• SweetSun

50-tals bröllop fortsätter..

Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!

Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil

• Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..
  • rockabilly bröllop

SweetSun: Vi har tänkt att be en kompis till min lillasyster att sjunga. Vet dock inte riktigt vad ännu... Några förslag på bra kärlekslåtar?? Har ju hur mycket musik som helst, men det står still när jag försöker komma på nåt som passar till bröllop. Det ska ju självklart vara 50-tal!!!

• SweetSun

ja vi kommer att ha the Clovers "love love love" som ingångslåt, sen blir det stand by me spelad av en gäst, och som utgång blir det nog elvis "as long as I have you".

• LillEm

Jag vet inte riktigt vad vi ska ha för musik under vigseln. Vi gifter oss kyrkligt vilket innebär att det blir 2 psalmer, antagligen några med sommartema som folk känner till.....
    Ingångsmusik blir kanske Öländsk brudmarsch och utgångsmusik Hälsingevisan. Dessutom funderar vi på att ha Marie Fredrikssons "Ännu doftar kärleken" någonstans i vigseln.

• SweetSun

ok, ja det är ju det som är fördelen med borgerligt man får ha precis vad man vill =P

• Cltsp

nancy drew: tack för länken! vet att jag har sett den där dukningen förut men visste inte var.

Vi vet inte vad vi kommer ha för musik under vigseln...vi vet inte riktigt hur vigseln kommer vara öht än hehe
    Vi ska försöka få till någon dag då vi kan gå till museet och titta och få lite rundvisning av m2b:s svåger. Han hade många ideer om hur vi kunde göra så vi får se hur det blir. Vi kan t ex dela upp kvällen och ha vigsel/fest/mingel/dans på olika våningar, vigsel på taket var också en idé. Får se hur det blir.

På söndag ska jag på bröllopsmässa här i stan. Ska bli kul att se om man får några nya ideer eller inspiration :D

• Cltsp

Förresten, jag har funderat på låten "Det är hon" av Brolle Jr. Den stämmer så bra in på oss om man byter ut hon mot han eller vi. Såhär:

Som om hjärtat slutat slå
    Våra blickar möttes
    Som om det bara var vi två

Jag kom från en by du var från stan
    Våra vägar möttes
    Som om det bara var vi två

När han tog min hand jag visste redan då

De e han jag vill leva med
    De e han jag vill åldras med
    De e han jag vill dela alla dar

Jag var sexton år
    En själ utan ett sår
    Du fick mig glömma alla svåra år

När hon tog min hand jag visste redan då

De e hon jag vill leva med
    De e hon jag vill åldras med
    De e hon jag vill dela alla dar

De e hon som leder mig
    De e hon som tar mig hem
    De e hon de e hon som jag älskar

Jag kan inte leva ett liv utan dig
    vart du än går finns du inom mig
    Mitt hjärta det brinner det slår så hårt
    Men ta min hand vi ska aldrig skilljas åt
    Aldrig skiljas åt

De e du jag vill leva med
    De e du jag vill åldras med
    De e du jag vill dela alla dar

De e du som leder mig
    De e du som tar mig hem
    De e du de e du som jag älskar

• LillEm

Texten är verkligen jättefin och om den passar in på er så är det ju kanon!

• Cltsp

Ska ni ha några inslag från 50-talet vad gäller mat?

Vi ska ha trerätters, vad vet vi inte riktigt än. Vi ska även ha kakbuffé istället för bröllopstårta och ska då ha cupcakes med pastellfärgad glasyr, maränger och radiokaka. Eftersom vi ska ha kakbuffé känns det lite för mycket att ha en söt efterätt också så jag funderar på att ha ost som dessert. (Då kan man skriva "raketost" på menyn *fniss*)

Jag har försökt googla lite på 50-tals mat osv och fått fram att man kan ha twist, ahlgrensbilar och dajm som godis. Cola som dryck. Chips och popcorn.

Pucko har jag redan skrivit om här.

Och så Top Hat glass till barnen såklart :D

Kanske hamburgare som vickning?

Har ni några andra förslag?

• SweetSun

ja 50talsmat ja, ja det beror ju på vad man vill ha. det man åt mycket var väl stekar och så?

När det gäller efterrätter så är väl pasteller det att gå effter jag har kokböcker från 40-50tal och alla kakor å efterrätter är i alla möjliga pasteller och färger!

Vi ska inte ha nån speciell 50talsmat, vi ska ha buffe och det blir väl mycket klassisk mat som potatisgratäng och lax.
    Tårtan däremot får väl följa temat, men det vet jag inte än vad det blir.

• rockabilly bröllop

Hej hej

Vi har tänkt att kasta in lite vilt i temat, då min blivande är jägare. Kommer att ha viltmeny med bland annat älgstek på menyn. Har tänkt taditionell bröllopstårta, i färgerna blå oh röd på nåt vis...

Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..