• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Hej Vänner,
    stackars dig och foten. Är du sjukskriven eller? Hoppar du på kryckor?

Kanske ska jag förtydliga att jag INTE har haft det roligt i halmen med en viss Mr rödtopp, men man kan ju veta vissa detaljer i allafall Vi åt typ någon lunch o middag ihop, alltså lite date som inte blev mer.
    Däremot var jag super singel många år med endast kortvariga förhållanden, då gjorde jag alla mina hyss o massa bus o reste runt i världen o träffade spännande människor.
    Inte alltid stolt, men just då tyckte jag det var ball.

Hur som, så har jag passat Borren idag. Det gick som en dans. Victor var så snäll o bjöd honom på sina mariekex hela tiden o plockade fram leksaker till honom. Så roligt när barn leker så fint och snällt tillsammans.
    Sen lät jag dem leka med alla kastruller i köket, då fick nog lille borren en smäll, fast det inte var meningen... Victor flaxade med grytlocken o Borren kom i hans väg...
    Ja ja, mysigt hade vi iaf och jag kände mig som en riktig dagis fröken som satte på barnmusik, läste böcker och bjöd på saft och bulle
    Borren som inte ätit så mkt pga av magsjuka lät sig väl smaka

Vänner igen, jag kommer nog ner till advent iallafall, om du vill ses då.
    kanske kan vi dricka ngn GLÖDD, lät gott när mugglan beskrev det...

• FruCicci

Hej,

nu ska jag strax till dagis igen, och jag ångrar att jag klippte naglarna på Victor i går
    Nu jäääääääääääääääääääklar Erik får du fan i mig visa dig från din bästa sida - annars tänker jag fälla krokben på dig när inte fröken ser

Skit kul babbel i går, jag skrattade högt flera gånger om...
    Måste dra!

puss o kram

• FruCicci

Hej tjejer,

Ag snigelslem så hade jag en rejäl aladåb på dag 7 efter ÄL denna gången (då jag oxå blev gravid) men inte så långa broar alls innan. Fick ÄL på dag 17 denna gången, tack gode gud för stickorna!
    Jag kände nav Äl på måndagen, inget utslag på morgonen, men tisdagsmorgonen fick jag full böj. Kunde kanske lika gärna ha varit på måndag kvällen.
    Hörde någonstans att det är precis innan de spricker ÄLblåsorna, som man har ont?
    Jag räknar att jag hade ÄL tisdagen iaf och BF blir då 8e juni.
    SÅÅÅÅ efter den 8 juni kommer det förhoppningsvis dugga tätt, för ni andra ska ju oxå lyckas nu.

DAGIS:
    Ungjäklen vaqr inte där idag!!!! Tur för honom!
    Det var 2 super lugna tjejer och en normal kille inne o lekte, resten gick ut. Det funkade bra idag och ingen var dum mot Victor.
    Victor fattade inte detta med samling, så han sprang runt mest. Sen vägrar han äta frukt (trots att vi försökt med alla olika sorter), så vi får se hur drt går.
    Hälsade på en mycket snygg pappa i morse, som luktade mumma Han sa att han stod och tjuvkikade in 10 minuter innan han gick i början för att se om någon var dum mot hans son (ska jag med göra) o det hade varit en som var dum (säkert Erik) och han berättade att han inte accepterade det och sa till med en gång Yeah, I like! Gillade honom skarpt.
    Hur som så kändes det bättre idag och Victor var bara ledsen en gång.

AM såg på dagis dörren idag om de nya reglerna med syskon o hur länge de får gå per dag. Men om man jämför med andra komuner så är det kanon med antal timmar i allafall.

Koko, jasså det är redan på gång, vad roligt!
    Då blir det bebis i mitten av juli då
    Jag tycker det är kanon med bebis på sommaren, slipper massa kläder och annat jox första tiden

Ag sömn, så sov inte Victor alls mellan 4-8 månader, han vaknade varannan till varje timme hela nätterna, jag var ett vrak!
    Men olika barn har olika egenheter. Jag gav inte ersättning alls, valde bort det trots att det ksnske hade hjälpt honom att sova bättre (de säger ju att flaskbarn sover bättre).
    Det var det ända problemet vi hade att han inte sov, och man vande sig... så jag orkade inte bry mig och klaga. Han sover fortfarande inte på nätterna, men nu vaknar han bara 2-3 ggr per natt. Efter lite välling eller juice, så somnar han om. Helt ok.

Lammgrytan lät ju kanon, måsta berätta att jag dock har gjort en liknande gryta, jag älskar allt som innehåller masala, kardmumma och tandori etc, lite indiskt/mellanöstern inspirerat.
    I kväll ska jag stå mig i kast att göra en köttfärslimpa. Jag illar gammal husmanskost.

