Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
Skicka bara inte in den för tidigt. Gäller bara i fyra månader.
Skicka bara inte in den för tidigt. Gäller bara i fyra månader.
Jag får skicka in vår! Iih, närmar sig. El ja, det är inte lika nära som hummle.
Imorse la jag inbjudningarna på lådan så snart är datumet officielt o mina tjejkompisar kan kidnappa mig när som. Lite läbbigt.
Hm, dagen stora fråga. Jag hade inte velat vara gravid på mitt bröllop men å andra sidan så skulle jag inte vilja ha barn om jag inte var gift. Så svaret får väl bli att blir jag gravid den närmaste tiden (gud förbjude) så skulle jag ändå genomföra bröllopet, kanske ändrat om upplägget lite. Hm, något du misstänker
Första helgen så det får räkna som tidigt.
Men du har ju redan förvarnat alla era gäster? Hos oss är det 10% som vet om datumet, dem flesta förväntar sig nog i augusti..
Jag tror att min bästabästa har lite hum om vad jag inte gillar (tex överaskningar, så det kommer att bli en jobbig tid framöver).
Till helgen skall vi kolla in lokalen bättre. Mäta o plåta så vi kan fundera på dekorationer o bordsplacering. Bra saker att tänka på? Om nu inte T lurar mig o det är hippa på gång
Jag hoppas att mina "tärningar" tar itu med sina kläder snart. Nog lättare att hitta svarta klänningar på rean nu än i april..
Förresten, någon som har tips på saker som man kan önska sig? Helst vill vi ha bidrag/presentkort till resan men alla är kanske inte så pigga på att ge den typen av gåvor så vi försöker komma på saker i olika prisklasser (än så länge har jag bara kommit på Global kniv och en svart brödlåda..)
Hummle: Imponerade att du fick till rätt datum Lovar att säga til om jag trillar på en lila klänning.
Danielaa: Inte ett dugg
Japp, mina "tärningar2 får välja fritt. Har bara önskat mig svart.
Verkar smittsamt det där med bebissnack
Min värdinna tipsade precis om saker till vår bröllopsresa så ny resväska (så vi har varsin som är hel) o packväskor (älskar dem). Och sedan kom jag på utsläppsrättigheter. Bröllopsresa vill vi ju iväg på
Efter att ha gjort ca 40 inbjudningskort så rekommenderar jag oxå den dubbelhäftade tejpen. I love it! Behövs bara lite o sitter stenhårt. Så inget limmande för vår del.
Jag tog vanligt skrivarpapper till uppviket. Lyser igenom lite, men jag hade lättare att få till en snygg vikning när det inte var så tjockt. Ev kan jag kanske lägga upp några bilder på resultatet i kväll.
Angelica: Du som är expert om man vill hotta upp tackkorten (blir liknande er inbjudan) kan man använda något glitter el något annat. Tänkte märka ut vissa ord lite mer.
Hummle: Du som har koll. Om man skickar in hindersprövningen o namnändringen nu, kan man ändra namnet under tiden ifall han ändrar sig o vill ha kvar sitt gamla?
Hummle: Menade efternamn. Är rädd att han skall ångra sig, men då kan jag skicka in redan nu ihop med hindersprövningen och ev ändra längre fram. Verkar som om jag får behålla mitt.
Hade gärna hjälpt till på lördag, men vi skall iväg o kika på lokalen.
Vi skapade en kalender på datorn där vi skall skriva in när vi är uppbokade och ha som planeringskalender. Ifall vi får förfrågningar på lämpliga datum för möhippa/svensexa. El ja, jag vet att min tjejer redan har efterfrågat datum och T inte alls har koll på vad jag har för mig.
Angelica: då skall jag kika in glitterlimmet på inex. Hade varit kul om tack:et glittrade lite.
Jag hänger gärna på dig o artist nästa vecka. Så kanjag kanske ta med mig en bild o förklara för experten
Du vet att jag tycker att din klänning är supersnygg, även om jag inte sett dig i den så är jag övertygad om att du kommer att vara otroligt vacker i den! Och hade du beställt från lillsessan så är det inte säkert att den hade blivit som du tänkt dig. Men det är bara du som kan avgöra.
Aha, så du har inget dubbelkort som du fäster i? Då är det nog bättre med tjockare papper.
Klistermärke..
Hoppas att det vänder snart. Stora kramar till dig idag igen
Vendel och Angelica skrev 2009-01-08 10:59:12 följande: