• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

Piggelin: så skönt att allt faller på plats nu (dagis mm), spännande med huset och jag tror att det kommer att gå bra med lägenheten! Folk verkar mer sugna nu än i nov... Apropå lgh har jag tränat mig i att bortse från allt "fix" och kolla in planlösning mm istället. Jag tycker det är lite smaklöst på ngt sätt att ha med sin bebis i annonsen men folk gör väl allt för att sticka ut i ett sådant här läge?

Frejis: GRATTIS! Hur gammal blir du (jag blir 26 - hexadecimalt HAHA!)?

Cicci: lycka till på VUL idag!

BS: lycka till hos gyn!

Ore: snyggt kakel! En sak jag själv är lite tveksam till är att det är så mkt fog på mosaikkakel. Större plattor är lite lättare att torka av (om man ska vara praktisk).

AM: kul med hotellvistelse! Jag funderar på att boka en islandshästrittövernattning (vilket ord!) på Ven, bäst att passa på nu innan man (ev) blir gravid igen! Jag har drömt om det länge, att få galoppera/tölta fram på stränderna på Ven. Vi brukar alltid åka iväg på en överraskningsövernattning när han fyller år och det är alltid jag som bokar.

• muggles

Tinga: nej men vad kul att höra ifrån dig! Jag har tänkt på dig på senaste tiden och undrat hur det går. Tråkigt med matningarna men skönt med nattsömnen! Jag tror att det alltid är ngt som strular, för er är det väl matningarna då. Gött med ny outfit!

Cicci: glömde igår - jag håller med dig ang Victors mathållning. Kanske är det bäst att bara låta honom äta köttbullar/korv om det är det han vill, utan strid, tills han tröttnar. Till slut blir det ju extremt tråkigt att bara äta en sak Jag tror det är många barn som bara äter en enda sak i en period, det går nog över.

Oms: välkommen hem!

• muggles

Tack för tipset Tinga - det ska jag kolla upp!

• muggles

Hmmm... det verkade vara ardennerhästan på Ven (har absolut för mig att ngn har berättat om islandshästritt men det var många år sedan så...). Ngn annan som har tips på islandshästställe (med möjlighet till övernattning och god mat)? Annars får det nog blir Blåsingsborg istället...

• muggles

Tinga: ja vad kul det vore med en fika i Lund! Ska ha det i åtanke...

Cicci: hur gick det med maggen?

Sept: Jodopax (el det heter ngt annat nu för tiden) på Apoteket är suveränt mot bakterieinfektioner i halsen. Men hjälper inte mot virus. Men känner man början till halsont så gurglar man ett par ggr (blanda enl flaskan) och då brukar hela förkylningen försvinna för mig, dvs den utvecklas aldrig. Är man redan förkyld så är jag inte säker på att det hjälper helt men blir säkert bättre.

BS: vilket tråkigt besked, förstår att du blev lite upp och ner igår. Men vad skönt att du inte hade framfall iaf! Hoppas nu att ÄL kommer igång igen! Jag vet inte om en enda gång som jag inte haft ÄL så svårt att veta hur mensen beter sig då.

Frejis: aha, ÄLar du också nu?! Inte bara att vi fyller på samma dag - vi ÄLar samtidigt också! Tråden smittar, det är bara så... Inte för att jag har testat men aladåberna talar sitt tydligen språk...

• muggles

Vår dagisinskolning går framåt; idag ska Moa sova på dagis för första ggn. Få se hur det går... Hon är extremt lättsövd nu för tiden (för oss) men jag undrar hur det går i en ny miljö med en massa andra barn. Förhoppningsvis somnar hon och vaknar inte för tidigt av ngt annat barn, annars blir det kämpigt i kväll.
    Igår när maken lämnade vid dörren så vinkade hon lite tveksamt och tittade lite ledset på honom typ "ska du gå nu?". Han fick lite ont i hjärtat men stålsatte sig och gick. Och idag började hon storgråta... MEN vi har redan gått igenom det här en gång. I början när min mamma tog hand om Moa själv och både jag och maken försvann samtidigt så började hon storgråta men vi visste ju från min mamma att 5 min senare så lekte hon glatt. Så jag hoppas på samma sak här... Men visst värker det till lite.

• muggles

Telis: haha! Jag såg en gång ett tv-program där de försökte utredan om inkompetenta människor fattar själva att de är inkompetenta och försöker dölja det el om de är lyckligt omedvetna om detta faktum. Det visade sig att de är helt omedvetna

Undrar hur det gått för Cicci..? Lite oroande att hon inte skriver ngt

• muggles

Förresten AM, det var en tröstande tanke på ngt vis...

• muggles

Telis: ngnstans har jag även uppfattat att psykopater är överrepresenterade i maktpositioner. Och eg är det nog ingen nackdel att flytta dem uppåt i organisationen - ju mindre personalkontakt de har desto bättre? Visst är det ofta som man tänker att man skulle gjort sin chefs jobb bättre. Min man har faktiskt en riktigt bra chef (dessutom väldigt kompetent tekniskt) men själv har jag nog nästan aldrig haft ngn som varit riktigt bra.

• muggles

Ore: jag har testat en enda gång med stickor (när jag ville bekräfta att jag verkligen hade ÄL, innan jag blev gravid). Då började jag testa på dag 10 tror jag (jag har 28 dgr cykel) och testade en gång på morgonen. Tror att jag fick utslag på dag 13-14. Så det räckte för mig att testa en gång per dag.
    Förresten så funderar jag på att boka Grythyttan för överraskningsövernattning istället!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!