Nu ska jag läsa i fatt lite till....

• FruCicci

Föstår exakt AM, jag reagerade med på detta. Jag hade tänkt mig tis-tors och fler timmar....
    Får se till sommaren/nästa höst hur det ser ut då.

• FruCicci

Hej raringar,

Phuuu vilken dag jag har haft, helt slut. Var till parken med Victor på eftermiddagen sen trillade han ur barnvagnen på vägen hem (passerade en butik o det var trist att sitta still inne i butiken, jag förstår honom, så han gjorde allt för att kunna hoppa ur... 5 sekunder senare ligger han på golvet).

Ja ja, har läst i kapp nu... My god vad inlägg det har blivit på typ 2 dagar! Nästan 500!
    Gamla tider det!

AM - gött att telefonen blev såld och att ni kan nyttja karln till annat Sammanträffande!

KOKO; antar att du hoppar som bäst i halmen nu. Hoppas du släpper dubbla ägg så det blir nya tvillingar i tråden Ha ha!

Oms, skönt för dig att det gick "snabbt", en bit på väg iaf.

lappis, du måste ju bara vara gravid jag var helt förvirrad jag med. Det är ett symptom

nenne... har du hånglat färdigt?
    Snoppbullarna var 12 minuter i ugnen? Visst skrev du fel först?
    Måste göra dessa, så nice.

Ore, så trevligt att du fortsätter skriva lite...

BS, Oj vilken dag ni har haft, stackars Iris. Vad tapper hon är!
    Och stora tjejen, inte konstigt att hon har stlk 92/98 om hon nästan är 92 cm. Men hon har väl inte gått upp så mycket, mest växt på längden? Kramar till lilltjejen!

Telis: Vad trevliga nyheter till er! Det känns långt borta nu, men vips är julen över och det närmar sig! Det kommer gå fort. Du kommer vara gravid innan jag ploppar i allafall!
    KUL! För nu ska det funka!
    OCH om jag får så hänger jag gärna med på brunchen. Jag äääälskar våfflor och annat smaskens, så jag längtar redan nu. Det var länge sedan jag var på brunsch och nu när Nenne är i stan så kan man ju inte missa!

Fars dag är ett jippo som allt annat bara för att affärerna ska få sälja lite mer. Jag struntar i det. Maken ska få en teckning av Victor, sen kanske en cigarr. That's it. Sen kan vi äta en pizza ute på kvällen Om jag orkar

Nu ska min man ha valvaka. Han har bott o pluggat i USA och är super intresserad av detta. Jag kan itne påstå att jag är lika intresserad.

Köttfärslimpan blev god, hällde i rödvinssås i smeten... Serverade med potatispuré som jag spetsat till med dels västerbottenost och lite permesan Det var mumma.

Tjingeling!

• FruCicci

BS, kopierade dagis dagen från igår, jag skrev det några sidoee bar:
    DAGIS:
    Ungjäklen vaqr inte där idag!!!! Tur för honom!
    Det var 2 super lugna tjejer och en normal kille inne o lekte, resten gick ut. Det funkade bra idag och ingen var dum mot Victor.
    Victor fattade inte detta med samling, så han sprang runt mest. Sen vägrar han äta frukt (trots att vi försökt med alla olika sorter), så vi får se hur drt går.
    Hälsade på en mycket snygg pappa i morse, som luktade mumma Han sa att han stod och tjuvkikade in 10 minuter innan han gick i början för att se om någon var dum mot hans son (ska jag med göra) o det hade varit en som var dum (säkert Erik) och han berättade att han inte accepterade det och sa till med en gång Yeah, I like! Gillade honom skarpt.
    Hur som så kändes det bättre idag och Victor var bara ledsen en gång.

förstår hur du menar BS ag att bara träffas på farsdag, jätte mysigt. Victors farfar är död, min pappa o bror bor ju 50 mil bort, så vi har inte ngn tradition att ens ses på en fika. Men det kanske det kan bli i framtiden. Jag är iaf emot hysterin att handla slippsar o kalsonger etc.

Ska gå lite tidigare idag, kanske stöter ihop med ngn annan trevlig förälder, gärna manlig

KOKO, jag tänkte på dig igår, hoppas du fick en rejääääääääääääl omgång med ett sprut motsvarande en liter filmjölk.

page, kul om du kan komma på söndag med.
    Även Liten.... så klart.

Annars måste hag ringa mitt jobb idag och min gamla chef som älskar att titta på tuttar, Gosh!
    Trots att jag meddelade mitten av september o även så fort jag plussat att jag kommer tillbaka i början av december, så har de inte hört av sig. Skulle ju vara bra att veta vilken tjänst jag får, lön o avtal liksom, innan man börjar! Grrr

Nähepp, nu ska jag klä på Vickevire.

