Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Lös biljett till barnkarusellen!

Förstår alla att jag menar sista mens när jag skrev SM? Vill ju inte att ni ska få fel bild av mig och mina eventuella perversioner.

• Blivande fru L

SM är så vedertaget som uttryck för sista mens på mitt jobb att jag inte tänkte på att det kunde missförstås. Då har vi rett ut det en gång för alla, glöm allt annat ni hann tänka

• Blivande fru L

Ore - vi är väldigt synkade, verkar det som. Tanten kom till mig också idag, en dag för tidigt. Är besviken och nästan lite arg (inte för att det lär hjälpa), nu j*vlar ska det redas ut varför det inte blir något!

• Blivande fru L

Tack för kramarna, ni är söta allihopa!

Vi har försökt i ett år och ska träffa läkare för att börja utredning på tisdag. Tur det, annars skulle jag vara riktigt nere nu. Jag jobbar ju som BM på MVC och börjar få lite svårt att glädjas med dem som ringer för inskrivning, särskilt när de är någon man är bekant med eller någon som knappt försökt och bara "Oj, hoppsan - jag är visst gravid". Känns inte helt ok att reagera så. Knäppt?! Ja. Känns inte helt ok men jag har förmodligen världens mest otacksamma jobb när det kommer till att vara (än så länge) ofrivilligt barnlös.

Tidigare var jag också helt inne på att inte försöka bli gravid i januari-mars för att undvika att få barn sent på året. Nu tar jag tacksamt emot ett barn på självaste jul- eller nyårsafton om det bara ville bli nåt!

sweetstreet skrev 2009-01-14 17:39:27 följande:
    Blivande FruL,Fan vad trist med tantbesök!!!Kram till dig! Hur är det har du påbörjat ngn utredning eller ska ni göra det nu?
  • Blivande fru L

Precis, komplett svar på alla dina frågor här ovanför!

• Blivande fru L

Vänner - Tack! Ser faktiskt fram emot utredningen och hoppas på något enkelt fel som är lätt åtgärdat. Att jag hoppas på att något ska vara fel är väl egentligen fel sak att säga, men det skulle kännas ganska jobbigt att inte hitta något fel alls och inte få någon förklaring.

Maken peppar mig och säger att det ordnar sig och jag väljer att tro honom.

• Blivande fru L

Tack kängu, det är jobbigast just de veckor när tanten har kommit. Annars gillar jag verkligen mitt jobb!

Blir er bebis en liten Ru, förresten?

• Blivande fru L

Vickan- Här på ön har vi inte ens 14 mil att pendla. Man får köra några varv runt i så fall.

• Blivande fru L

Håller med kängu, det känns fint med ert stöd!

• Blivande fru L

God natt och tack för ikväll. Upprepar min tacksamhet till ALLA i tråden för stöd och uppmuntran, det behövdes idag. Kram!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!