Bröstförstoring 13
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Baby S: När man genomgår en bröstoperation så kan man inte jobba, brösten måste få läka innan man kan börja sitt arbete igen. Man får t ex inte lyfta saker.
Yes, jag vet det. Men det var nog inte det som var poängen.
Baby S: Vad var poängen?
Om det är medicinskt motiverat att ens göra ingreppet. Är det ej det bör skattebetalarnas pengar gå till de ingrepp som faktiskt är det Skönhetsop är ej akut, ej livsavgörande, ej nödvändiga ur denna synvinkel.
Erkänn att det är skillnad mellan att bryta foten och inte kunna arbeta och att förstora brösten och inte kunna lyfta på 3 veckor.
Magialbride: Hon tycker vi snyltar på "deras" pengar eftersom de betalar skatt som varenda människa i sverige gör.. Finns den möjligheten till att få betald under min rehabilitering efter min bröst op. så tänker jag självklart utnyttja det. Säg vad ni vill men jag känner inget dålig samvete eller dylikt för jag betalar cirka 7.000 i skatt varje månaden och har gjort det ett par år nu.. Jag känner att jag också måste få uttnyttja systemet någon gång. Jag har aldrig legat pås sjukhus/varit arbetslös/varit långtids sjukskriven så jag känner inte alls att jag uttnyttjar systemet då det är första gången i mitt liv
Men alltså denna tråd börjar spåra ur med massor av dumma kommentarer om att man skulle utnyttja systemet genom att man vill vara sjukskriven när man genomgått en operation bara för att vissa här inte tycker det är nödvändigt med en bröstförstoring men allvarligt det har väl ingen annan rätt att bedöma låt människor få göra vad de vill med sina liv. Jag anser att du Joseefiine har helt rätt i ditt resonemang och jag förstår inte varför vissa inte kan låta bli att sköta sitt eget.
Ja, om ni bara vill ha positiv feedback om tanken på att skaffa plasttuttar så får nog ts vässa trådstarten lite om hon vill att det ska framgå
Baby S skrev 2009-01-22 20:33:20 följande:
Nej, jag läser sällan hela trådar då det inte verkar behövas utifrån ts sett
Som sagt, vässa ts så slipper ni obehag
Ja, tjejer, vi pratar faktiskt bröst här ;) Inga bråk,tack! Jag tänker nog inte stanna från jobbet längre är en vecka, för då förlorar jag mycket...har ett sånt jobb, om man inte är där går alla andra framåt men inte du. Men om jag hade behövt det skulle jag nog ta sjukpengar.