• FruCicci

Tjingeling,

Så jag nu var jag även ifatt!
    Pust.

Vad roliga ni är!

Tyskarna är ju ett hett ämne fortfarande, även om hundbajs och annat även diskuterats.

Inskolningen gick ok idag, träffade trevliga pappan igen.
    Det andra barnet som inskloas samtidigt ska få syskon. Mamma har inom loppet av 5v år fått 4 barn! Eller 4e kommer i april. Typ 1 år mellan alla barnen. Helt paff. Hur orkar man?

En flicka hade gått bort i cancer inom enheten också, så hemskt.

BS, jag kom på det sen, att du undrade om Victor och fallet från vagnen. Nja, han lever, men har en jätte bula och en ordentlig rispa på ena kinden och lite skrpsår liksom, men annars helt ok. Sådan händer, men det är inte kul.

Nenne, så det är idag kl 3 som du ska kolla äggen. Hade du ÄL idagarna eller hur var det? Har du sprutat för att du ska få tidigare ÄL neller?

*skrattar fortfarande åt: ollar med dildon på ditt fönsterbräde*

Fy vad jobbigt och trist med regnkappor zozo o start sep, kommer inte ens ihåg när jag hade en sådan variannt i muffen Jäkligt länge sedan.

Oms, undrade en sak (appropå våra lite hetare diskussioner), du som har haft möjligheten att tjoa till det med thailändare och allt vad du skrev och är gift med en svart man, hur är storleken i jämförelse? De sägs ju att thail människor har tiny... *fniss*

Håriga tyskar, i somras i Kroatien kom ett äckliget gäng om 4 tyskar och skulle äta pizza på restaurangen vi satt på. GIVETVIS kommer de inte i bara badbrallor, som är blöta och könshåret tittar ut på sidorna på både damer o herrar, och sen sitter ena fruntimmret och håller upp armarna mot skyn o har värsta regnskogen. Såååååå äckligt. Jag tappade aptiten!
    Man tar väl på sig kläder eller lättare sarong eller så när man går och äter lunch????
    Jag gillar inte tyskar så jätte mycket, finns ju undantag, men jag tycker det är en konstigt folk.

Nu måste jag bara snabbt maila jobbet, innan jag glömmer det.

• FruCicci

Am, ja det kan stämma - tyckte de sa att hon var 9 år och att hennes bror går på samma hus som min son. Hon hade tydligen blivit friskförklarad så sent som i somras, men ngt hände och sen gick det snabbt?
    Fröknarna var lite tagna då de jobbat med familjen.
    Jätte ledsamt!
    Man får vara glad för det lilla, man får sig tankeställare hela tiden!

OCH Am det var tyskar Ryyyyyyyyyyyyys

Ok då fattar jag Nenne, hade för mig att du skulle äl-lossa först nästa vecka i samma veva som Lappis ska plussa Och Ore

Väntar på att maken ska ringa och jag ska läsa upp mitt mail innan jag trycker på send...

• FruCicci

Skulle aldrig äta kyckling som inte var vääääldigt noga tillagad. Har fått salmonella pga kyckling o även magsjuka där det konstaterades att det var kycklingbakterier. BLÄ.
    Men jag gillar kyckling och tillagar ofta det själv, under noggranhet.

Nu har jag skickat mailet, tur att jag läste det för maken, han tyckte vissa meningar lät lite väl sarkastiska och otrevliga. Hmmmm. Jag är så förbannad att de inte har hört av sig, jag har meddelat 2 ggr, 16 sep + 6 okt att jag ska komma tillbaka 1 december, och de har inte ens lyft luren eller skickat ett mail. Jag har ingen aning om vilken tjänst jag ska få, lön eller ngt. GRRRR Det vill man ju för fan veta ett tag innan, så man kan vänja sig lite vid tanken och ställa om sig själv. *mutter*

• FruCicci

HAHAHAHA jag visste det OMS. Shit dina 10 fingrar!
    Hjälp, jag slutat räkna för över 15 år sedan....
    Sen en gång när jag satt med en kompis och pratade gamla minnen från näår vi pluggade i Lund o alla galningar man råkade på, så kom hon på att hon hade sex med MINST 1 kille i månader (antagligen fler) det är ju 12 på ett år, o i 5 år är det ju 60 stycken. OCH det var ju nog 2 i månaden, så då var det vips 120 i stället för 60.... sen fick man ju lägga på 10 år till efter Lund med, så kanske närmare 300!!!
    Vi höll på att döööööööööö och intalade oss att det inte stämmer!
    ( det gör det inte heller - inte riktigt )

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!