• Piggelin1

Lös biljett till barnkarusellen!

EA, fasen också, Sydsvenskan är den enda tidnigen i Skåne som jag har koll på

BS - har jag varit såååå öppen med detaljer här i tråden, så att det är så enkelt att lista ut??! Jag som bestämt mig för att inte ge några ledtrådar i stil med nenne, för då skulle det bli alldeles för enkelt att lista ut, utan ev inboxa istället, om ngn var nyfiken...
    Hmmm, jag vet ju att jag babblar mkt, men så mkt hade jag inte koll på att det ar

• Piggelin1

Eller förresten, BS - du vet ju vad jag heter "på riktigt" (hur är det du stavar Nenne - Paaawwwhhh rrrrikkkkttttittt??), då kan man ju enkelt kolla via gula sidorna & sen vidare till hemnet
    Einstein

• Piggelin1

Vickan - det var ju nästan så du gjorde, inser jag nu!
    Får det lov att vara en Temla, Sventon? (fast jag har aldrig fattat varför han heter Ture Sventon & inte Ture Tventon??! Ngn här som fattat det?)

• Piggelin1

Den funktionen på hemnet har jag inte fattat att den finns!! Mannen pratade just om detta ikväll, så för tre timmar sen hade jag ingen aning om man kunde kolla på det viset... Fasen, nu inser jag att jag nog avslöjat för mkt här trots allt

Mäklaren satte förmodligen ett lägre pris nu än om det varit för ett (halv-)år sen, misstänker att det skulle legat 2-300.000 högre annars, minst. Men fortfarande så ligger den ju över vad vi köpte den för, så vi går ju inte back & det är ju det priset/den nivån som är den viktigaste. Sen vad man KUNDE EVENTUELLT fått om man sålt den tidigare, det är ju ingen idé att fundera över, de pengarna har vi ju aldrig ägt.

Vänner, jag gillar också alla detaljerna i lgh! Men skriver inget mer om dem här nu - jag får maila dig istället i så fall

• Piggelin1

EA - du skulle se min hjärna just nuden jobbar för högvarv *vilka tidningar finns i Skåne*
    (S)Ängelholmstidningen? Nähä...

Simrishamn, Skanör, Sjöbo, S. Sandby (dubbel-s till & med ) - hmmm, vad finns det mer för orter på S i Skåne... Smygehuk

• Piggelin1

Vickan - när jag tänker efter, så kanske jag hade koll på den funktionen då för några år sen, när vi letade efter lägenhet (som blev denna vi har nu), men har hunnit glömma det... Det jag använt mest det senaste året är att jag har en "favoritsökning", för att kolla om det poppat upp nya lgh i våra krokar & hur de ligger prismässigt.
    Man lär sig nya saker hela tiden!

EA - hoppas att du inte tycker att jag snokar för mkt, eller håller på att försöka "outa" dig en massa här - jag försöker ju precis undvika det själv

En helt annan fråga - minns att du sa att du är från Tingas trakter, men jag är nyfiken din ålder? Är du en kvinna i respektabel ålder (kanske snarare skulle heta respektingivande... eller skräckinjagande , dvs jag tillhör ju åldersmässigt det äldsta gardet härinne, tror bara att det är AM som "slår" mig! )

• Piggelin1

Google, my friend - tack för att du finns

• Piggelin1

EA - jag är nog trög, letade runt lite snabbt på den hemsidan som jag tror att det är, men hittade inget riktigt matnyttigt sådär vid första anblicken. Fast jag är ruskigt NYFIKEN! Kan få be om ett inboxmeddelande?

Nu kom precis mannen hem från sin squashträning med kompisen - med sig hade han en stor papperskasse med en massa avlagda plagg & skor från kompisens dotter. Har bara kollat lite grand, men ser ut att vara flera jättefina grejor, bla ett par supersöta röda gummistövlar med vita prickar på! Åhhh, ibland är det extra bra att vara sent ute bland vännerna med att få barn Känns ju inte riktigt som om vi behöver shoppa en massa nya plagg till Amandas födelsedag nu. En annan familj har också aviserat att de har plagg till Amanda som vi ska få & den förra laddningen vi fick av dem - det var idel plagg som jag tyckte var superfina, så jag ser fram emot detta Synd bara att det inte är jag som är hemma om dagarna & får välja vilka plagg Amanda ska ha på sig

• Piggelin1

hej Frejis - kram!
    It ain't over until the red lady sings...

• Piggelin1

Sweet - det var väl det jag hade för mig - dvs att du plussade precis i samma veva som Amanda föddes

Om man går på "veckodagar", så är det imorgon precis ett år sen Amanda tyckte det var dags att titta ut... Minns att jag var vöäldigt trött &s liten motsvarande torsdag förra året...

Sweet - Amadna föddes ju den 16 nov & jag fick inte tillbaka mensen förrän i slutet av juli i år & fortfarande är den lite halvkonstig. Sen finns det ju andra som får tillbaka den efter ngn månad eller så - så det är nog väldigt olika.

Koko förresten, glömde skriva igår - men jag hade helt glömt bort det där med att du var så dålig förra sommarne innan Conny kom! Tur att allt gick bra!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!