• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Garwin

Hej alla nya, Välkomna!

Jag kommer att köra ren kur i lite över två veckor. Det går bra nu. Ingen hunger alls nästan. lite jobbigt att få i mig tre soppor. (Det trodde jag inte för en vecka sedan..).

Men jag planerar en lång tid på kombinerat.

Ni som har ätit kombinerat, vad började ni äta?? Jag är sjukt sugen på ugnsstekt lax, så det lär väl bli ngt sånt. 3 soppor och en måltid med familjen. Då ska jag ju börja gå i konsultation oxå...

Tar gärna emot tips!!!

• MilosMamma

Jaha 3:e dagen avklarad och jag höll på o dö...idag igen.. Fick ett sjukt sug efter köttfärs, typ tacos.

Men så kom jag o tänka på den dagen jag ska prova klänning, då vill jag fan inte skämmas om hon inte har i min storlek osv.

Nu är det GÄRNET!

Dag fyra i morgon, woho sen är det bara 10 dagar kvar tills första etappen!!

• Tokstolla

MilosMamma, jag LOVAR att det blir lättare! Efter 7 dagar går det på rutin och du lär va jättestolt över dig

Till alla andra som läste Veronica Häggs inlägg på finfinform.com

www.finfinform.se/index.php&Itemid=34&func=view&id=84&catid=2

Min m2b svarade längst ner som förbipasserande. Han är typ rasande på hennes inlägg i hela forumet

• cbk09

Garwin

Börja iaf första veckan med att lägga till 100g protein/dag.
    Fisk och fågel(utan skin)är det bästa att börja med,så ugnstekt lax är bra!
    Ägg och kött går oxå bra såklart, ja alla proteinkällor.
    Och första två dagarna på veckan lägger du även till 50g grönsaker, dagarna som kommer efter det utökar du grönsakerna.
    Inga kolhydrater alls första veckan.
    Sen andra veckan och framåt börjar du lägga till lite kolhydrater, gärna fullkorn om du tex väljer pasta, couscous är bra att äta.
    Det bästa är att hålla sig till tallriksmodellen för överviktiga, dvs: halva tallriken grönsaker, en tredjedel protein och sista delen kolhydrater(inte snabba).
    Och glöm inte dricka vatten, iaf 2liter/dag.

Lycka till!

• 1augusti2009

Shit vad min konsulent har upprört många här inne.
    Känner mig helt förvirrad, man tror ju att de ska veta vad de pratar om...
    Läste vad din Tokstolla: m2b skrev om att han dricker cola light... jag skulle kunna döda för ett glas.. då jag drack ca 1 1/2 liter om dagen innan jag började med ren kur.

De lär ju iaf ha sina uppdrag genom Cambridge och ska tydligen vara utbildade... Varför kollar ingen upp att de verkligen lär ut deras filosofi rätt?

TYCKER DET ÄR SKIT...

Jag har betalt en massa och är nu inskriven där... Och träffar henne 1 gång i veckan när jag väger mig och köper nya påsar.
    Känns ju som att jag inte kan lite på det hon säger

Tråkigt att vissa inte är vad de utgör sig att vara...

• cbk09

Grawin

Skrev något som kan missuppfattas.... du ska äta 100g protein om dagen första veckan, inte lägga till 100g för varje dag.
    Bara så det inte blir nåt missförstånd.
    E jag som e såsig i huvudet, sorry!

• cbk09

Men va i hel**te....

Skrev fel namn... Garwin ska det vara inte Grawin.

Förlåt!!

• cbk09

1augusti2009

Denna gången på cambridge dricker jag än så länge bara vatten, nån gång händer det att jag tar ett glas mineralvatten oxå, det dämpar hungern lite.
    Men i höstas när jag gick på ren kur drack jag en 33cl ColaZero(tycker den är godare än light)var/varannan dag och jag var ändå i ketos.
    Ska köpa hem några burkar ColaZero i veckan, har varit en räddning för mig när man är riktigt sötsugen, lite lyxigt oxå när man kurar =)
    Så prova försiktigt med ett glas och kolla av med stickorna, tror inte det ska vara några problem.
    Jag hade oxå en puckad konsulent som inte hade en aning om vad hon pratade om så jag slutade gå till henne.
    Du kanske kan byta konsulent?
    Jag beställer mina soppor på nätet och väger mig på Apoteket(skitbra våg, om du missat vad som skrevs för nån dag sen).
    Och undrar jag över något så ringer jag Lena Willume på viktklubben, hon e super!(beställer mina soppor av henne oxå).

Lycka till!!

*styrkekram*

• 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-14 22:33:10 följande:
    1augusti2009Denna gången på cambridge dricker jag än så länge bara vatten, nån gång händer det att jag tar ett glas mineralvatten oxå, det dämpar hungern lite.Men i höstas när jag gick på ren kur drack jag en 33cl ColaZero(tycker den är godare än light)var/varannan dag och jag var ändå i ketos. Ska köpa hem några burkar ColaZero i veckan, har varit en räddning för mig när man är riktigt sötsugen, lite lyxigt oxå när man kurar =)Så prova försiktigt med ett glas och kolla av med stickorna, tror inte det ska vara några problem.Jag hade oxå en puckad konsulent som inte hade en aning om vad hon pratade om så jag slutade gå till henne. Du kanske kan byta konsulent?Jag beställer mina soppor på nätet och väger mig på Apoteket(skitbra våg, om du missat vad som skrevs för nån dag sen).Och undrar jag över något så ringer jag Lena Willume på viktklubben, hon e super!(beställer mina soppor av henne oxå).Lycka till!!*styrkekram*
    TACK för peppningen!
  • Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-01-14 22:06:01 följande:
    jag skulle kunna döda för ett glas...
    Ta ett glas då

Se bara till att du känner att du är i ketos
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!