• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    har haft en period med ont om tid igen....
    svs datortid

men har varit inne varje dag senaste dagarna för att kolla hur det g¨år för lappis.

Men dagens koll...
    HÖGG i hjärtat kan jag säga.

Jag finner inte ord att uttrycka den sorg jag känner . jag fattar inget och kan därför inte heller säga något.

Vill bara skicka en enormt stor kram vad det nu kan vara värt.

var4för är inte livet rättvist??????

Känns helt futtit att skriva nåt annat...

ber att få återkomma

Lappis: och KRAM

• nennesjuttioåtta

ja. vad finns det att säga... Finns inte ens luft att skrika med, kan det verkligen vara sant? Nej. Nej. Nej.... nej. fan... Åh, Lapinette. Älskade vän! Ingen tröstkram i världen kan säkert hjälpa nu men jag kramar på ändå.

• Oms

jag sällar mig till skaran som ger en STOOOOR kram till vår lilla kanin! fy fan vad livet är orättvist!! varför vill det inte fungera för en del medan det är åt andra hållet för vissa av oss andra (undertecknad inkluderad).

Livet är inte rättvist och tyvärr så vet jag inte varför vissa får utsåt hård prövningar på vissa delar medan andra bara glassar runt o inte ens funderar på saker o ting...

jag svamlar men vill bara säga att mina tankar är med dig ikväll Lappis

• sweetstreet

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns inga ord. Just nu vet jag itne vad jag ska säga. Känner både ilska och sorg samtidigt.
    Lappis-gumman min favvokanin! FAAAAAAN!!!!!!!

Sitter här med tårar i ögonen.
    Älskade vännen.
    Fattar inte. Varför ska det vara så jävla orättvist!!!???!!!

KRAMAR OM OCH HÅLLER FAST
    HÅRT och LÄÄÄÄÄÄNGE

• sweetstreet

Såg även att det är kl 11 hos dig Tinga den 29 december! Kalasbra!!!!

Nu ska jag kanske få sova lite. Vi har packat. Fasiken vad mycket som måste packas, fixas och tänkas på när man ska resa med en liten krabat!
    Är slut i rutan nu, Så ja jag måste nog snart sova.
    shit imorgon bär det av till Sverige!!!!
    Känns heeelt gaaalet!!!!
    Tror knappt jag fattat det riktigt.

Så puss på er tjejer och godnatt!!!!

Och återigen - Lappis mina tankar är hos dig och din man!

Kram!

• Piggelin1

Lappis, skickar en låååååång varm kram via BT med. Finns inga ord.
    Så jävla orättvist.

Tack goingar, för peppning apropå den senaste tuffa tiden, det värmer. Det kändes riktigt jobbigt ett tag där när visningarna gick åt fanders (& allt annat som milt uttryckt är/var osäkert). Fyra spekulanter var inbokade, men bara två kom (tvåbarnsfamiljer båda två - hur nu de tänkt sig att få plats) & ingen budgivning. Nu är annonsen borta från hemnet sen några veckor, nya försök med visningar efter jul. Borde lätta lite då, hoppas jag. Fortfarande är det ju ett tag kvar tills flyttlasset går.

• nennesjuttioåtta

Hej swweeetie oh välkommen hem till Sverige! Hoppas flygresan går bra och att ni får med er alla pryttlar ni ska ha.

BS
    jaaa, åk dit! Furuviks brygga som ligger 90 minuter från stockholm (enligt reklamen) har samma ägare och jag tror att deras menyer är likadana t o m (har det varit när jag ätit där). Ligger fint vid havet även det och så kan ni vila uppp er efter nöjesparksbesöket. Och träffa oss igen.

Lapinette
    Tänker på dig och din man! nu har jag skrivit en massa saker och suddat, skrivit igen och suddat, men inget känns rätt att skriva... *KRAAAAAAAAAAAAAM*

• MSW

Godmorgon!

ALlt känns fortfarande och För lappis skull!!

• MSW

Nenne: Hur gick intervjun??

Väntar på att sonen ska vakna så att vi kan gå till mammagruppen... Men han är fortfarande förkyld, så det är bra att han sover!

En vecka kvar till jul hörni! Är allt färdigt? julklappar, julgodis osv?

• Piggelin1

Muggles - jag bockar & bugar angående komplimangerna för mina sillar

MSW - igår fick jag iväg julkorten (sista dagen, som vanligt när det gäller mig...) & i förrgår skickade jag iväg diverse julklappar till syskonbarnen i utlandet. Känner mig jätteduktig!Till Amanda har vare sig jag eller mannen handlat ngt ännu, det får bli framåt helgen eller mån-tis
    Julgodistillverkning blir nog också nästa vecka, eller möjligen till helgen. Julgranen står i garaget, vi tar upp den på lördag.
    Hmmm, funderar på om jag ska göra ngn sill - mannen äter ju ingen & om jag tar med till mina föräldrar på julafton så är det bara mamma som äter (pappa är vegetarian) Fast det är ju så himla gott... Måste nog göra lite iaf

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!