Bröstförstoring 13
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
rosett, tack så mycket för att du tar din tid för att dela med dig! Nu när du pratar om att du skulle nog ta större inlägg om du hade kunnat göra om op tänker jag absolut skriva till Charles :)
Jag ska passa på och fråga lite om VK. Hur var det att sova över där? Hur mådde du och fick du hjälp där under dagen?
Joseefiine, du får gärna vara med! :) Har du bokat någon annan konsultation förutom Eriksbergskliniken? Hur mycket har du tänkt att lägga in?
Sunflower: Nej jag hara bara bokat in till att börja med. Har dock hört att man bör gå på minst 2 bara för att testa sig fram. Jag är jättenervös men jag har läst på ganska mycket om ingreppet så jag känner mig rätt okej ändå. Jag har typ 70 B nu men det ser mindre ut. Jag är ganska smal, 165 lång och väger ca 48 kg. Jag vill ha en C-kupa.
Jag tycker också att man ska gå på minst två. Mitt besök på Strandkliniken hade gjort att det var enkelt att välja...stooor skillnad. Var också jättenervös hos dr Charles, men det gick så bra att på den andra konsultationen var jag inte ett dugg rädd. Om du har en B och vill ha en C då är det ganska lite du ska lägga in tror jag.
Sunflower: Jag har 70 B i bhstorlek men är jag naken är jag helt platt, att ha B-kupa låter rätt normalt men jag är rätt platt.
Hej! Jag har varit på konsultation både hos Erikbergskliniken och hos Gabriella. Fick inget förtroende för Leif Perbeck, han var så förvirrad. Dock tog han sig tid och satt och pratade med mig i en timme. Gabriella tog 30 minuter men var lugn och saklig. Jag ska inte lyfta mig det tyckte ingen av läkarna. På Sabbatsberg får man sova över en natt och operationen går på 47000. Är rädd dock för komplikationer och smärtan efteråt, och att man kan få sk dubbelbröst? Läst detta på Plastikforumet, men fattar inte vad det menas med db? Var och provade bh idag, 75 c med MYCKET INLÄGG. Känns jättekonstigt att vara sån efter. Ska ringa imorgon och boka en tid för operation och en till konsultation hon Gabriella. Sunflower A hur gammal är du? Tänk på att du kan vänta till efter du har fött dina barn.
Jag opererade mig på Plastikkirurggruppen, fast hos Lennart. Hon har dock gjort en annan sak på mig och jag blev jättenöjd även med den operationen. Jag vet att läkarna där inte gillar att lägga in för stora implantat.
Med dubbelbröst menas att om du har "eget bröst" och lägger implantaten under bröstmuskeln (vanligast) så kan det i vissa fall bli så att det egna bröstet putar ut och syns (i varierande grad) ovanpå implantatet. Double bubble kallas det på engelska. Alltså ingen risk för sånt om man är plattbröstad. Jag har sett många opererade bröst och en hel del har haft en viss liten db, men det har väl bara varit om man är väldigt intresserad och tittar jättenoga och i vissa vinklar. Enligt min upplevelse.
Lycka till!
Tack för svaret Swing, jag har lite egen bröstvävnad men jag ska prata med Gabriella och fråga henne om risken för DB för mig. Har mailat henne och ringt.
Tack för svaret Swing, jag har lite egen bröstvävnad men jag ska prata med Gabriella och fråga henne om risken för DB för mig. Har mailat henne och ringt.