• SweetSun

50-tals bröllop fortsätter..

Ja nu har den blivit stängd igen!! Men nu fortsätter vi!

Jag kan tillägga att jag nu lagt ut en bild på våran bil

• Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..
  • rockabilly bröllop

Tack så mycket för alla tips!! Nu ska jag bara ta ställning till vad jag vill ha:)

• SweetSun

haha ja det finns alltid så mycket att välja på.. jag tror jag blir galen ibland. När man just hittat nåt man gillar, då kommer det nått nytt upp som är lika fint..

• Cltsp

Har ni läst senaste numret av bröllopsmagasinet? Vi är tydligen väldigt "inne" då retrolooken är en het trend för 2009.
    De tipsar om kortare nedanför-knät-lång klänning tillsammans med spetsiga skor med stilettklack.
    Filmer att inspireras av rekommenderas och då 50-tals rullar med Cary Grant och Humphrey Bogart samt Grease.

Jag var hos frissan idag och passade på att fråga om håruppsättning och sådant. Verkar som om man måste vara ute i god tid om man ska gifta sig i juni med tanke på att det är skolavslutningar och diverse samma tid. Hon sa att folk redan vill boka in klipptid för håruppsättningar för studentbaler osv. Jag får skynda mig att boka tid när vi väl har bestämt exakt datum :) jag funderade på det där med flor idag, har ni någon erfarenhet av att använda flor? är det svårt att få fast? Jag tycker det är fint med sådant flor som går strax nedanför ögonen men det kanske blir jobbigt att ha det hängande där hela kvällen - går det att sätta upp efter vigsel och sådan tror ni?

Passar på att tipsa om en länk som har flera coola fonter att välja på till trycksaker o dylikt www.fontspace.com/category/1950s Vi håller som bäst på att utforma en hemsida som ska skickas ut tillsammans med inbjudningarna. Tur man har en m2b som är bra på data ;)

Förresten var jag på bröllopsmässa igår här i stan. Jag blev lite besviken måste jag säga, det fanns inte alls så mycket som jag hoppats på. Kanske är för att man inte ska ha så traditionellt bröllop? Jag skulle önska att de vågade ta ut svängarna lite mer på sådana mässor och inte bara ha sådant som är jätte traditionellt.

Hur går det för er annars?

• SweetSun

oj, tänka sig att man blir inne lite då ovh då Jag är eg helt motsträvig mode annars..

ja frissa borde man kanske boka snart! vi ska ju till i maj, kan tänka mig att det r liite lugnare än juni, men maj är ju en stor bröllopsmånad!

ang floret så har jag ingen aning! har en massa funderingar själv! Skulle vilja ha sånt flor man har i en kam eller spänne, som man kan ta ur sen till kvällen..

Ska ringa en VF ikväll! Hoppas och håller tummarna!

• LillEm

Hej tjejer,

Jag har köpt flor! Mitt flor fäster man med en kam i håret. Eftersom att jag har ganska så långt hår så kommer jag att ha en 50-tals bruduppsättning som jag har hittat på nätet (se mitt galleri).
    Eftersom att floret fästs med en kam så kan man kanske ta av floret senare under kvällen om man vill.....

Ha det gott!

• rockabilly bröllop

LillEm:
    Var har du köpt flor? Har sökt, meninte hittat något... VAd fik du betala?

• SweetSun

jag undrar också! Jag hittar liksom aldrig den där modellen jag vill ha!

• LillEm

Glömde säga: kolla under "acessoarer" och slöjor.

• SweetSun

oj den var ganska dyr.. men det kanske kostar så.. men känns dumt att ha dyrare flor än klänning..

Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..