Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Lös biljett till barnkarusellen!

Nenne

Jag tycker att du ska beställa en gardin som är bredare än fönstret! Jag köpte en rullgardin en en gång som var exakt lika bred som fönstret och det lyste in VÄLDIGT mycket på sidorna. Blev tvungen att hänga gardinlängder på sidorna för att inte vakna klockan 5 på somrarna.

• Blivande fru L

Nenne - gardinen var lika bred som fönsterrutan. Vi hade heller inga persienner så det är inte konstigt att det lyste in. Det funkar säkert med en smalare gardin för er. Vad snygg den var, förresten!

nennesjuttioåtta skrev 2009-01-17 16:40:21 följande:
    oki, var den lika bred som fönsterrutan eller som fönsterfodren? Våra foder är 1 dm breda, så jag tänkte att det skulle räcka ändå. Men jag vet inte.
  • Blivande fru L

Lappis - Tråkigt med folk som "vet bäst" och inte har en aning om hur det EGENTLIGEN är!

• Blivande fru L

Här har vi tillbringat största delen av helgen i renoveringens tecken. Igår åt vi middag på en av stadens restauranger. Jättemysigt! Gott vin fick vi också. Tog namnen på vinerna så att vi kan köpa hem dem. Något roligt ska man ha för att man inte är gravid!

Vi behöver en ny kaffbryggare och det lutar mot en röd Moccamaster. Någon som har en Moccamaster och vill övertyga mig om dess förträfflighet?

• Blivande fru L

Vickan - Precis den snygga, röda Moccamastern är det. www.tretti.se/kbc741-rod Jag tror bestämt att vi ska slå till! Jag behöver bara övertyga min prismedvetne make om dess förträfflighet först.

Vi gör förresten espresso i mokabryggare som man ställer direkt på spisplattan. Inte espresso per definition men den gör gott, starkt kaffe och är väl värd sitt pris! www.kaffegrossisten.se/shop/show_product_pictures.asp

Izzie & EA: Jag bakar inte cupcakes, jag föll bara för den fina bilden. Kul att ni gillar den!

Intressant med alla tips angående köksplanering! Vi ska "bara" göra lite mera bänkyta och byta luckor på de befintliga stommarna som är ok. Nu går vi loss i badrummet och river ut ALLT. Sedan står köket på tur. Och sedan resten av huset...

• Blivande fru L

Hej tjejer! Jag har varit inne och läst men inte skrivit något på ett tag. Minns nästan inte att jag "får" skriva efter en lång tid som smygläsare. Kan alltså inte kommentera så mycket.

Grattis till plusset, Vickan! Du var så coolt självsäker innan du plussade. Kul!

MrsB verkar fylla år. Grattis till dig också!

Ego: Förra veckan träffade vi läkaren för att starta fertilitetsutredningen. Det var ett bra besök, hon var noggrann och det kändes bra efteråt. På agendan står nu blodprover för mig, prov av de små simmarna för maken och återbesök hos läkaren om några veckor. Vi blev helt bestörta när det visade sig att spermaprovet inte kan analyseras på ön utan måste göras i närmsta större stad, dvs sex timmars båtresa alternativt en 30 minuters flygresa bort. Det går alltså en hel dag åt att göra detta och maken måste ta ledigt från jobbet. Suck! Samtidigt är vi förstås glada för att "allt" ska kollas men det vore ack så mycket smidigare att slippa den långa resan. Vad gör man inte för att förhoppningsvis kunna utöka familjen småningom?

• Blivande fru L

Äsch, nu är det så länge sedan jag skrivit att jag lyckats glömma det mesta jag ville kommentera. Ni skriver ju som bara den på dagarna och då kan inte jag göra annat än läsa om jag hinner. Fortsätt att skriva, det är rolig och spännande läsning!

Jäkla skit med din tant, Nenne! Kram!

EA - Jag tog prover i början av cykeln, dag 6. Ska också ta prover dag 20 och 22. Det skiljer säkert lite från ställe till ställe vad man tar för rutinprover. Är i alla fall glad att höra att din makes simmare är kompetenta!

MSW - Det kan hända att vi blir lite extra kollade pga mitt yrke, men jag hoppas att det inte är så. Däremot såg jag till att få komma till den läkaren som jag kommer bäst överens med, så det kan kanske påverka... Äggledarspolning står näst på agendan. Det beror förstås på vad blodproverna och simmarprovet visar.

• Blivande fru L

EA - kanske det har att göra med hurdan menscykel man har? Det säger ju en del om hur ägglossningen funkar. Vet faktiskt inte så mycket om detta trots yrket, har tydligen lyckats förtränga större delen av utbildningen.

Hur svårt kan det va för simmarna att hitta rätt? Sååå mycket finns det ju inte att sikta på.

• Blivande fru L

Tycker att du ska försöka lita på att läkaren vet vad han gör, du är knappast den första "fallet" för honom och vi andra vet ju bara det vi googlat oss till!

Jag ska läsa på om hormonerna. Om jag lyckas hitta kursböckerna i flyttröran, dvs...

EA&MJ skrev 2009-01-29 20:56:05 följande:

Blivande-ingen aning kanske ar det sa att det racker for min del med provet pa dag 21 i det har skedet.....vardena tydde kanske pa att AL och aggen funkade som de skulle och darfor var det "onodigt" att ga vidare. Forsoker intala mig sjalv det iaf Du far hem och grava i kurslitteraturen lite Ja hur svart kan det vara att simma rakt fram!!
  • Blivande fru L

Hmmm... Måste nog leta fram kurslitteraturen! I stort sett har jag för mig att det är amningshormonerna (prolaktinet) gör att ägglossningen hämmas. Småningom, oftast när man slutat amma eller ammar delvis, sjunker prolaktinnivåerna i kroppen och gör att ägglossningen och därmed också mensen triggas. Lovar att läsa på lite mera om detta!

BrudSommar2006 skrev 2009-01-29 21:02:25 följande:
    Fru L, vet du vad som triggar igång mensen så småningom efter en förlossning? Måste man ha ÄL för att få tillbaka mensen?
  • Blivande fru L

Tack!

EA&MJ skrev 2009-01-29 21:05:30 följande:

Blivande-du ar sa klok sa, precis vad jag behovde hora! Ar alltid sa velig och tjatig om sant har, vill ha kontroll oh paverka allt
  • Blivande fru L

Vilka tråkiga nyheter Vickan! Kram till dig.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!