• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

Lappis: hon hade väl BIM i helgen tror jag (lör/sön?). Tror du inte att hon har så höga förhoppningar på ett plus nu när tanten är såpass sen att hon inte vågar testa utifall att det är minus och då trilla jättelångt ner i värsta depphålet?

Nenne: vet att du inte läser det här på ett tag men igår kväll innan jag skulle somna så låg jag och tänkte "låt henne vara gravid, kan hon inte få vara gravid nu då" flera ggr. Hade jag varit religiös så hade jag bett till guden ifråga!

• muggles

Lappis: det kom också från rätt person haha! Var det inte du som skulle bli av med dina trivselkilon??? Apropå det så har vår våg ballat ur. Det är en snygg designvåg men värdelös. Ställde mig på den och den visade 56,2 (vilket är bra!) men så skulle jag kontrollmäta och ställde vågen 20 cm åt sidan (den stod så långt in till väggen att jag fick stå lite snett för att väga mig) och då visade den 57,8. 1,5 kg skillnad hmmm. Om jag ska gå efter hur kläderna sitter så skulle jag tippa på ca 56,5 el ngt. Min kollega (en träningsnarkoman) tycker jag ska börja mäta mig istället eftersom mitt mål eg inte är att gå ner i första hand utan att bli fastare och mer muskulös. Men det känns så meckigt att dra fram måttband och hålla på, lättare att ställa sig på vågen.

• muggles

MRsB: ja ni skulle nog ha vänt i dörren... Hur har det förresten gått med Maltes vikt - har han gått upp mer? När var det ni skulle till Bvc för vägning?

• muggles

Nenne: cykling till jobbet är svinbra! Ser jag på mina kollegor som cyklar flera mil per dag (inte just nu under värsta vintern mn i höstas och de börjar väl snart igen) - de har gått ner en massa kilo. Aha, så BIM var redan i torsdags! Say no more...

• muggles

Lappis: det är det målet jag har också, att komma i mina favvojeans (gör jag nu även om de sitter en aning tajt runt midjan fortfarande). Jag börjar få magmuskler igen (maken kallar dem rutor men det är verkligen att överdriva). Han fick mig att börja med spinning för att slippa höra tjatet om att jag är tjock

• muggles

Fan, undrar om inte progget har gjort underverk igen? Det kanske var det som var "felet" hos Nenne och P, att de behövde lite hjälp på traven med lite goa hormonisar. Usch vad jag hänger här hela tiden men jag sitter "fast" - väntar på svar från div kollegor. Så inte mkt annat att göra...

Håller förresten på att förbereda ett seminarium som jag antagligen sa vara med och hålla tillsammans med ett annat företag (som vi är partners med). Sist jag höll seminarium med dem så var ju demojävulen framme och sabbade min demo, inte bara en gång utan 2. Jag hade övat typ 100 ggr och sedan när det var skarpt så gjorde jag en miss som jag aldrig gjort förut vilket resulterade i en icke-fungerande demo. Sååå pinsamt. Som tur var flöt själva presentationen på riktigt bra så jag tror att folk märkte att jag kunde ämnet. Men pinsamt ändå. Får INTE hända igen.

• muggles

Tinga: jag kör inget gymmande utan bara intensivpass (det är de som ger magmusklerna, går bla på ett pass som har 2 grymt jobbiga maglåtar), plus spinning. När vädret blir bättre ska jag ut och jogga lite igen. Absolut trådträff! Senast vi träffade dig var ju när du precis fått veta att det var 2st i magen...

Ore: jag tror det blir bra.

• muggles

Jag lär hålla mig långt borta från själva loppet - 2,4 mil är minst 1,6 mil för mkt Och på asfalt dessutom. Vilken kul trådträff det kan bli, massabrassamandelmassa folk!!!

• muggles

Ore: vi har Electrolux på alla våra vitvaror (var std när vi köpte vår lgh) men tvättmaskinen verkar paj på ngt sätt, läcker vatten. Men det kan ju vara bara just den individen, de övriga maskinerna är jättebra.

• muggles

Cicci: jag kan messa dig. Ha nu så kul i VT och hoppas det är massor med snö!

Ore: ja just ja. Men då är det 1,3 mil för mkt iaf

EA: här finns en länk till ett mysigt och ganska billig hotell www.hotelvillan.com/ Fick reklam om det för jag jobbar i närheten. Det är inte så långt från stan, bara att ta båten el bussen ca 20 min (och tar man båten så är det en väldigt billig sightseeingtur )

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!