• Tokstolla

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

1augusti2009 skrev 2009-01-12 09:55:03 följande:
    Har du mkt kvar?
    Startade för ngr år sedan på 106+ och gick ner till 84 men sedan orkade jag inte ta tag i det ordentligt igen... (Höll dock vikten ) Så nu efter 1 vecka väger jag 80.0 och vill helst ner till 63 kg (tror jag, jag kanske ångrar mig på vägen)
    Ska du köra ren kur tills du ska gifta dig/når 70 kg?
  • Tokstolla

Välkomna alla som kör någon slags pulverdiet säger jag

-----------------------------------------------------------------
    Har förresten kommit på vad jag och killen ska göra som belöning när vi gått i målvikt! Vi ska rida islandshäst!
    Även om det är ytterst ovanligt så finns det hästar som orkar bära 100 kg (ännu ovanligare men finns också -110kg) VIll ju INTE belasta hästarna till max. Om min m2b inte skulle nå under 100 får vi hitta en ryttutflykt med nordsvenskar eller liknande

• Tokstolla

hm, den där apoteksvågen kan man ju köra typ var 3e vecka eller så- Det ska jag nog prova. Tack för tipset cbk09!

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-12 19:05:34 följande:
    Någon som vet om det är okej att dricka samarin när man går på ren kur?Vill ju inte gå ur ketosen.
    Det ska nog gå bra, jag hittade inte många kcal i den där påsen... www.samarin.nu/content/samarin_pasar.asp

Dock kanske man inte ska ta allt för många under en längre period för att vara på den säkra sidan.

----------------------------------------------------------
    Pentan:
    Ja, jätteskönt med att så många är med i tråden nu
  • Tokstolla

Förresten, jag ser CBpåsarna som medicin och inte som mat.
    Medicin mot övervikt ( Hoppas på så sätt att inte tröttna för snabbt på smaken)

• Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-01-12 22:14:34 följande:
    För mig blev det en sen kakao mintsmak drink till tv:n med sambon sittande bredvid och knapra på pommes å kykling å fetbea...Men det gick!!!Sov gott, och tänk att ännu en dag har gått
    Jag e så glad att min m2b kör med mig. Jag hade verkligen inte kunnat stå emot som du. Jag är djupt imponerad!

Har inte bestämt vad kvällsmaten ska bli ännu... troligen choklad.
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-13 08:05:29 följande:
    Dag 13, start 99,0 - nu 91,6!!Så glad för att det går så bra!Har ett enormt stöd i min sambo, han har stenkoll på mig och mina soppor och mitt vattenintag. Mår jag dåligt och är trött så tar han över allt- barn, matlagning, nattning osv... Skulle INTE klara mig utan honom!!
    Visst är det skönt med stöttning!
    Igår kväll var jag så trött att jag inte orkade göra en shake. Jag somnade bara. Som tur var väkte min kille mig och sa " vad vill du ha för smak gumman"? BRA va!? Jag vill verkligen få i mig all näring.

Tack Pentan för att du ger oss så fin inspiration! 7,4 kg på 13 dagar! fantastiskt! Vissa viktväktare får inte det resultatet på 13 veckor HAHAHA!

Själv kan jag gladligen meddela att jag nu spräckt 80kilosgränsen och att dagens vikt är 79,7 kg. *Gör vågen själv *
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-13 16:55:30 följande:
    Ursäkta med gå in där och kolla hennes svar i forumet till höger "Dricka till ren kur" Tycker jag är ett konstigt sätt att resoner.
    Jag tror inte hon vet vad det är i cola light!
  • Tokstolla
    Önskebrunnen skrev 2009-01-13 15:14:22 följande:
    Hur går det för er andra som började den 3 januari?Tycker själv att det går rätt bra nu men visst blir jag sugen ibland...Har gått ner 5kg och det är ju sporren!Kämpa på!
    Ja, bättre Det är inte lika tungt längre. Det blir som en rutin på något slaggs vis.
    Själv har jag gått ner 4,4 kg sedan den 3e januari och min m2b har ju inte vägt sig på några dagar men sist han gjorde det hade han tappat 9 kg! Jag är så glad för jag väger ÄNTLIGEN under 80
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-13 17:15:39 följande:
    Nej hur kan man jämnställa det med lightglass eller lightgodis?? Det är väl kalorierna det handlar om... Och Fun Light samt i Light läsk finns det ju inga...
    Jag vet att vissa inte kan dricka det trots att det typ inte är några kcal pga att kroppen luras av att det är riktigt socker och så händer det ngt underligt tjosan att människorna inte går in i ketos. Men det har ju verkligen INGET att göra med glass eller smörkolor- hur light dessa än är! Så jag antar att hon inte har all information som hon borde... Eller så är hon i ketos och svarar konstigt och beter sig allmänt underligt hihi
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!