• Piggelin1

Lös biljett till barnkarusellen!

....och nu sitter jag & lipar framför TVn, som är på (sitter med laptopen i soffan) - ett program på tvåan: Himlen kan vänta. Handlar om människor mitt i livet som blir allvarligt sjuka, & nu precis var det en kille som fått ALS, som jag känner igen från jobbet Så jädra tragiskt. Sjukdomsförloppet påminner dessutom mkt om det som min bror hade, även om han inte hade ALS.

Jag fortsätter min läsning - kan behöva pigga upp mig...

• Piggelin1

Jiiiihaaa!!! Nu är jag på sidan 52 (vilket tempo jag har!!) Läser om toaborstar, sladdriga kycklingfiléer, hundbajs & håriga/vaxade tyskor/tyskar. Skriver under på håriga tyskor, speciellt under armarna.
    Minns alla föreläsningarna jag var på mitt i sommaren anno dazumal & alla kvinnliga studentskorna som räckte upp handen (iklädda linne) - värsta skogen under allas armar
    ...men ni kanske redan avhandlat detta, nu läser jag vidare

• Piggelin1

Elverket! Jaaa, det var ju en kanongod lunch där & sällskapet grymt Mat-, vin- & resprat med Lappis & Rosen i tre timmar! ...och Amanda var hur nöjd som helst!

Sid 62 Vidhåller att tyskOr är superhåriga...

• Piggelin1

Ore - välkommen med på tråddejt i Gbg!! Bor du här i krokarna? (sid 65...)

• Piggelin1

Mmm, Muggles - sekt, det var läääänge sen!
    ooops, klockan är halv tolv, jag borde absolut hoppa i säng, men jag tycker jag kämpat väl, sid 78 nu! TUR att ni inte skriver några maratonlånga inlägg, då hade jag fått ge upp tidigare!

• Piggelin1

Bara jag som är vaken... Fast det är ju bra, då hinner jag ju ikapp mer & halkar inte efter konstant

• Piggelin1

Nu är jag ikapp!!!!!!!!!! Vilken bedrift *krulltrumpetar för mig själv*

Nu - bums i säng!
    Guts Nächtle, som de säger i Schwabenland

• Piggelin1

Ahhhh, jag är ikapp fortfarande - jiiihaaa!

Liten med flera - klockan ringde inte förrän hlav sju idag, så jag hann sova hyfsat mkt & så tänkte jag att det är fredag igen idag, dvs inget jobb imorgon. Ok, att sovmornar är ett minne blott, men helg är ju ändå helg
    Faktist så tror jag att min trötthet minskat massor sen jag började jobba igen. När jag var hemma med Amanda hela dagarba, då var det superintensivt hela tiden & jag var skittrött vid tio-halv elva. Nu när jag jobbar, så har jag iofs väldigt mkt att göra just nu, men det är ju inte intensivt på samma sätt & jag kan ofta lägga upp dagarna som JAG vill, utan att en liten dam är med & bestämmer agenda...

Oj, möte om två minuter - jag får hoppa in igen senare!'

Kram!

• Piggelin1

god afton allihopa!
    Vad många ni verkade vara idag på brunchen - vad kul! Nyfiken i en strut som jag är - vilka var ni?!

Själv sammanstrålade Amanda & jag med Muggles & Moa på stan för en fika igår em. Insåg att det var läääänge sen vi fikade ihop på stan, för vi hade inte många lugna sekunder - båda tjejerna for runt i en himla fart Men kul att se, Moa går/springer hur bra som helst nu! Amanda spanade & inspirerades, idag har hon släppt taget frivilligt flera ggr & tagit några egna steg. Innan har det mest blivit 8-10 steg mellan mannen & mig när vi lockar henne att gå mellan oss på golvet hemma.
    Kul att ses Muggles - & ja, min Sack'n'Seat fanns kvar när jag hämtade upp den senare Känner att jag börjar bli en sån där typisk småbarnsförälder som alltid glömmer ngt... Antingen att jag glömmer ngt hemma när vi ska iväg och/eller glömmer jag ngt när vi är iväg...!

Kul att se dig härinne Tinga, vad kul att det går bra med pojkarna & sömnen!!

Förresten, Koko, vilken firma är det nu som du jobbar på?! Jag var på ett jippo igår fm på Bergakungen (biograf i Gbg), brunch & sen Bond-filmen & plötsligt började jag fundera på om det var "din firma", fast den västsvenska delen. Om du har lust, så inboxa mig gärna, så kan jag få stillat min nyfikenhet

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!