• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

BS: tack för länken - nu funkar det hos mig! Men när jag skulle välja personer ur min vänlista så tog det stopp vid 20 (you have already chosen 20 persons) men sedan när jag tryckte "send invitation" verkar det ha gått ut till alla i vänlistan iaf(?). FB är mysteriöst ibland. Jävla programmerare!

• muggles

Sovandet gick förresten bra på dagis - hon somnade efter 5 min och sov i nästan 2h. Gött! Men däremot åt hon inget till lunch (får jag gå med i klubben Cicci?! ). Det var visst korv med mos och det är ju inget konstigt men hon vägrade tydligen äta det. Däremot åt hon en clementin till efterrätt. Hon har blivit tveksam till viss mat nu, förr åt hon leverpastejmacka med bravur men nu imorse vägrade. Ost skulle det vara. Jaja, hon har ju att ta av än så länge...

• muggles

Vickan: spännande med icke-tant! "se till att födelsedagar visas som ett event." - jaha, och hur gör men det då?! Jag kan söka efter event el lägga till ett själv. Inget av dem verkar passa på födelsedagar.

Tinga: nej inga syskonförsök ännu. Men tankarna på försök har börjat infinna sig. Skönt att inte känna sig helt anti som jag gjorde i våras...

• muggles

Just det - Frejis: jag är imponerad av dina forskartakter!!!

AM: jo sekretär kan nog funka men skrivbord hade varit lite snyggare tycker jag, lite nättare.

• muggles

Haha, jag kommer minsann ihåg att BS har vapen (det har hon avslöjat förut) *stolt*

Telis: det första receptet lät supergott - sparat! Men det med gurkorna - nja jag är skeptisk...

Lappis: jag håller med dig men ibland finns det ju vin även på caféer (brukar dock inte vara bästa kvaliten). Jag hra också en fil på hemmadatorn med BT-recept så nu var jag tvungen att skicka recepten till mig själv på hotmailen så att jag kan lägga in dem i filen därhemma...

Har haft bilen på service idag. Kass kvalitet tycker jag när en styrled (som kostar drygt 2000 pix) pajar efter bara drygt 2 år. Jag frågade hur länge det är garanti på sånt. 2 år sa de. Den var 2 år 15/12... Hade det varit min privata bil så hade jag varit asförbannad. Han såg lite skamsen ut faktiskt. Som tur är är det en leasingbil så företaget tar kostnaden. Annars hade det varit 6000 pix - smack bara! Dessutom har vi någon slags vibrationer på den som de aldrig lyckades fixa, så nöjd är jag inte. Inte konstigt att Volvo går dåligt. Jag menar, den kostade ändå nästan 300 000 och ändå är kvaliten långt ifrån perfekt.

Kängu: jag vill också veta! Grattis till sonen! Är du den första gbg-bruttan som får en son???

• muggles

6000 = service + styrled ifall ngn inte fattade mitt förvirrade inlägg

• muggles

Vi gjorde ett asenkelt laxrecept för ett tag sedan: ta en laxfilé (helst färskt men upptinad funkar också) och skär en skåra i mitten. Ös ner gorgonzola i skåran och grädda tills laxen är färdig i ugnen (kommer inte ihåg temperaturen men det kan man googla fram). Servera med fräsch sallad och pressad potatis/ potatisklyftor. Enkelt och jättegott! Kanske inte så nyttigt dock

• muggles

Moa har förresten åkt på första dagissjukan, hon hade magknip igår kväll och låg och vred sig i plågor stackarn. Eftersom magsjuka går på dagis (el gick förra veckan) bara väntade jag på en kastspya men den kom aldrig. Däremot hade hon 39 gr feber imorse så hon blir hemma både idag och imorgon. Men bara vi slipper magsjukan så är jag nöjd. Vi har ändå räknat med att det blir många sjukdagar nu i början. Fast idag har mormor ryckt in så vi kunde jobba och slippa vabba (slippa = dvs minimera det ekonomiska avbräcket).

• muggles

BS: japp över dagen trodde jag men det blev i själva verket bara några timmar, snabbt fixat.
    Ja kör du Atkins så kan du ju äta laxen och salladen men skippa potatisen - och då är ju tom gorgonzolan ok

Annars kan man även göra laxfilé och filea grapefrukt och till det göra en sås (plus potatisklyftor om man vill det). Såsen i ursprungsreceptet är på creme fraiche, grädde och krasse men man kan ju göra en mkt smalare variant.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!