Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Lös biljett till barnkarusellen!

Lapinette - Vi har första besöket hos läkaren på tisdag, så utredningen har inte startat än. Om man ska säga något positivt om att jag fick mens igår så är det att den hinner sluta tills på tisdag. Alltid nåt!

Vi får väl se vad nästa steg blir. En knepig sak är att man inte gör några inseminationer, IVF:er eller annat på vår ort, så vi måste åka till Åbo som ligger 6 timmars färjresa bort... Hoppas förstås att vi ska slippa det och att det ska lösa sig på annat sätt. Försöker tänka som Muggles skrev, att det lyckas för andra också efter längre tid än ett år.

• Blivande fru L

EA - lyxigt med klippning! Jag vill också!

• Blivande fru L

Liten - utvecklingssamtal är alltid knepigt. Min chef har en tendens att ta allt väldigt personligt. Helst ska man säga att allt är bra och att man trivs med alla sina arbetsuppgifter och då blir det ju ingen vidare utveckling för någon.

• Blivande fru L

Jag vill också ha en smileykurs!

Nässköljning? Ja, varför inte. Prövar hellre det än tarmsköljning i alla fall. Fast det beror ju på vad som har fastnat och var... (En av de tre smileys jag behärskar.)

• Blivande fru L

Schysst! Nu ska jag börja briljera med gubbar jag också!

Hur gör man en ilsken gubbe då? En riktigt arg och röd en?

• Blivande fru L

Tack MSW! Hoppas jag inte behöver använda den arga, röda gubben så ofta.

Tarmsköljning tror jag inte ett dugg på, om man nu inte är rejält förstoppad förstås.

• Blivande fru L

Izzie - Läkaren vi ska träffa jobbar på samma våning som jag. Ingen du idé att göra VUL för att se när ägget släpper. Har tänkt på det, men det känns ju samtidigt lite jobbigt att visa muffen för kollegorna i tid och otid. Det hjälper inte att man är bm själv och tycker att det är världens naturligaste sak för andra att hoppa upp i gynstolen...

Izzie skrev 2009-01-15 13:39:09 följande:
    Blivande Fru - Förstår att det
    är kämpigt att ha det jobb du har när du samtidigt själv försöker bli
    gravid. Men du har ju mer kunskap än de flesta i ämnet och
    förhoppningsvis löser det sig snart för er. Än så länge har ni väl alla
    hjälpmedel kvar att tillgå, såsom hormonpreparat, inseminationer, ivf
    osv? De allra flesta lyckas ju med hjälp av detta förr eller senare. Du
    har inte kollegor som kan hjälpa till? Tex kolla upp inför ÄL när ägget
    verkar släppa el så? Det är ju något som kan vara svårt att tajma, men
    du har kanske den utrustning som krävs nära till hands för att kolla?
    Fast ni kanske inte får göra så?
  • Blivande fru L

Ingen du idé = ingen dum idé.

Måste jobba nu. Hepp!

• Blivande fru L

Åååååååh, vad skönt att det är fredag! Ser fram emot att sätta på TV:n, placera kroppen i soffan och fötterna på soffbordet och låta dem stanna där resten kvällen.

Träning ja, det var inte igår. Och inte i förrgår heller... Jag var jätteflitig på gymet i somras och höstas men efter bröllopet hade jag inte längre tillräckligt med motivation. Ska ta mig i kragen snart, men inte förrän i februari när nybörjararna har börjar droppa av igen och det finns mer plats i lokalerna.

Lappis - Jag håller med läkaren om att borde ha ont om det var ett X. Bra att du får ta blodprover och hålla koll på det sättet!

Muggles - Jag gillar också Hellsongs version av Run to the hills! Hörde den på radion för några år sedan och trodde inte att jag hörde rätt när jag kände igen låten. Tror att de har gjort fler covers på gamla hårdrockslåtar, faktiskt.

Mrs B - jobbigt att inte få sova! Har inte råd att komma med med känner stor sympati. Det kommer inte alltid att vara så här jobbigt, om det nu är någon tröst...

Ore - kul med fläkttips, vi är snart där vi också. Än så länge sparar jag bara intressanta länkar.

EA - håller tummarna för att kollegans fertilitetsvatten ska göra susen! Kanske du kan använda det som vigvatten och stänka lite på maken och på väggarna i sovrummet?

Nenne - hoppas att få se lite mera av dig snart, du skriver så roligt! Ditt jobb låter än så länge inte så värst inspirerande - det kan alltså bara bli bättre! Hoppas att tristessen snart övergår i lagom mycket arbete så att du hinner skriva på BT också.

• Blivande fru L

Jag har också hört att vitpeppar funkar men har ingen aning om varför. Man ska tydligen svälja 10-15 hela vitpepparkorn med vatten. Det är värt ett försök i alla fall!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!