha svart/vita kläder. Dottern, 5 år kommer ha en vit med svarta prickar och svart midjebälte. Sonen, 1 år även han svartvitt. Nu undrar jag hur jag ska kombinera mina kläder. Vit klänning är redan bestämt. Svarta eller röda detaljer?? Kul om hela familjen matchar lite i klädvalet under vigseln?? I så fall skärp, bolero, ev underkjol som sticker fram lite under...
Vad tycker ni??
vi ska ha svart/vit/rosa färgtema! I dukningen så blir det en vit duk med svart löpare och sen rosa detaljer, hur vet jag inte än
Inbjudningskorten blir svarta med vita prickar på och ett rosa band runt.
rockabilly bröllop; hur har ni planerat eran dag i överigt?
Välkommen förresten
Vilken rolig länk till rockabilly picnic :) Vi ska nämligen försöka oss på någon sorts folkparkskänsla med picnic :) Puckoflaskorna tycker jag var en strålande idé!! Jättekul!
LillEm: Har det inte varit svårt att hålla allt hemligt för alla?
Rockabilly bröllop: Låter jättefint att ni ska matcha allihopa i klädvalet. Jag tycker du ska ha rött till med skärp och underkjol. Blir nog snyggt också om du har tänkt att ha klassisk 50-tals sminkning med knalligt röda läppar :D
Sweetsun: Rosa låter också jättefint till svart och vitt. Ska ni ha rosa blommor på borden eller något annat?
Jag tycker det är svårt det där med dukning...jag har tänkt att vi ska ha lite olika pastellfärger, kanske 3-4 stycken typ rosa, grön, blå. Har funderat på att ha bardotrutiga dukar i olika pastellfärger på borden, vad tror ni om det?
Har även en tanke om att det kanske går att göra nåt kul med LP-skivor på borden? Kanske lägga dem utmed mitten av borden och ställa blommor eller ljus på?
Cltsp: Våra inbjudningar går i beiget med hjärtan i guld och turkost och är tillsist ombundna med ett pärlbestrött vitt band (ska fota dem o lägga ut dem i mitt galleri när de är klara).
Vi gör dem själva och priset för ca 30 st med frimärken blir ca 500 kr så det är vi verkligen nöjda med. Tyvärr så tog de beiga korten slut i affären och de har inte fått in några nya så vi har även köpt några krämfärgade som 1/3 av de inbjudna får, men jag tror att de blir fina de också.
Vi gör dock våra inbjudningar i en annan färg än vad vi ska ha som "temafärg" på bröllopet då det mest handlar om vitt och massor av ljus då.
Och visst har/är det supersvårt att inte berätta något för de anhöriga. Vi började planera vårt bröllop i maj/juni och bokade det mesta i augusti. Nu måste jag bara hålla mig i 1 1/2 månad till..... Jag misstänker att vår telefon kommer att gå varm den dagen inbjudningarna kommer fram .
Man måste visst kopiera in länken i webläsaren för att den ska funka.....
Hej!
Vi har som sagt tänkt oss färgtema ljusblått och rött. Vi kommer ha ljusblå inbjudninhskort med röd text och ett rött band med vita prickar på. Ljusfaten är små brickor, röda med vita prickar. Även servetterna är ljusblå med rött tryck... Ska hämta dem imorgon... Lägger ut bild då.
cltsp; ja det blir nog rosa blommor och/eller nån rosa ljuslykta, jag vet inte riktigt än, har massa ideer! Vill inte att det ska bli för mycket rosa, bara som accent.
Jag har ställt frågan förr, men nu har det ju tillkommit nån till, så jag frågar igen; vad ska ni alla har för musik under vigseln?