Inlägg från: SweetSun |Visa alla inlägg
  • SweetSun

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

tx2; vad blev det nu då?

• SweetSun

idag har vi gjort äggost! har fått visat för mig av svågern hur man gör =P ska tas med upp till norrland

Hinner inte ut mer innan jul, så jag önskar er alla en underbar jul!!! Ät gott och hoppas på att ni får det ni önskat er

God Jul!

• SweetSun

Nu är vi hemma efter jul i norrland Frost, snö och vintervägar - underbart!! Njöt varje minut av kylan

Hoppas ni alla haft en underbar jul!

• SweetSun

Här har det ätits trerätters , bara jag och älsklingen =P Har tagit oss en öl, och ska spara bubblet till tolvslaget då vi ska skjuta nån raket!

Hoppas inte katterna blir rädda för ljudet bara.

Gott Nytt År!!

• SweetSun

hallå tjejer ingen som vill svara på min fråga om namnändringen, om nån gjort den.. min dator är helt cp och jag kommer inte in på skatteverkets hemsida för att läsa nåt..

det står inget om hur man ska fylla i formuläret, ska den blivande skriva under samtycke eller? jag antar det, men det står inget..

• SweetSun

nä jag ska inte skicka in det än, ville bara fylla i alla papper och ha de färdiga.

Men tycker det var lite osäkert på en del punkter vad som gällde..

Hummle, förstår du om mannen ska skriva under eller inte?

• SweetSun

hummle; ja det är ju jag som skriver mitt nya efternamn, men sambon skriver väl bara under på den raden för samtycke? Eller ska han också skriva nån annanstans? Läste i papprena att maken som inte ska byta nman endå ska skicka in en ändringslapp.. verkar ju helsnurrigt.

• SweetSun

glömde svara på gravidfrågan igår; Nej jag skulle inte vilja vara gravid, Dels p.g.a hur man kanske mår, komplikationer, och att man vill dricka bubbel
    Men vi ska börja jobba på en liten direkt efter bröllopet, om inte det skulle dyka upp ett jobb åt mig då nu i vår, men det ser ju mörkt ut som vanligt.

• SweetSun

jo tjejer, vill ha lite tips... min käre sambo blev lite ängslig när jag drog upp det om morgongåva, han hade inte tänkt på det, och jag vet inte vad jag ska ge honom för tips heller.. vad brukar de ge liksom Jag vet inget spec jag vill ha eller sådär, så hjälp mig!

• SweetSun
    Tx2 skrev 2009-01-08 12:20:26 följande:
    Beroende på vad det är för summa, men ett smycke är väl det vanligaste. Jag hade nog mest uppskattat en weekend på något mysigt ställe el någon skön behandling o blivit lite ompysslad.Om jag har fattat rätt så borde ni ha samma som oss fast tvärtom. T skall ta mitt efternamn och det ändrar vi på namnändringslappen som vi båda skriver under. El är det helt annat efternamn ni skall ha?
    Ja jag får nog säga en behandling eller en weekend, det ska han nog kunan fixa, och det lät verkligen trevligt. Vi som inte ska på bröllpsresa kan ju ta det som mys efter bröllopet eller så.

Ang lappen; ja han skriver i sitt nman och vad han ändrar till, sen skriver du under också på raden för medgivande?
  • SweetSun

hehe ja visst är det härligt när det kryper närmre.. när man kommer på att "fan, jag ska gifta mig!"

• SweetSun

nån mer än jag som har börjat med att dieta inför bröllopet?
    Eller ja, jag äter sm jag gjorde innan jul, så det har redan gett mig 1,5 kg =P

• SweetSun

Jag kör GI, det är gott, lätt och man mår toppen =P

• SweetSun

Jag köpte underkjol til klänningen idag! Den var dyyyr, eller ja, dyrare än jag tänkt, så det vart ett litet minus i budgeten, men nu vet jag iaf attd en passar...

Såg en skitdålig film idag; No country for old men. Varning på den alltså..

• SweetSun

ja här kom frieriet efter 4 mån som par =P och 3 v som sambos

• SweetSun
    stellajsj skrev 2009-01-14 14:21:47 följande:
    oj det var snabba ryck! Vad romantiskt!
    Ha joo du här går det undan

Men vi är rätt säkra på varandra så vi har nog gjort rätt

Nu i maj har vi nästan vart ett par 2 år, så det blir ju inte så jättetidigt endå...
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3