• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

Halloj! Hemma igen från AW. Lite smålullig. Har lagt Moa men hon har nog inte somnat riktigt än, trött som bara den efter först inskolning på dagis och sedan AW där hon kutade i trappor (nähä?!) bla. Ni som kommer imorgon får nog se en trappkutare
    Iaf, mitt favvo-vitt-vin just nu är Nottage Hill (www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=) men kanske inte funkar till den rätten Telis?

Pfui, bra att du uppfattade ironin. Tänkte där ett tag att du tog det seriöst som att jag jagade runt på FB efter fler vänner Men ärligt talat, det är ju skillnad att vi har träffats 3 ggr - vi känner ju till varandras spottings! Som vi alltid sa på mitt förrförra jobb (där jag fö lärde känna Piggelin): "känner du den killen? känner och känner, jag har legat med honom några ggr" OBS! Skämt.

Nenne: så bra att du ställer saker och ting till rätta här inne. Jag är ju bara en sketen PRAO som försöker dra runt slipstenen (jävligt tungt ska du veta)!

Iaf, tillfälligt kan jag gå med i klubben "Ensamma hemma" då jag lämnade maken och några till på AW:n för att lägga Moa. De kommer väl snart...

• muggles

*slurp* det är gott med öl (helt plötsligt - har inte druckit öl på jag-vet-inte-hur-länge) Jag har hela hösten varit en rödvinsdrickare. Förr gillade jag vitt vin men inte i höstas fast sista tiden fick vitt vin en revival med Nottage Hill som sagt. Hittade även ett vin som jag minns från min Australientid "Windy Peak". Drack det 1999 i Oz och kom ihåg det pga namnet (finns ju miljarders miljarder sorter annars i Oz) men på den tiden fanns det inte på Systemet. Nu finns det! Passar till skaldjur och fisk.

Tjaha, ska man behöva slå på "På spåret" ellerrr

• muggles

Telis och BS: det måste vara åldern...

• muggles

Gött Lappis, då är du på G nu igen. Vad skönt.

Piggelin: nej vad trist att det har blivit värre!

Vänner: kul att du tittade in. Jag tror inte heller att handväska eller inte styr om man blir homo, det har man nog från födseln i så fall.

Vilka BIMar, har jag redan glömt, påminn mig! (Vickan? Nenne är väl nästa helg va?)

Izzie: ang kök så gav de andra jättemånga bra tips. Ngt som inte ngn har sagt ännu (tror jag) är utdragbar karusell. Vi funderar på att sätta in en sådan i efterhand, bra i hörn. Och fö är det bra att ha så många lådor som möjligt så man kommer åt grejerna. Det är ju lättare att komma åt saker när man kan dra ut hela lådan och inte behöva sträcka sig ner och långt in.

• muggles

OJ! Ser nu att mitt inlägg fr igår inte kom med! Det var nog för att BT krånglade. Då tar vi det igen:

Tack för den trevliga fikan! Himla kul att äntligen få träffa dig Izzie och väldigt trevligt att träffa dig med Ore (precis lika kul som att träffa Pirr igen, Piggelin träffar jag ju ganska ofta ). Jag hade gärna stannat längre och tjötat med er om jag inte varit så dum så jag bjudit hem folk samma dag (ska komma ihåg att inte göra det nästa gång )

• muggles

Cicci: jag hade värsta flytningarna och tyvärr även en svampinfektion (för första ggn i livet) och då var det kladdigt som tusan. Men det är nog bra att kolla upp det iom att du hade så tidig förlossning förra ggn, och de fick ju försöka stoppa det sist. Hoppas Vickevire kryar på sig nu och även börjar sova bättre!

Smörgåsrån är det lite gluten i (påstod iaf min bvc-tant) så det är faktiskt bra att börja med det medan man ammar. Att introducera gluten under amning kan motverka att man blir glutenallergiker.

• muggles

Cicci: se till att de ringer tillbaka bara. El att du kontaktar ngn, jag tycker det låter lite läskigt med tanke på hur det gick sist. Kram!

Här har vi precis fått veta att hela byggnaden är utan vatten så det blir inget kaffe till fikat. Vad värre är att vi inte kommer att kunna spola på toaletten Fräscht - NOT! Det är några utanför på gatan som har grävt av ett rör.

• muggles

Ore: japp jag är på jobbet. Har det rätt lugnt så tänkte gå tidigare men förut var jag faktiskt bara tvungen att gå på toa (jag höll mig så länge det var möjligt) - och det gick inte att spola nej. Tur man inte gjorde stora A (som vi sa när jag jobbade i vården )

• muggles

Eller stora D vilket är ännu värre

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!