• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Conny får en stor goseflodhäst från ikea av oss. Sen har vi önskat honom leksaker från släkten eftersom han faktiskt nästan inte har några.

Gillar fö också att ica maxi har så mycket (och bra) leksaker!

• Lapinette

Hej tjejer och tack för alla fina ord! Har lyckats hålla mig från gråt idag men tårarna började trilla när jag läste allt fint ni skrivit. En del har jag även messat över till maken så han fick ta del av det också.

Jag gick hem från jobbet igår då tårarna bara rann. Hem till maken och efter en lång kram i sängen ville jag se en film. Parkerade oss i soffan och såg Sex and the City som vi fått i julklapp från Frankrike. Skönt tidsfördriv i 2,5 timma. Åt sedan rester bestående av camembertpaj, räkor, löjrom, foie gras och så öppnade vi en champagne. Sen tillbaks till soffan.

Vaknade sedan 03:00 i natt av otroliga kramper i magen. Tänkte, nu kommer den förbenade värken också och gick upp för att ta mina receptbelagda starka tabletter. Men jag vet inte vad det var för sedan låg jag på badrumsgolvet och spydde och sket som en räv i dryga 2-3 timmar. Fan, jag måste ha levt ett syndigt liv innan detta eftersom någon inte tyckte att mensen var ett straff nog. Är hemma idag och missar jobbets julbord .

• Piggelin1

Näe, Lappis - nu får det väl ändå vara nog
    Inte nog med skitkärringen - magen i totalt uppror också
    Log dock lite åt det du skrev om att du måste levt ett väldigt syndigt liv i ditt förra liv

• Liten med Mindre

Lappis! KRAMAR!

Magsjuka och tant och diverse missade julfester prövade jag i helgen. Tack och lov inte så illa som du fått det. Stackars stackars dig!

Alcogel, proviva blåbärssoppa och rostbröd, utöver extra lactobaciller, kanske kan hjälpa. Popcorn har vi tuggat en del med. Och sooooova!

• muggles

Usch fy fasen Lappis! Stackars dig!

Piggelin: Moa älskar för tillfället att köra runt med en docksulky (tror den kostade 69-89 kr på Barnens hus) och en "shoppingvagn", så det kanske kan vara populärt nu när A börjat gå? En docka el nalle kanske? Annars funkar väl alltid en bok, även om de inte har nytta/glädje av dem förrän senare. Maken fick tips av sina papp-kompisar att Pippi faktiskt funkar på barn i Moas ålder (apan är tydligen kul).

Nu lunch med tjejkompis!

• Lapinette

Jag tror faktiskt aldrig jag har mått så dåligt som jag gjorde i natt. Jag kallsvettades som en gris och maken var på väg att ringa för hjälp. Jag låg bara och gnydde på badrumsgolvet. Det gjorde så jäkla ont. Vet inte om det var en dålig räka eller en kombination av mens, misslyckat försök och hela faderullan. Mår så mycket bättre idag men är inte direkt sugen på julbord.

Rostbröd blev det imorse men blåbärssoppan fick jag inte i mig. Blev mätt på te. Ska dock ta en kopp varm blåbärssoppa till lunch.

• Lapinette

Förresten, tur i oturen så åkte svärmor hem i går eftermiddag. Hade inte varit skoj att ha henne här, orolig som bara den, medan jag låg och gnydde på badrumsgolvet. Maken har pratat med henne i telefon men inte velat berätta. Själv tänkte jag ringa min mamma och berätta nu i veckan. Så det inte kommer som en överraskning på julafton. Har ju inte talat om att vi gjort ett nytt försök.

• fru AM

Lappis, lilla gumman! Hug 8
    Låter lite som matförgiftning tycker jag. Hur mår du idag i magen?
    Var inne på CvL:s hemsida och läste på lite så nu förstår jag i alla fall vad de anser vara orsaken till att vissa IVF.er inte funkar trots att det ser bra ut från början. Men att det ändå ska vara ett sånt mysterium!!! Det är så dj-kla orättvist.

• Lapinette

AM - troligen matförgiftning och en dålig räka för i övrigt åt jag och maken exakt samma mat. Magen mår bättre förutom den vanliga mensvärken. Vi åkte (maken skjutsa mig) till mitt jobb och hämtade min dator i förmiddags. Så skönt att sitta hemma i myskläder.

• fru AM

Det kan ha varit lunchen! Åt ni samma då?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!